Dostopnost
Search
Close this search box.

Dea Loher

Tatovi

Usodno je, če se ne premikaš. Kar seveda
je res, da če se premikaš, se nekaj zgodi.
Vstaneš in odideš. To se zgodi.

Naslov izvirnika: Diebe
Prva slovenska uprizoritev

Premiera

22. september 2018

Veliki oder

Trajanje:

160 minut, z odmorom

Režiserka

Ivana Djilas

Ustvarjalci

Avtorska ekipa

PREVAJALKA

Mojca Kranjc

Drama Igralec: Mojca Kranjc | odpri ustvarjalca

DRAMATURGINJA

Darja Dominkuš

Drama Igralec: Darja Dominkuš | odpri ustvarjalca

SCENOGRAF

Branko Hojnik

Drama Igralec: Branko Hojnik | odpri ustvarjalca

KOSTUMOGRAFINJA

Jelena Proković

Drama Igralec: Jelena Proković | odpri ustvarjalca

SKLADATELJ

Boštjan Gombač

Drama Igralec: Boštjan Gombač | odpri ustvarjalca

OBLIKOVALKA GIBA IN ASISTENTKA REŽISERKE

Maša Kagao Knez

Drama Igralec: Maša Kagao Knez | odpri ustvarjalca

OBLIKOVALKA VIDEA

Vesna Krebs

Drama Igralec: Vesna Krebs | odpri ustvarjalca

OBLIKOVALKA LUČI

Mojca Sarjaš

Drama Igralec: Mojca Sarjaš | odpri ustvarjalca

ASISTENTKA SCENOGRAFA

Sara Slivnik

Drama Igralec: Sara Slivnik | odpri ustvarjalca

ASISTENTKA KOSTUMOGRAFINJE

Katarina Šavs

Drama Igralec: Katarina Šavs | odpri ustvarjalca

Igralska zasedba

Jurij ZrnecDrama Igralec: Jurij Zrnec | odpri igralca

Finn Tomason

Nina ValičDrama Igralec: Nina Valič | odpri igralca

Linda Tomason, njegova sestra

Aleš Valič

Erwin Tomason, njun oče

Rok ViharDrama Igralec: Rok Vihar | odpri igralca

Tomas Tomason

Vanja PlutDrama Igralec: Vanja Plut | odpri igralca

Monika Tomason

Bojan EmeršičDrama Igralec: Bojan Emeršič | odpri igralca

Gospod Schmitt, Gerhard

Saša PavčekDrama Igralec: Saša Pavček | odpri igralca

Gospa Schmitt, Ida

Gregor BakovićDrama Igralec: Gregor Baković | odpri igralca

Josef Erbarmen

Eva JesenovecDrama Igralec: Eva Jesenovec | odpri igralca

Mira Halbe

Saša MihelčičDrama Igralec: Saša Mihelčič | odpri igralca

Gaby Nowotny

Boris MihaljDrama Igralec: Boris Mihalj | odpri igralca

Rainer Machatschek

Silva ČušinDrama Igralec: Silva Čušin | odpri igralca

Ira Davidoff

Tatovi (2010) so eden od vrhuncev sodobne nemške dramatike. Krstni uprizoritvi v berlinskem Deutsches Theatru so sledile mnoge širom po svetu, naša pa bo prva predstavitev slovite avtorice na slovenskih odrih. Dea Loher v Tatovih z izostrenim dramaturškim občutkom prepleta fragmentarne zgodbe dvanajstih dramskih oseb, ki si v posameznih prizorih v različnih kombinacijah in odnosih tudi prekrižajo pot. Mikrokozmos vsake od njih postane del kompleksne mreže medsebojnih odnosov, ki ustvarjajo svojevrstno tragikomično panoramo ljudi našega časa. Igra prikazuje številne drobne dogodke, mimobežne situacije in zaplete dolgoletnih parov: Finn se neko jutro zbudi in se zave, da noče več vstati, njegova sestra Linda je videla volka, a ne ve, s kom bi spregovorila o tem, njun oče Erwin mora na operacijo sive mrene, a bi se raje pogovarjal o vremenu ali zvezdah. Moniki Tomason ponudijo v službi napredovanje, a pod pogojem, da bo odslej delala v tujini. Gospod in Gospa Schmidt imata občutek, da ju obiskuje neka žival, ki pušča sledove, a je nikoli ne vidita. Mira je noseča, noče imeti tega otroka, a želi ostati skupaj z otrokovim očetom Josefom. Josef si želi otroka in se odloči, da bo rešil Mirino težavo. Irin mož je izginil iz hotelske sobe in policist Tomas dela zapisnik o tem. Gabi je komajda ušla Rainerjevemu napadu in sprašuje policista, ali lahko prijavi napad šele pozneje, če bi jo spet napadel. Tatovi izpričajo zgodbe krhkih usod, nerazložljivih dejanj in kompleksne mešanice čustev na mejah razuma ter odprejo premislek o vsakdanu sodobnega posameznika.

Včasih ne vem, zakaj sem nesrečna. Niti kaj bi me osrečilo. Celo ko se zavem, da mi nič ne manjka, da je trenutek, v katerem živim, relativno dober, da živimo v objektivnem obilju, imam družino, ki sem si jo želela, vsi smo zdravi, imam žive starše, delam tisto, kar sem si želela, okrog mene sije sonce in narave je lepa, pa sem včasih anksiozna in ne morem zjutraj iz postelje, imam povišan tlak, hodim okrog z mastnimi lasmi in tolažim se s hrano. A ni neverjetno, kako ljudje ne vidimo tistega, kar imamo pred nosom, kako hrepenimo in hrepenimo? Ta predstava je o ljudeh, ki hrepenijo, pa ne vejo, kaj bi. O tem, kako so smešni. O meni.
Ivana Djilas

Iz gledališkega lista

»A mislite, da jih je veliko moje sorte,« vpraša Ira. »Ljudi, kot sem jaz, ki živijo, ne da bi živeli?« To ključno in prelomno vprašanje v dramskem besedilu Dee Loher z ostrim rezilom zareže v nas. Zareže zato, ker vemo, da je vprašanje retorično. Odgovor poznamo. Vsaj sprašujemo se, koliko Ire je v nas samih. Koliko se lahko še pretvarjamo pred življenjem, da ga zares živimo? In kaj bi v svetu, ki nam ponuja takojšnja zadovoljstva, pomenilo priznanje, da nam ne gre? Katero obliko vščeka bi pritisnili takemu statusu na Facebooku?
Roman Kuhar, Med odtujenostjo in smrtjo (odlomek)

Nagrada

Nina Valičnagrada Sklada Staneta Severja 2018, tudi za vlogo Linde

Iz medijev

Prikaži vseSkrij
Zapri