Dostopnost
Search
Close this search box.

Franz Kafka

Grad

»Za zdaj ne vem o gradu nič drugega
kakor to, da znajo tam najti pravega zemljemerca.«
– Franz Kafka

Izvirni naslov romana Das Schloß

Izvirni naslov dramatizacije Dvorac

Krstna uprizoritev dramatizacije

Premiera

14. februar 2015

Veliki oder

Trajanje:

170 minut, z odmorom

Režiser

Janusz Kica

Ustvarjalci

Avtorska ekipa

AVTOR DRAMATIZACIJE

Goran Ferčec

Drama Igralec: Goran Ferčec | odpri ustvarjalca

PREVAJALKA

Višnja Fičor

Drama Igralec: Višnja Fičor | odpri ustvarjalca

DRAMATURGINJA

Mojca Kranjc

Drama Igralec: Mojca Kranjc | odpri ustvarjalca

SCENOGRAFA

Numen + Ivana Jonke

Drama Igralec: Numen + Ivana Jonke | odpri ustvarjalca

KOSTUMOGRAFINJA

Bjanka Adžić Ursulov

Drama Igralec: Bjanka Adžić Ursulov | odpri ustvarjalca

SKLADATELJ

Kyrre Kvam

Drama Igralec: Kyrre Kvam | odpri ustvarjalca

LEKTOR

Arko

Drama Igralec: Arko | odpri ustvarjalca

OBLIKOVALEC LUČI

Aljaž Zaletel

Drama Igralec: Aljaž Zaletel | odpri ustvarjalca

Igralska zasedba

Branko Jordan

Schwarzer, sin grajskega oskrbnika

Petra GovcDrama Igralec: Petra Govc | odpri igralca

Dekle pri Lasemannu

Zvone HribarDrama Igralec: Zvone Hribar | odpri igralca

Strojar Lasemann

Katja Levstik

Gospa Lasemann

Gorazd LogarDrama Igralec: Gorazd Logar | odpri igralca

Kočijaž

Branko Jordan

Galater

Nik Škrlec

Artur

Rok Kravanja

Jeremias

Branko Jordan

Glas iz slušalke

Vanja PlutDrama Igralec: Vanja Plut | odpri igralca

Pepi, sobarica/natakarica

Sabina KogovšekDrama Igralec: Sabina Kogovšek | odpri igralca

Pepina prijateljica

Saša TabakovićDrama Igralec: Saša Tabaković | odpri igralca

Barnabas, sel

Iva BabićDrama Igralec: Iva Babić | odpri igralca

Amalia, Barnabasova sestra

Barbara CerarDrama Igralec: Barbara Cerar | odpri igralca

Olga, Barnabasova sestra

Katja Levstik

Barnabasova mati

Zvone HribarDrama Igralec: Zvone Hribar | odpri igralca

Barnabasov oče

Matija RozmanDrama Igralec: Matija Rozman | odpri igralca

Krčmar 2

Zvezdana MlakarDrama Igralec: Zvezdana Mlakar | odpri igralca

Krčmarica

Branko Jordan

Občinski predstojnik

Katja Levstik

Mizzi, predstojnikova tajnica

Branko Jordan

Momus, vaški tajnik

Petra GovcDrama Igralec: Petra Govc | odpri igralca

Gisa, učiteljica

Sabina KogovšekDrama Igralec: Sabina Kogovšek | odpri igralca

Hans Brunswick, učenec

Zvone HribarDrama Igralec: Zvone Hribar | odpri igralca

Bürgel, Friedrichov tajnik

Branko Jordan

Erlanger, Klammov prvi tajnik

Franz Kafka! Že s svojim imenom vzbudi v nas plaz asociacij in je sinonim za toliko različnih občutij in stanj sodobnega človeka, kot le malokateri avtor svetovne književnosti. Čeprav njegova dela niso med tistimi, ki nas prepričajo z lagodnostjo in prijetnostjo bralskega užitka, pa so kljub časovni odmaknjenosti vedno znova aktualen del kulture vsakdanjega življenja in privlačna za nove razlage. Roman Grad (1922, objavljen 1926) zavzema v Kafkovem po obsegu skromnem opusu še prav posebno mesto; s svojo večplastnostjo, prostodušno temačnostjo in vznemirljivo nedokončanostjo zgodbe o zemljemercu, ki pride v zasneženo vas pod gradom, je bil vse od nastanka vir identifikacije v najrazličnejših zgodovinskih situacijah, tako političnih kot metafizičnih. Že samo to dokazuje, da ga je dojeti celovito ne le nemogoča, temveč tudi nesmiselna naloga in da je vsak poskus, da bi ga prevedli v drug medij, že vnaprej obsojen na nezadostnost. Kar nam ostane, je delen, oseben, tako rekoč sebičen pogled, v katerem naj se s pomočjo Kafkove metaforike zrcali zdajšnjost. Na to tvegano pot avtorske interpretacije romana se bo podal režiser Janusz Kica z avtorjem dramatizacije Goranom Ferčcem in tako slovenskemu gledalstvu še tretjič (po Ameriki, 1995, in Procesu, 2001) pokazal eno od poti do avtorja, ki ga razumemo vsi, a nihče do konca.

Iz gledališkega lista

Seveda je splošno znano, ampak občudovanja vredno pri Kafki je, da ima pri njem sicer vse rep in glavo, ni pa odgovorov. Postavlja vprašanja, sproža miselne procese, problematizira, marsikaj odpre, ampak nikoli ničesar ne pripelje do konca, nikoli ne daje odgovorov, ker jih kratko malo ni. Seveda ostaja v sistemu morale, v tem smislu prekoračuje meje le pogojno, ampak kako, kaj je pravilno, kaj ne, tega nikoli ne pove. Konkretno: ves čas smo s K.-jem, spremljamo ga, skupaj z njim zbiramo informacije o tem, kar poskuša razumeti, in kajpak tako kot on – to je v naravi medija – želimo, da bi po možnosti prišel do svojega cilja. In več ko ima informacij, bolj se oddaljuje od tega cilja, manj razume, manj prodre v tisto, k čemur stremi. Hrepenenje po gotovosti se tako lepo povezuje z močjo te pozitivnosti. V bistvu je njegova zgodba zgodba o izgubljenih iluzijah. In vendar: ne glede na to, kaj se zgodi, hoče imeti pravico do svoje poti, šel bo po njej. To bi nam moralo K.-ja kljub njegovim slabim lastnostim pravzaprav približati, ga narediti simpatičnega … saj ne vem, je Sizif simpatičen?,ves čas je prešvican, in tudi K. sem pa tja spije kakšno pivo in ima druga zadovoljstva.
Janusz Kica (zapisala, prevedla in uredila Mojca Kranjc), »Režiserjevi grajski krokiji« (odlomek)

Nagrade

Polona JuhBorštnikova nagrada za igro, FBS

Janusz Kica – nagrada Prešernovega sklada 2016, tudi za režijo Gradu

Skupina Numen + Ivana Jonke – Borštnikova nagrada za scenografijo, FBS

Festival

2015

50. Festival Borštnikovo srečanje, Maribor (FBS)

Iz medijev

vecer.com, 22. oktober 2015, Melita Forstnerič Hajnšek

Kako uprizoriti mraz

TV Slovenija 1, Osmi dan, 19. februar 2015, Polona Balantič

Franz Kafka Grad

Prikaži vseSkrij
Zapri