Dostopnost
Search
Close this search box.

Tennessee Williams

Tramvaj Poželenje

Stanley: Ko sva se midva spoznala, ljubica, sem ti bil prostaški. Prekleto prav si imela. Bil sem prostaški gnoj. Pokazala si mi sliko vaše palače s stebri. Pa sem te potegnil dol s tistih stebrov in pasalo ti je tako, da si videla vse farbe naenkrat! In a nisva bila srečna skup, a nisva, dokler ni ona treščila sem?

Naslov izvirnika: A Streetcar Named Desire

Premiera

11. april 2025
Mala Drama

Trajanje:

135 minut, brez odmora

Režiserka

Nina Šorak

Ustvarjalci

Avtorska ekipa

PREVAJALEC

Zdravko Duša

Drama Igralec: Zdravko Duša | odpri ustvarjalca

DRAMATURG

Rok Andres

Drama Igralec: Rok Andres | odpri ustvarjalca

LEKTORICA

Tatjana Stanič

Drama Igralec: Tatjana Stanič | odpri ustvarjalca

SCENOGRAFINJA

Urša Vidic

Drama Igralec: Urša Vidic | odpri ustvarjalca

KOSTUMOGRAFINJA

Tina Pavlović

Drama Igralec: Tina Pavlović | odpri ustvarjalca

AVTOR GLASBE

Blaž Gracar

Drama Igralec: Blaž Gracar | odpri ustvarjalca

OBLIKOVALEC LUČI

Dani Žorž

Drama Igralec: Dani Žorž | odpri ustvarjalca

OBLIKOVALKA MASKE

Merima Ćehić

Drama Igralec: Merima Ćehić | odpri ustvarjalca

ASISTENTKA DRAMATURGA (ŠTUDIJSKO)

Nika Šoštarič

Drama Igralec: Nika Šoštarič | odpri ustvarjalca

Igralska zasedba

Četudi sega rojstvo kultne gledališke in filmske klasike Tramvaj Poželenje v daljno leto 1947, besedilo še zmeraj prepriča s kompleksnostjo medčloveških odnosov in naš čas v njem odzvanja v temah razmerij med spoloma pretežno patriarhalne družbe, razrednih razlik in izginjajočega srednjega sloja. Drama osvetljuje konflikt dveh svetov, realnega in fiktivnega, danes še bolj brutalno kot ob krstni uprizoritvi.

Tramvaj Poželenje uprizarjamo s posebnim dovoljenjem The University of South, Sewanee, Tennesee.
Iz gledališkega lista

Če so vsebinska izhodišča v besedilu določena na premici: spol – razred – želja, je v skladu z njimi koncept ameriškega sna kot mita o uspehu na eni strani in o neuspešnem posamezniku na drugi potrjen samo v drugem delu trditve. Posamezniki v Tramvaju so polni želja, vizij in strasti, a navsezadnje se jim uresničitev ameriškega sna odmika kot horizont pri plovbi v neskončnost. Prav to nenehno odmikanje povzroča stisko in občutek osamljenosti, še posebej pri čustveno občutljivih likih, ki jih Williams z veliko mero empatije vpisuje v kruta soočenja in končne propade. Nenazadnje je avtor sam zapisal: »Tramvaj je tragedija zaradi nesporazuma, ki je posledica pomanjkanja komunikacije, v kateri niti Stanley niti Blanche ne igrata vloge podleža.«
Besedilo in z njim uprizoritev se torej razpenjata na silnicah: med nasiljem in osamljenostjo in med resničnostjo in željo. Vsaka od teh točk razgrinja paleto tem, motivacij, situacij in poant, skoraj vse pa se,  ko so izrečene do konca, vračajo k svojemu avtorju, ki je v Tramvaj Poželenje vpisal lastne strahove in izkušnje ter, posledično, poskusil obračunati z družbenimi krivicami.
Rok Andres, Med nasiljem in osamljenostjo. Med resničnostjo in željo. Med tramvajem in poželenjem (odlomek)

Na sporedu

25

APRIL

PETEK

MALA DRAMA NA LITOSTROJSKI 56

RAZPRODANO

Abonma Mala Drama 3 in Izven

10

MAJ

SOBOTA

MALA DRAMA NA LITOSTROJSKI 56

Superabonma 3 in Izven

Zapri