Premiera
8. oktober 2011
Veliki oder
Perspektivni in izgubljeni mladostniki v konfliktu z nepopustljivimi starši.
8. oktober 2011
Veliki oder
Trajanje:
Režiserka
Ivo Ban
Vasilij Vasiljevič Besemjonov
Akulina Ivanovna
Pjoter
Tatjana
Aljaž Jovanović
Nil
Marko Okorn
Perčihin
Polja
Jelena Nikolajevna Krivcova
Teterjev
Katja Levstik
Stepanida
Ruski pisatelj Maksim Gorki je napisal Malomeščane leta 1901. Osrednja tema igre je generacijski konflikt: na eni strani starši, zlasti patriarhalni tradiciji zavezani, despotski oče, na drugi mladina, ki je nezadovoljna z malomeščanskim konceptom življenja. Vsak od njih skuša po svoje uiti iz zatohle ozkosti filistrskega sveta. Sin in hči kljub izobraženosti ne znata osmisliti svojega bivanja in se izčrpavata v brezplodnih pričkanjih s starši, posvojenec pa, nasprotno, zna vzpostaviti distanco do starega sveta in si samostojno oblikovati življenjsko pot. Gorki, ki ga zlasti v zadnjem času evropska gledališča zelo pogosto uprizarjajo, v svojih delih ponuja bogato paleto dramskih likov in situacij ter obilo možnosti za sodobno upodobitev družbenih in intimnih problemov, ki ostajajo pereči tudi v novem stoletju.
Perspektivni in izgubljeni mladostniki v konfliktu z nepopustljivimi starši.
Tudi socialistični realizem, ki se je na koncu izrodil v servilno hvalnico režimu, je bil pri Gorkem intoniran še zelo nedoločno, kot kritični realizem, začinjen s pozitivnim zgledom ustvarjalnega človeka jutrišnjega dne, nekakšnega romantičnega upornika, čigar osnovni imperativ je nenehna dejavnost, izboljševanje življenja in boj z naravnimi silami.
Seta Knop, Mali človek z velikim Č (Gorki, Čehov in Lenin) (odlomek)
V pisateljevem modeliranju novega sveta se pričenja estetska funkcija izgubljati, vse pomembnejši postajajo aforizmi in filozofske sentence, ki spreminjajo like v rezonerje, važno vlogo dobiva simbolika, ki napoveduje vizijo prave resničnosti. … Gorkemu naj bi v Malomeščanih uspelo zabeležiti nenehni razpad idej in konstruktov, ki zrcalijo hitro se spreminjajoče predstave o svetu kaosu na prehodu v 20. stoletje. V tej ambivalentnosti postajajo liki vse bolj komično-tragični in izmuzljivi. Ta izmuzljivost pa se zrcali v dilemi, kaj Malomeščani sploh so: družbeno angažirana drama, filozofska drama, drama idej ali tragikomedija?
Miha Javornik, Cepitev Maksima Gorkega (O Gorkem, njegovi zgodnji dramatiki in Malomeščanih) (odlomek)
Skupina dramskih junakov, ki jih Gorki združi z najširšim skupnim imenovalcem malomeščani, je notranje jezikovno nadvse heterogena, njena jezikovna variabilnost sega od primarne ljudskosti na vseh jezikovnih ravneh služkinje Stepanide, najverjetneje nepismene, do visoko intelektualne, s citati, ironijo in parodiranjem prepredene dikcije faliranega bogoslovca Teterjeva. Z vsemi stopnjami vmesnih govoric. … Na redko zastavljena vprašanja osebi – v igri Malomeščani kljub velikemu številu besed, ki jih izrekajo liki, in paleti jezikov, ki jih govorijo med seboj, zelo redko kdo koga zares posluša. Sicer kar naprej prisluškujejo; že navodila o scenografiji namigujejo na neprestano preverjanje, prisluškovanje, prestrezanje …
Tatjana Stanič, Ko se nam zgodi Maksim Gorki (odlomek)
Tragedija in drama v Malomeščanih izvira iz tega, da otroka gresta, ampak se bosta prisiljena vrniti. Slovenska mladina ima samo tragedijo, ne pa drame – mi preprosto nismo in ne bomo nikoli nikamor odšli.
Nejc Gazvoda, Tragedija brez drame (odlomek)
Malomeščani so drama o tesnobi, in še preden katerikoli izmed likov naznani to tesnobo z besedo, jo lahko razberemo iz tako vsakdanje, pa vendar skoraj patetično moreče zasičenosti stanovanja, v katerem ne moreš svobodno stopiti, ne da bi brcnil v zagamano omaro. … Hišo Besemjonovih odlikujejo tesnobnost, dretje in dolgčas. Kar se tiče čustvene dinamike družinskega življenja, se Gorki izkaže kot prvovrsten diagnostik. Nad vsem in vsemi neprestano leži očetov duh, ki spreminja stanovanje iz bivalnega prostora v katransko mlako, v kateri so gibanje, govor in svobodne odločitve praktično onemogočeni.
Katja Perat, Paradoks Gorki ali Čudovita katastrofa (odlomek)
Nataša Barbara Gračner – nagrada Sklada Staneta Severja 2012, tudi za vlogo Jelene Nikolajevne Krivcove
Ostanimo v stiku
Od prejemanja obvestil se lahko kadarkoli odjavite.
Več informacij o politiki varovanja osebnih podatkov SNG Drama Ljubljana je dostopnih na www.drama.si.
Slovensko narodno gledališče
Drama Ljubljana
Litostrojska 56
1000 Ljubljana
Blagajna SNG Opera in balet Ljubljana
Župančičeva 1
Od ponedeljka do petka
Od 14.00 do 17.00
2021 © Slovensko narodno gledališče Drama Ljubljana
Pravila in pogoji uporabe spletnega mesta in spletne trgovine Politika varovanja osebnih podatkov
Izjava o dostopnosti Prijava po zakonu o zaščiti prijaviteljev | Avtorji
Piškotek | Trajanje | Opis |
---|---|---|
pll_language-Sl | 1 leto | Piškotek pll _language uporablja Polylang, da si zapomni jezik, ki ga je izbral uporabnik, ko se vrne na spletno mesto, in tudi za pridobitev informacij o jeziku, če niso na voljo na drug način. |
Piškotek | Trajanje | Opis |
---|---|---|
_ga-SI | 2 leti | Piškotek _ga, ki ga namesti Google Analytics, izračuna podatke o obiskovalcih, sejah in oglaševalskih akcijah ter spremlja tudi uporabo spletnega mesta za analitično poročilo spletnega mesta. Piškotek shranjuje podatke anonimno in dodeli naključno ustvarjeno številko za prepoznavanje edinstvenih obiskovalcev. |
_gat_gtag_UA_71260805_1-SI | 1 minuto | Nastavi Google za razlikovanje uporabnikov. |
_gid-SI | 1 dan | Piškotek _gid, ki ga namesti Google Analytics, shranjuje informacije o tem, kako obiskovalci uporabljajo spletno mesto, hkrati pa ustvarja analitično poročilo o uspešnosti spletnega mesta. Nekateri zbrani podatki vključujejo število obiskovalcev, njihov vir in strani, ki jih obiščejo anonimno. |
CONSENT-SI | 2 leti | YouTube nastavi ta piškotek prek vdelanih youtube videoposnetkov in registrira anonimne statistične podatke. |
iPROM UID | 3 leta | iPROMov oglaševalski piškotek deluje na način, da sistem namesti piškotek na podlagi katerega se po zapustitvi spletne strani na drugih spletnih medijih prikazuje prilagojene oglase. Sistem namesti piškotek uporabniškemu profilu (brskalniku) ob predhodno izrecno pridobljenem soglasju na spletni strani. Uporabnikov profil je anonimiziran in ne vsebuje osebnih podatkov. |
Piškotek | Trajanje | Opis |
---|---|---|
elementor-Sl | nikoli | Ta piškotek uporablja tema spletnega mesta WordPress. Lastniku spletnega mesta omogoča implementacijo ali spreminjanje vsebine spletnega mesta v realnem času. |
ls_smartpush-SI | 2 meseca | Ta piškotek nastavi ponudnik Litespeed Server. Ta piškotek strežniku omogoča shranjevanje nastavitev in izboljšanje delovanja spletnega mesta. |
Piškotek | Trajanje | Opis |
---|---|---|
VISITOR_INFO1_LIVE-SI | 6 mesecev | Piškotek, ki ga nastavi YouTube za merjenje pasovne širine, ki določa, ali uporabnik dobi nov ali stari vmesnik predvajalnika. |
YSC-SI | seja | Piškotek YSC nastavi Youtube in se uporablja za spremljanje ogledov vdelanih videoposnetkov na straneh Youtube. |
yt-remote-connected-devices-SI | nikoli | YouTube nastavi ta piškotek za shranjevanje nastavitev videoposnetka uporabnika, ki uporablja vdelani videoposnetek YouTube. |
yt-remote-device-id-SI | nikoli | YouTube nastavi ta piškotek za shranjevanje nastavitev videoposnetka uporabnika, ki uporablja vdelani videoposnetek YouTube. |
yt.innertube::nextId-Si | nikoli | Ta piškotek, ki ga nastavi YouTube, registrira edinstven ID za shranjevanje podatkov o tem, katere videoposnetke iz YouTuba je uporabnik videl. |
yt.innertube::requests-SI | nikoli | Ta piškotek, ki ga nastavi YouTube, registrira edinstven ID za shranjevanje podatkov o tem, katere videoposnetke iz YouTuba je uporabnik videl. |