Dostopnost
Search
Close this search box.

Wajdi Mouawad

Požigi

Nazira: Me, naša družina, ženske v naši družini že tako dolgo živimo v jezi:
jaz sem bila jezna na svojo mamo in tvoja mama je jezna name, kot si ti jezna nanjo. Tudi ti boš svoji hčeri zapustila dediščino jeze. Nit je treba pretrgat.
Zato se nauči. (…) Nauči se brat, pisat, štet, govorit: nauči se mislit.

Naslov izvirnika: Incendies
Drugi del tetralogije Kri obljub
Prva slovenska uprizoritev

Premieri

4. in 5. september 2020
Veliki oder

Trajanje:

300 minut, z dvema odmoroma

Režiserka

Nina Rajić Kranjac

Ustvarjalci

Avtorska ekipa

PREVAJALKA

Eva Mahkovic

Drama Igralec: Eva Mahkovic | odpri ustvarjalca

DRAMATURG

Tibor Hrs Pandur

Drama Igralec: Tibor Hrs Pandur | odpri ustvarjalca

SCENOGRAFINJA

Urša Vidic

Drama Igralec: Urša Vidic | odpri ustvarjalca

KOSTUMOGRAFINJA

Marina Sremac

Drama Igralec: Marina Sremac | odpri ustvarjalca

SKLADATELJ

Branko Rožman

Drama Igralec: Branko Rožman | odpri ustvarjalca

KOREOGRAFINJA

Tanja Zgonc

Drama Igralec: Tanja Zgonc | odpri ustvarjalca

OBLIKOVALEC SVETLOBE

Borut Bučinel

Drama Igralec: Borut Bučinel | odpri ustvarjalca

LEKTORICA

Tatjana Stanič

Drama Igralec: Tatjana Stanič | odpri ustvarjalca

ASISTENT REŽISERKE (ŠTUDIJSKO)

Jaka Smerkolj Simoneti

Drama Igralec: Jaka Smerkolj Simoneti | odpri ustvarjalca

ASISTENTKA SCENOGRAFINJE

Sara Slivnik

Drama Igralec: Sara Slivnik | odpri ustvarjalca

SVETOVALKA ZA ZGODOVINO

Natalie Zemon Davis

Drama Igralec: Natalie Zemon Davis | odpri ustvarjalca

Igralska zasedba

Rok ViharDrama Igralec: Rok Vihar | odpri igralca

Zdravnik

Tina VrbnjakDrama Igralec: Tina Vrbnjak | odpri igralca

Abdesamad

Zvone HribarDrama Igralec: Zvone Hribar | odpri igralca

Mansur, vodič po zaporu

Zvone HribarDrama Igralec: Zvone Hribar | odpri igralca

Fotograf

Janez ŠkofDrama Igralec: Janez Škof | odpri igralca

Šamsedin

Mouawadova moderna tragedija Požigi se osredotoča na zgodbo treh oseb: enigmatične Naval in njenih otrok, dvojčkov Simona in Jeanne. Harmonijo njihovega sobivanja prekine Navalina nenadna izguba volje do življenja, ki jo spremlja odločitev za popolni in dosmrtni molk, brez vsakršnega pojasnila motiva. V oporoki odrasli hčeri in sinu zapusti nalogi: Simon mora najti njunega očeta, za katerega sta mislila, da je mrtev, Jeanne pa brata, za katerega nista vedela, da ga sploh imata. Sledi dolgo potovanje do krajev njihovega izvora, polno težkih vprašanj in potlačenih skrivnosti, ki korenito preobrazi Simonovo in Jeannino identiteto. Drama in uprizoritev Požigi odpirata univerzalna vprašanja in zajemata celoten spekter, ki ga ima vojna na psihosocialno stanje družbe. Preizprašujeta možnost sprave in ponovne vzpostavitve človeške skupnosti po nasilju in grozodejstvih neokolonialnih vojn. Razgrinjata tudi vprašanje potvarjanja preteklosti in molka, ki je v marsičem vodilna nit uprizoritve. Izpostavita ključna vprašanja, o čem in v imenu česa kot družba in posamezniki nenehno molčimo ter kaj se zgodi tistim, ki se opogumijo in ta molk prelomijo v imenu višjega cilja ali obljube. Prebijajoč se skozi brutalno večplastnost zamolčane družinske preteklosti Požigi raziskujejo možnost ljubezni kot preseganja travm sovraštva in groze.
Tibor Hrs Pandur

Iz gledališkega lista

V tem smislu tolmačim Mouawadovo izjavo o Požigih kot »neusmiljeni tolažbi«. Ne v smislu kakšne obscene humanistične tolažbe, češ, gledališče naj nas (zahodnjake) tolaži s podoživljanjem travm, ki jih naše vlade (in njihovi zavezniki) posredno ali neposredno povzročajo na Bližnjem vzhodu, Požigi sprašujejo nekaj drugega: kako je po grozodejstvih vojne (neokolonialnega nasilja) sploh možno na novo vzpostaviti skupnost? Lahko ljubiš to, kar najbolj sovražiš? Če se lahko iz ljubezni rodi groza, je možno, da groza recipročno rodi ljubezen? Je to stvar odločitve? Požige sem sprva bral kot družbeni eksperiment in učni komad udejanjanja brezpogojne ljubezni kot ultimativnega akta odpuščanja in izpeljave njenih skrajnih konsekvenc sredi nečloveških okoliščin. Kaj zares pomeni ne sovražiti, tudi ko imamo vso pravico do tega? Kaj pomeni zares odpustiti, ko imamo vso pravico do maščevanja? Kako preobraziti svojega krvnika z ljubeznijo, s spoznanjem, da je vsak uboj samouboj, vsak uboj očetomor, vsako posilstvo analogno posilstvu lastne matere?
Tibor Hrs Pandur, Solidarnost premaganih ali “molk, ki bo poplavil vse” (odlomek)

Nagrade

2022

Borštnikova nagrada po presoji žirije, FBS

Marko MandićBorštnikova nagrada za igro, tudi za vlogo Nihada, FBS

Nina ValičBorštnikova nagrada za igro za vlogi Savde in Nazire, FBS

Festival

2022

57. Festival Borštnikovo srečanje, Maribor (FBS)

Iz medijev

koridor-ku.si, 5. avgust 2022, Nika Šoštarič

Nina Rajić Kranjac: Požigi in Solo 

borstnikovo.si, 12. junij 2022

Iskrene čestitke nagrajenkam in nagrajencem

Prikaži vseSkrij
Zapri