Dostopnost

Sławomir Mrożek

Tango

Naslov izvirnika: Tango

Režiser

Luka Marcen

22. december 2023
Mala Drama

Odsotnost norm je postala vaša norma.
In tako se lahko upiram samo vam, se pravi vaši odpravi vseh norm.
Sławomir Mrożek, Tango

V jedru Tanga, najpomembnejše igre poljskega absurdista Sławomirja Mrożka, je radikalno razpadli svet, sodobna družba, le korak stran od svojega dokončnega propada. Izgubljeni so vsi ideali, vse ideje, vsa načela, celo vsa tradicija in ves družbeni red. Kar je ostalo, je kaos – kaos, ki naj bi bil subverziven in osvobajajoč odmik od okostenelosti in rigidnosti, vse bolj pa sam postaja generator okostenelosti in rigidnosti, ki stiska in duši. A v svetu Tanga to nikogar ne skrbi: konec civilizacije, proti kateremu Mrożkovi liki suvereno plešejo, ne plaši, temveč vznemirja in kliče k praznovanju zmage nad vsakršnimi konvencijami. Vsaj na videz. Dokler se ne pojavi mladi izboljševalec sveta, mladi zagovornik starih tradicij, ki je pripravljen za poravnanje tečajev storiti prav vse.

Absurd in groteskna komika Tanga se začneta prav v spopadu generacij, ki poskušata kot na šahovnici svet razstavljati in ga sestavljati nazaj. Obe strani sta prepričani o svojem prav in obe skoraj urarsko natančni v svojih postopkih. Mrożek to bojno polje še radikalizira, ko gleda na kolesje sveta skozi mikrooptiko družine. Z ene strani družinskega omizja tako kričijo maksime popolne svobode in opuščanja vseh pravil in konvencij, z druge pa red, smisel in brezkončnost birokratskih obrazcev, zahtev in norm. A jasno je eno: nič od tega ne more rešiti sveta, lahko pa ga – vsakič znova – le še malo bolj vrže s tečajev. Vse očitneje se kaže, da radikalnost reda, urejenosti in smisla ni nič manj nevarna kot radikalnost kaosa, svobode in nesmisla.

Tako Tango z mehanizmom komičnega stroja postaja natančna vivisekcija odnosov v zaostrenem času, ki – kljub nenehnemu poigravanju s konvencijami in žanri – nimajo nobenih barier in so zato lahko do konca brutalni. Konec sveta je namreč tu in na obzorju ni nobene slutnje kakršne koli zmage ali odrešitve. Kar nam ostane, je tango, ki nas sili v tek, da nam svet ne pobegne.

Luka Marcen

Ustvarjalci

Avtorska ekipa

PREVAJALEC

Uroš Kraigher

Drama Igralec: Uroš Kraigher | odpri ustvarjalca

REDAKCIJA PREVODA

Darja Dominkuš

Drama Igralec: Darja Dominkuš | odpri ustvarjalca

DRAMATURG

Rok Andres

Drama Igralec: Rok Andres | odpri ustvarjalca

LEKTORICA

Tatjana Stanič

Drama Igralec: Tatjana Stanič | odpri ustvarjalca

SCENOGRAFINJA

Sara Slivnik

Drama Igralec: Sara Slivnik | odpri ustvarjalca

KOSTUMOGRAFINJA

Ana Janc

Drama Igralec: Ana Janc | odpri ustvarjalca

OBLIKOVALKA ODRSKEGA GIBA

Lara Ekar Grlj

Drama Igralec: Lara Ekar Grlj | odpri ustvarjalca

AVTOR GLASBE

Mitja Vrhovnik Smrekar

Drama Igralec: Mitja Vrhovnik Smrekar | odpri ustvarjalca

OBLIKOVALEC SVETLOBE

Andrej Hajdinjak

Drama Igralec: Andrej Hajdinjak | odpri ustvarjalca

OBLIKOVALKA MASKE

Julija Gongina

Drama Igralec: Julija Gongina | odpri ustvarjalca

ASISTENTKA DRAMATURGA (ŠTUDIJSKO)

Luna Pentek

Drama Igralec: Luna Pentek | odpri ustvarjalca

Igralska zasedba

Timon ŠturbejDrama Igralec: Timon Šturbej | odpri igralca

Mladi človek ali Artur

Saša TabakovićDrama Igralec: Saša Tabaković | odpri igralca

Starejši partner ali Evgenij

Boris MihaljDrama Igralec: Boris Mihalj | odpri igralca

Partner z brčicami ali Edek

Jurij ZrnecDrama Igralec: Jurij Zrnec | odpri igralca

Stomil, Arturjev oče

Maša DergancDrama Igralec: Maša Derganc | odpri igralca

Eleonora, Arturjeva mati

Saša MihelčičDrama Igralec: Saša Mihelčič | odpri igralca

Oseba, ki ji zdaj pravimo babica, ali Evgenija

Eva JesenovecDrama Igralec: Eva Jesenovec | odpri igralca

Ala, Arturjeva sestrična in zaročenka

Na sporedu

22

DECEMBER

PETEK

MALA DRAMA

Zapri