Dostopnost
Search
Close this search box.

Sławomir Mrożek

Tango

ARTUR Nekaj bi se zgodilo. Nekaj tragičnega.
Tragedija je velika, močna oblika.
STOMIL A ne veš, da tragedija danes ni več mogoča?
Danes je mogoča samo farsa. Truplo tukaj
ne pomaga. Tudi farsa je lahko lepa umetnina.

Naslov izvirnika: Tango

Premiera

22. december 2023
Mala Drama

Trajanje:

100 minut, brez odmora

Režiser

Luka Marcen

Ustvarjalci

Avtorska ekipa

PREVAJALEC

Uroš Kraigher

Drama Igralec: Uroš Kraigher | odpri ustvarjalca

AVTORICA REDAKCIJE PREVODA

Darja Dominkuš

Drama Igralec: Darja Dominkuš | odpri ustvarjalca

DRAMATURG

Rok Andres

Drama Igralec: Rok Andres | odpri ustvarjalca

LEKTORICA

Tatjana Stanič

Drama Igralec: Tatjana Stanič | odpri ustvarjalca

SCENOGRAFINJA

Sara Slivnik

Drama Igralec: Sara Slivnik | odpri ustvarjalca

KOSTUMOGRAFINJA

Ana Janc

Drama Igralec: Ana Janc | odpri ustvarjalca

OBLIKOVALKA ODRSKEGA GIBA

Lara Ekar Grlj

Drama Igralec: Lara Ekar Grlj | odpri ustvarjalca

AVTOR GLASBE

Mitja Vrhovnik Smrekar

Drama Igralec: Mitja Vrhovnik Smrekar | odpri ustvarjalca

OBLIKOVALEC SVETLOBE

Andrej Hajdinjak

Drama Igralec: Andrej Hajdinjak | odpri ustvarjalca

OBLIKOVALKA MASKE

Julija Gongina

Drama Igralec: Julija Gongina | odpri ustvarjalca

ASISTENTKA DRAMATURGA (ŠTUDIJSKO)

Luna Pentek

Drama Igralec: Luna Pentek | odpri ustvarjalca

Odsotnost norm je postala vaša norma.
In tako se lahko upiram samo vam, se pravi vaši odpravi vseh norm.
Sławomir Mrożek, Tango

V jedru Tanga, najpomembnejše igre poljskega absurdista Sławomirja Mrożka, je radikalno razpadli svet, sodobna družba, le korak stran od svojega dokončnega propada. Izgubljeni so vsi ideali, vse ideje, vsa načela, celo vsa tradicija in ves družbeni red. Kar je ostalo, je kaos – kaos, ki naj bi bil subverziven in osvobajajoč odmik od okostenelosti in rigidnosti, vse bolj pa sam postaja generator okostenelosti in rigidnosti, ki stiska in duši. A v svetu Tanga to nikogar ne skrbi: konec civilizacije, proti kateremu Mrożkovi liki suvereno plešejo, ne plaši, temveč vznemirja in kliče k praznovanju zmage nad vsakršnimi konvencijami. Vsaj na videz. Dokler se ne pojavi mladi izboljševalec sveta, mladi zagovornik starih tradicij, ki je pripravljen za poravnanje tečajev storiti prav vse.

Absurd in groteskna komika Tanga se začneta prav v spopadu generacij, ki poskušata kot na šahovnici svet razstavljati in ga sestavljati nazaj. Obe strani sta prepričani o svojem prav in obe skoraj urarsko natančni v svojih postopkih. Mrożek to bojno polje še radikalizira, ko gleda na kolesje sveta skozi mikrooptiko družine. Z ene strani družinskega omizja tako kričijo maksime popolne svobode in opuščanja vseh pravil in konvencij, z druge pa red, smisel in brezkončnost birokratskih obrazcev, zahtev in norm. A jasno je eno: nič od tega ne more rešiti sveta, lahko pa ga – vsakič znova – le še malo bolj vrže s tečajev. Vse očitneje se kaže, da radikalnost reda, urejenosti in smisla ni nič manj nevarna kot radikalnost kaosa, svobode in nesmisla.

Tako Tango z mehanizmom komičnega stroja postaja natančna vivisekcija odnosov v zaostrenem času, ki – kljub nenehnemu poigravanju s konvencijami in žanri – nimajo nobenih barier in so zato lahko do konca brutalni. Konec sveta je namreč tu in na obzorju ni nobene slutnje kakršne koli zmage ali odrešitve. Kar nam ostane, je tango, ki nas sili v tek, da nam svet ne pobegne.

Luka Marcen

Iz gledališkega lista

Razmerja nas določajo. Šele v razmerju do drugega postanemo nekaj definiranega. Posamezniki. V trenutku, ko smo postavljeni na svet, postanemo vsota različnih sil. Mrożek umešča svoje like izrazito kot posameznike znotraj družbenih razmerij in ujetosti v sistem, ki si ga niso izbrali sami. Človeka predstavi v njegovi družbeni obliki, torej znotraj določene družbe, skupnosti. Šele ko se ustvari skupnost, ki omogoča popolna razmerja silnic odnosov, liki postanejo individuumi. Ko se ustvari popolna skupina, vsak znotraj te skupine postane on sam. Oseba, ki smo jo do takrat imenovali Babica, je Evgenija, Partner z brčicami je Edek, Starejši partner je Evgenij, Mladi človek je Artur. In tako se počasi splete mreža, ki vsem omogoča, da se uveljavijo kot posamezniki, ki so nujno potrebni, da sistem deluje točno tako, kot mora. Vsi členi so potrebni, da ta skupnost funkcionira. Nihče ne more izstopiti, saj bi se sistem porušil. Drug za drugega postanejo nujnost.
Luna Pentek, Njihov svet, naš svet (odlomek)

Na sporedu

21

MAJ

TOREK

NA GOSTOVANJU

SNG Drama Maribor

 

 

Nagrade

2024

Saša Tabakovićigralska nagrada ZDUS »Duša Počkaj«, tudi za vlogo Evgenija

Festival

2024

32. Dnevi komedije, Celje

Iz medijev

Delo.si, 10. februar 2024, Špela Kuralt

Čému se smejemo v časih, ki niso niti malo smešni

Dnevnik.si, 27. januar 2024, Mojca Marot

32. Dnevi komedije: Osem tekmovalnih predstav

Prikaži vseSkrij
Zapri