Dostopnost
Search
Close this search box.

Wolfram Lotz

Nekaj sporočil za vesolje

»Nahajamo se v eksploziji, pizduni.«
– Wolfram Lotz

Naslov izvirnika: Einige Nachrichten an das All

Prva slovenska uprizoritev

Premiera

25. april 2014

Mala Drama

Trajanje:

100 minut, brez odmora

Režiser

Sebastijan Horvat

Ustvarjalci

Avtorska ekipa

PREVAJALKA

Urška Brodar

Drama Igralec: Urška Brodar | odpri ustvarjalca

DRAMATURG

Andraž Golc

Drama Igralec: Andraž Golc | odpri ustvarjalca

SCENOGRAFI

Žiga Divjak, Sebastijan Horvat, Iztok Vadnjal

Drama Igralec: Žiga Divjak, Sebastijan Horvat, Iztok Vadnjal | odpri ustvarjalca

KOSTUMOGRAFINJA

Belinda Radulović

Drama Igralec: Belinda Radulović | odpri ustvarjalca

SKLADATELJ

Borut Kržišnik

Drama Igralec: Borut Kržišnik | odpri ustvarjalca

LEKTOR

Arko

Drama Igralec: Arko | odpri ustvarjalca

OBLIKOVALEC LUČI

Pascal Mérat

Drama Igralec: Pascal Mérat | odpri ustvarjalca

ASISTENT REŽISERJA (ŠTUDIJSKO)

Žiga Divjak

Drama Igralec: Žiga Divjak | odpri ustvarjalca

ASISTENTKA DRAMATURGINJE (ŠTUDIJSKO)

Nina Šorak

Drama Igralec: Nina Šorak | odpri ustvarjalca

ASISTENTKA KOSTUMOGRAFINJE (ŠTUDIJSKO)

Mateja Fajt

Drama Igralec: Mateja Fajt | odpri ustvarjalca

Igralska zasedba

Aljaž Jovanović

Lum

Bojan EmeršičDrama Igralec: Bojan Emeršič | odpri igralca

Purl Schweitzke

Gregor BakovićDrama Igralec: Gregor Baković | odpri igralca

Vodja poteka

Veronika DrolcDrama Igralec: Veronika Drolc | odpri igralca

Sestra Inge

Brane GrubarDrama Igralec: Brane Grubar | odpri igralca

Samohranilec Klaus Alberts

Boris MihaljDrama Igralec: Boris Mihalj | odpri igralca

Constantine Samuel Rafinesque

Rok ViharDrama Igralec: Rok Vihar | odpri igralca

Igor Lukšič

Blaž Setnikar

Bernd Heinrich Wilhelm von Kleist

Kaja Bračič, Klara Bedenčič, Neža Smolinsky, Rosa Turk, Varja Zelič, Zala Vidmar

Otroci

Pritlikava pohabljenca Lum in Purl Schweitzke, nekakšna so­dobna Vladimir in Estragon, iščeta smisel življenja. Ugotovita, da je tisto, za kar se splača živeti, skupni otrok, vendar ne mo­reta vplivati na usodo, saj je njuno življenje dramatik že zapisal v dramsko besedilo. Kdo jima lahko pomaga uresničiti željo? Obiščejo ju različne medijske, izmišljene ali zgodovinske oseb­nosti, vsaka s svojo zgodbo in s svojo bolečino. V igro vstopi še Vodja poteka, ki vsem tem osebnostim ponudi priložnost, da s posebno napravo v vesolje pošljejo kratko sporočilo.

Iz gledališkega lista

Lotz, ki prikupno jeclja (tako kot Kleist), se strastno ukvarja z jezikom, destrukcijo in konstrukcijo sveta z njegovo pomočjo, tudi gledališkega sveta in sveta drame. Kako naj z jezikom, ki mi je na voljo, izrazim svet in sebe, neizrekljivega? Pravi Kleist v Sporočilih. To ne gre, vse, kar nam ostane, je krik, tako kot se vse začne in konča s krikom, ki hkrati pomeni vse in nič. Kar Lotz rad počne v tekstih, je, da razstavlja gledališki aparat na prafaktorje, igra se s formo in vsebino in postavlja pred gledališke ekipe na videz neuprizorljive izzive. Vse to počne, da bi med produkcijskim procesom soočil vse udeležence z razmerami, v katerih so, torej s svetom in gledališkim aparatom samim, s samoumevnostjo postopkov in prepričanj v gledališču in posledično v družbi. Sili nas, da znova premislimo nekatere stvari, ki jih imamo za nespremenljive, na primer smrt ali odnos do ranljivih družbenih skupin (kot so v besedilu otroci, oboleli za rakom, debela ženska, samohranilec, nori znanstvenik ali samomorilski avtor). »Nemogoče gledališče ni mogoče, ampak tudi nemogoče ni!« pravi v Govoru za nemogoče gledališče. In to misli tako cinično kakor tudi smrtno resno, oboje hkrati.
Urška Brodar, Smrt kot izbira, pogovor z Wolframom Lotzem (odlomek)

Iz medijev

siol.net, 8. maj 2014, Deja Crnović

“Nahajamo se v eksploziji, jebači”

delo.si, 29. april 2014, Zala Dobovšek

Ocenjujemo: Nekaj sporočil za vesolje

Prikaži vseSkrij
Zapri