Dostopnost
Search
Close this search box.

Thomas Mann

Čarobna gora

»Bolezen je nekaj častivrednega … neumen človek je zdrav in navaden, bolezen pa mora narediti človeka plemenitega, pametnega in posebnega.«
– Thomas Mann

Naslov izvirnika: Der Zauberberg

Potovanje na mestu v treh dejanjih

Krstna uprizoritev dramatizacije

Premieri

27. september 2014

Veliki oder SNG Drama Ljubljana

7. november 2014

Slovensko stalno gledališče, Trst

Trajanje:

210 minut, z dvema odmoroma

Režiserka

Mateja Koležnik

Ustvarjalci

Avtorska ekipa

KOPRODUCENT

Slovensko stalno gledališče, Trst

Drama Igralec: Slovensko stalno gledališče, Trst | odpri ustvarjalca

AVTORICA DRAMATIZACIJE

Katarina Pejović

Drama Igralec: Katarina Pejović | odpri ustvarjalca

PREVAJALKA

Aleksandra Rekar

Drama Igralec: Aleksandra Rekar | odpri ustvarjalca

DRAMATURGINJA

Katarina Pejović

Drama Igralec: Katarina Pejović | odpri ustvarjalca

SCENOGRAF

Henrik Ahr

Drama Igralec: Henrik Ahr | odpri ustvarjalca

KOSTUMOGRAF

Alan Hranitelj

Drama Igralec: Alan Hranitelj | odpri ustvarjalca

SKLADATELJ

Mitja Vrhovnik Smrekar

Drama Igralec: Mitja Vrhovnik Smrekar | odpri ustvarjalca

KOREOGRAFINJA

Magdalena Reiter

Drama Igralec: Magdalena Reiter | odpri ustvarjalca

OBLIKOVALEC LUČI

Pascal Mérat

Drama Igralec: Pascal Mérat | odpri ustvarjalca

AVTOR VIDEOPROJEKCIJ

Andrej Intihar

Drama Igralec: Andrej Intihar | odpri ustvarjalca

LEKTOR

Arko

Drama Igralec: Arko | odpri ustvarjalca

SVETOVALEC ZA FRANCOŠČINO

Primož Vitez

Drama Igralec: Primož Vitez | odpri ustvarjalca

ASISTENT KOSTUMOGRAFIJE

Andrej Vrhovnik

Drama Igralec: Andrej Vrhovnik | odpri ustvarjalca

Igralska zasedba

Aljaž Jovanović

Hans Castorp

Romeo Grebenšek

Joachim Ziemßen

Igor SamoborDrama Igralec: Igor Samobor | odpri igralca

Lodovico Settembrini

Marko MandićDrama Igralec: Marko Mandić | odpri igralca

Leo Naphta

Vladimir Jurc/Aleš Valič

Dvorni svetnik Behrens

Luka Cimprič

Doktor Krokowski

Nataša Barbara GračnerDrama Igralec: Nataša Barbara Gračner | odpri igralca

Madame Clawdia Chauchat

Ivo Ban

Mynheer Pieter Peeperkorn

Silva ČušinDrama Igralec: Silva Čušin | odpri igralca

Gospa Stöhr

Patrizia Jurinčič

Marusja

Gašper Jarni

Paravant

Lovro Finžgar

Gospod Albin

Sabina KogovšekDrama Igralec: Sabina Kogovšek | odpri igralca

Adriatica von Mylendonk

Nina ValičDrama Igralec: Nina Valič | odpri igralca

Strežnica

Mannova Čarobna gora (1924) sodi med tiste najznamenitejše romane dvajsetega stoletja, ki tako za bralce kot za kritike in teoretike vse do danes ohranjajo skrivnostno privlačnost.
Zgodba o mladem inženirju ladjedelništva Hansu Castorpu, ki pride v mondeno višinsko zdravilišče za štirinajst dni obiskat bolnega bratranca, a tam še sam zboli in ostane celih sedem let, je izhodišče za najkompleksnejšo pripoved o stvareh telesa in duha. Vključuje tako idejna in nazorska vprašanja turbulentnega časa z začetka dvajsetega stoletja kot tudi širšo sliko dekadentne družbe, ki se v eskapizmu zaprtega in zavarovanega okolja sanatorija sicer osredotoča na konkretne pljučne bolnike, a razkriva predvsem podobo (tudi našega) bolnega sveta vprašljivih in propadajočih vrednot. Svojevrstni zdraviliški mikrokozmos je Mann prežel z ironijo, obenem pa vnesel vanj poezijo in magičnost poslednjih skrivnosti fizisa, duše in srca, pa tudi kritiko nase osredotočene elite in institucij, ki z negovanjem bolezni kujejo profit.
Čarobna gora se konča z odhodom glavnega junaka na bojišče prve svetovne vojne in tako ponuja tudi svojevrstno izhodišče za razmislek ob stoti obletnici njenega začetka.

Iz gledališkega lista

Kaj pa Hans Castorp, ta »otrok, ki vzbuja življenju skrbi« (kot pravi njegov tutor Settembrini), sredi te zmede duha in sveta, v suspendiranem času, kot kakšen starodoben »emo-metroseksualec«. Zaradi svoje prostodušnosti, naivnosti in frivolnosti velja za idiota v družbi, ki še vedno dojema cinizem kot višjo obliko intelektualne zavesti. Nima tiste življenjske energije in penetrativne moči, da bi se vzpostavil kot »pravi moški« v »pravem svetu« (»This is a Man’s World« (ur. opomba Moški svet je to)). Vendar se želi učiti. Radoveden je in splet misli ga lahko spravi v ogenj razburjenja, ki potem žari iz njega. Negotov je glede lastnih idej in zelo dojemljiv za ideje drugih. Dojemljiv, sicer ne nujno sugestibilen. Nerodno kompilira tisto, kar pobere od pametnih glav, vseeno pa naredi neko lastno sintezo. V svoji negotovosti, upogljivosti, nerodnosti, naivnosti, smešnosti, v svoji končni pripravljenosti, da si odpre srce, tudi za ceno globoke ranjenosti, Hans Castorp, ki prepusti lastno usodo drugim, poteka svojih misli in čustev ne jemlje samoumevno. In prav to dejstvo lahko naredi iz tega večnega učenca našega učitelja. Bolj kot kdaj prej moramo »pozabiti« čimveč načinov in modelov dojemanja stvari, ker je to edina možnost, da se rešimo iz globalne slepe ulice.
Katarina Pejović, Being Hans Castorp (ur. opomba Biti Hans Castorp) ali komu mar življenjske (ne)dogodivščine »nekega preprostega mladega moža«? (odlomek)

Nagradi

Nataša Barbara GračnerŽupančičeva nagrada 2016, tudi za vlogo Madame Clawdie Chauchat

Aljaž Jovanović – nagrada Sklada Staneta Severja 2015, tudi za vlogo Hansa Castorpa

Festival

2015

50. Festival Borštnikovo srečanje, Maribor

Iz medijev

primorske.si, 11. november 2014, Anja Bajda

Čarobni razgledi na anatomijo človečnosti

TV Koper, Primorska kronika, 8. november 2014

Čarobna gora

Prikaži vseSkrij
Zapri