Dostopnost
Search
Close this search box.

Ivo Svetina

V imenu matere

KATARINA: Povej, Anton, povej mi, kakšna mora biti to ljubezen, da se zaradi nje ustreliš!
ANTON: Presilna, neuslišana … Tako močna, da zdrobi človeka … da mu srce ponori …

Krstna uprizoritev

Premiera

8. december 2018

Veliki oder

Trajanje:

215 minut, z odmorom

Režiser

Ivica Buljan

Ustvarjalci

Avtorska ekipa

UMETNIŠKI SVETOVALEC

Robert Waltl

Drama Igralec: Robert Waltl | odpri ustvarjalca

DRAMATURGINJA

Mojca Kranjc

Drama Igralec: Mojca Kranjc | odpri ustvarjalca

AVTOR RAZSTAVE KAPITAL 2018

Irwin

Drama Igralec: Irwin | odpri ustvarjalca

KOSTUMOGRAFINJA

Ana Savić Gecan

Drama Igralec: Ana Savić Gecan | odpri ustvarjalca

SKLADATELJ

Mitja Vrhovnik Smrekar

Drama Igralec: Mitja Vrhovnik Smrekar | odpri ustvarjalca

OBLIKOVALCA SVETLOBE IN VIDEA

sonda57, Toni Soprano Meneglejte

Drama Igralec: sonda57, Toni Soprano Meneglejte | odpri ustvarjalca

LEKTOR

Arko

Drama Igralec: Arko | odpri ustvarjalca

ASISTENT REŽISERJA

Luka Marcen

Drama Igralec: Luka Marcen | odpri ustvarjalca

ASISTENTKA KOSTUMOGRAFINJE

Sara Smrajc Žnidarčič

Drama Igralec: Sara Smrajc Žnidarčič | odpri ustvarjalca

Igralska zasedba

Janez ŠkofDrama Igralec: Janez Škof | odpri igralca

Anton Santini (1845–1929)

Veronika DrolcDrama Igralec: Veronika Drolc | odpri igralca

Katarina (1850–1919), njegova druga žena

Gal Oblak

Anton Santini ml. (1875–1892), njun sin

Saša TabakovićDrama Igralec: Saša Tabaković | odpri igralca

Ivan Santini (1851–1936), Antonov brat, kanonik

Nina ValičDrama Igralec: Nina Valič | odpri igralca

Vida Vovk (1875–1932), učiteljica v Zasipu in pesnica

Klemen JanežičDrama Igralec: Klemen Janežič | odpri igralca

Ivo Santini (1882–1923), Antonov in Katarinin sin

Pia ZemljičDrama Igralec: Pia Zemljič | odpri igralca

Marija (1885–1958), rojena Entor, njegova žena

Aljaž Jovanović

Vladimir (1908–1988), ilegalno ime Ivo, njun sin

Maša DergancDrama Igralec: Maša Derganc | odpri igralca

Armela (1907–1987), njuna hči

Andraž Harauer

Bogdan (1912–1939), njun sin

Sabina KogovšekDrama Igralec: Sabina Kogovšek | odpri igralca

Vida (1913–1993), njuna hči

Nik Škrlec

Leon Okrožnik (1905–1942?), Armelin zaročenec, pozneje mož

Martin Mlakar

Egidij Matič (1911–2002), Vidin zaročenec, pozneje mož

Lana Bučevec

Tatjana (1939–1989), hči Bogdana Santinija in Mete Štraus

Nika Vidic

Tili (1936)

Barbara CerarDrama Igralec: Barbara Cerar | odpri igralca

Mira (1915–2007), ilegalno ime Vlasta

Žan Brelih Hatunić

Alojz (1908–1942), ilegalno ime Štefan, njen mož

Julija Klavžar

Nasta (1941), njuna hči

Lara Fortuna

Vlasta (1946), hči Mire – Vlaste in Vladimirja – Iva

Luka Bokšan

Ivo (1948), sin Mire – Vlaste in Vladimirja – Iva

Saša Pavlin Stošić

Nastja (1941–1991), Armelina in Leonova hči

Marko MandićDrama Igralec: Marko Mandić | odpri igralca

Pesnik; Hauptman Sterngrüber; Zasliševalec

Kdo gradi zgodovino? Človek – ali pa je človek le zidak, s katerim čas gradi in hkrati tudi že ruši? S čim merimo čas? Z dnevi, mesci, leti, stoletji – ali z ljudmi, zlasti tistimi, ki jih ni več? Potem Francis Fukuyama ugotovi, da je zgodovine konec, torej tudi ni več vélikih zgodb, in kaj preostane literaturi – pesmi, romanu, drami? Da odstopi mesto pripovedovalcu, avtorju, čigar naloga je, da pripoveduje, prikazuje, četudi neresnično, samo da je dobro izmišljeno, skladno z mislijo Giordana Bruna: »Se non è vero è ben trovato.« Potovanje družine S. skozi 20. stoletje ni kranjska različica Stotih let samote, ampak napol dokumentarna pripoved o rodu spod Stola, iz katerega je izhajala tudi Prešernova mati Mina. O rodu, ki ni hotel biti pasivni opazovalec zgodovine, ampak je skušal postati njen sooblikovalec, čeprav je nosil s seboj temno senco dvoma o življenju in iskal odrešitve, pod praznim nebom, v smrti. Pa naj je bil to mladeniški samomor zaradi neuslišane ljubezni do mlade učiteljice Vide, samomor zaradi s kartanjem izgubljenih gozdov pod Stolom ali zavestno žrtvovanje za boljši jutri, za revolucijo, ki še ni žrla lastnih otrok, ampak je otroke revolucionarjev v času narodnoosvobodilne vojne predala v varstvo nadomestnim materam, da so se imenovali ilegalčki. Ali pa je deklica preživela vojni čas skupaj z materjo v koncentracijskem taborišču. Zbor ženskih likov, od pesnice Vide Jerajeve do hčera revolucionarjev, narodnih herojev, odraščajočih konec petdesetih in v začetku šestdesetih let minulega stoletja, ozemljuje moške like, bolj živeče v območju idej, manj njihove uresničitve. Tako kot je za žensko rojstvo otroka radost, je njegova smrt nedoumljiva sila, sla po življenju, po boju, po zmagi. Ko se stoletje dopolni in Slovenci dobimo samostojno državo, se zgodovina v enem samem avgustovskem popoldnevu kot na vrtiljaku zavrti, živi in mrtvi zaplešejo v neobveznem nedeljskem klepetu, a med njimi je tudi bralka Ane Karenine, ki odhaja na drugo stran sveta, kjer bodo znova oživeli njeni strahovi, porojeni nemara v koncentracijskem taborišču, in tako se na božični večer vrže v kot marmor hladno in temno reko …
Ivo Svetina

Iz gledališkega lista

Govorijo drug drugemu in je to pravo, enkratno družinsko srečanje. Oziroma govorijo drug mimo drugega: jasno, da razen v dramski fikciji takšno fantastično druženje, dokler se ne morejo pripeljati nanj s časovnim strojem, ni mogoče. Pa tudi sicer niso čisto celi. Ne samo zaradi smrti kot – vsaj za nas, ki smo še na tej strani in omejeni s predstavami o ločenosti – ostre in nezgrešljive ločnice med živimi in mrtvimi. Tudi zato, ker je ugotovitev za vse, ki jo dobimo ob branju drame, da pogosto niso bili odločevalci in tvorci, da niso bili subjekti v lastnem življenju, temveč so se jim godile nepredvidljive stvari, pogosto mimo njihove volje in v nasprotju z njo. Vse preveč je bilo v njihovem okolju ideologije in z njo povezane represije, oni sami pa slej ko prej ujeti v družinske vzorce, podložni zahtevam starejših žlahtnikov in roditeljev še posebej, izpostavljeni različnim vladavinam in vladajočim elitam in v imenu njihovih interesov ali pa proti njim, kar so pogosto do konca in brezrezervno ponotranjili, poslani v bitke in vojne, kot del množice, kot številke, kot topovska hrana ali kot krhko in ranljivo polzilo zgodovinskega napredka.

Matej Bogataj, Mrtvaški ples (odlomek)

Festivala, gostovanje v tujini

2019

54. Festival Borštnikovo srečanje, Maribor

49. Teden slovenske drame, Kranj

Hrvaško narodno gledališče v Zagrebu Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu

Iz medijev

primorski.eu, 9. marec 2020, Martin Lissiach

Velika družinska saga, ki v sebi nosi simboliko človeštva

koridor-ku.si, 14. februar 2019, Kaja Novosel

Ivo Svetina: V imenu matere

Prikaži vseSkrij
Zapri