Dostopnost
Search
Close this search box.

Vinko Möderndorfer

Evropa

Črna komedija o možnostih, ki jih tako opevana Evropa daje mladim – na slovenski način

Krstna uprizoritev

Premiera

26. september 2015

Veliki oder

Trajanje:

110 minut, brez odmora

Režiserka

Renata Vidič

Ustvarjalci

Avtorska ekipa

DRAMATURGINJA

Eva Kraševec

Drama Igralec: Eva Kraševec | odpri ustvarjalca

SCENOGRAF

Bine Skrt

Drama Igralec: Bine Skrt | odpri ustvarjalca

KOSTUMOGRAFINJA

Meta Sever

Drama Igralec: Meta Sever | odpri ustvarjalca

AVTOR GLASBE

Aldo Ivančić*

Drama Igralec: Aldo Ivančić* | odpri ustvarjalca

LEKTORICA

Tatjana Stanič

Drama Igralec: Tatjana Stanič | odpri ustvarjalca

OBLIKOVALEC LUČI

Metod Novak

Drama Igralec: Metod Novak | odpri ustvarjalca

AVTORJA ANIMACIJE

Bine Skrt, Sandi Skok

Drama Igralec: Bine Skrt, Sandi Skok | odpri ustvarjalca

OBLIKOVALEC VIDEA

Sandi Skok

Drama Igralec: Sandi Skok | odpri ustvarjalca

Igralska zasedba

Aljaž Jovanović

Maks

Marko Okorn/Matija RozmanDrama Igralec: Matija Rozman | odpri igralca

Klošar

Saša PavčekDrama Igralec: Saša Pavček | odpri igralca

Mama Majda

Alojz Svete

Angel

Zvezdana MlakarDrama Igralec: Zvezdana Mlakar | odpri igralca

Župnikova kuharica

Gregor BakovićDrama Igralec: Gregor Baković | odpri igralca

Gostilničar

Iva BabićDrama Igralec: Iva Babić | odpri igralca

Kamionarjeva žena

Režiser, dramatik, pesnik in prozaist Vinko Möderndorfer sodi med najbolj vsestranske in tudi med najplodnejše sodobne slovenske ustvarjalce.
Z Grumovo nagrado za najboljše slovensko dramsko besedilo leta 2014 nagrajena drama Evropa ima podnaslov »drama s sporočilom, hudo blasfemična farsa, poetična burleska, težka evropska môra in še marsikaj«. Möderndorfer z jedko pronicljivostjo nastavlja ogledalo slovenski družbeni situaciji in s spretnim komediografskim prijemom v duhu farse parodira tako nacionalni kot evropski sen, ki se vse bolj očitno spreminjata v svoje nasprotje. Mlademu intelektualcu Maksu, ki nima denarja za najemnino in ga zato najemodajalec vrže na cesto, ne preostane drugega, kot da se vrne domov k materi. Vrnitev pa se spremeni v grozljivo moro, v kateri se struktura sanj staplja s farsično podobo skorajšnje prihodnosti.

*Avtorji glasbe Aldo Ivančić in igralci

Iz gledališkega lista

Prizori Möderndorferjeve Evrope so umeščeni v moro. Zato da vidimo, kako so se izjalovile sanje o Evropi? Neumnost, saj je »vse dobesedno« – sanje pajacev so bile že od samega začetka mora. Tržno gospodarstvo proste konkurence pomeni vojno vseh proti vsem, homo homini lupus, kjer se humanistične sanje razblinijo v moreči ljudožerski realnosti. Za gospodarskim sistemom na steroidih krevslja politični sistem nadzora in represije. Bolj ko jim razsvetljensko naivno dopovedujemo, da je tak sistem nevzdržen, ker uničuje ne zgolj ljudi in njihove kulture, marveč tudi našo naravno podstat, bolj si zatiskamo oči pred tem, da je katastrofa sama gonilo tega sistema. Krščansko-komunistično sicer lahko upamo, da gre za nekakšno končno katastrofo, po kateri bo vse urejeno in postavljeno na svoja razumna in moralna mesta. Pri tem pa spregledujemo, da je smisel tega sistema, od preprostega podjetništva naprej pa vse do vojne proti terorizmu, prav menedžment katastrof, in ne njihova razrešitev v nekakšno pastoralno idilo.
Darij Zadnikar, Zahodna Azija brez prispodob (odlomek)

Nagrade

Maša Dergancnagrada Sklada Staneta Severja 2016, tudi za vlogo Irene

Aljaž Jovanović – nagrada Sklada Staneta Severja 2015, tudi za vlogo Maksa

Vinko Möderndorfer – nagrada Slavka Gruma 2014

Iz medijev

TV Slovenija 1, Osmi dan, 1. oktober 2015, Polona Balantič

Evropa

dnevnik.si, 29. september 2015, Zala Dobovšek

Kritika predstave Evropa: Podoba žive sedanjosti

Prikaži vseSkrij
Zapri