Dostopnost
Search
Close this search box.

Rudi Šeligo

Svatba

»Svatbo bomo imeli, svatbo!«
– Rudi Šeligo

Premiera

28. september 2013

Veliki oder

Trajanje:

165 minut, z odmorom

Režiser

Jernej Lorenci

Ustvarjalci

Avtorska ekipa

DRAMATURGINJA

Eva Kraševec

Drama Igralec: Eva Kraševec | odpri ustvarjalca

SCENOGRAF

Branko Hojnik

Drama Igralec: Branko Hojnik | odpri ustvarjalca

KOSTUMOGRAFINJA

Belinda Radulović

Drama Igralec: Belinda Radulović | odpri ustvarjalca

SKLADATELJ

Branko Rožman

Drama Igralec: Branko Rožman | odpri ustvarjalca

KOREOGRAF IN ASISTENT REŽISERJA

Gregor Luštek

Drama Igralec: Gregor Luštek | odpri ustvarjalca

OBLIKOVALEC LUČI

Pascal Mérat

Drama Igralec: Pascal Mérat | odpri ustvarjalca

LEKTORICA

Tatjana Stanič

Drama Igralec: Tatjana Stanič | odpri ustvarjalca

ASISTENT REŽISERJA

Tin Grabnar

Drama Igralec: Tin Grabnar | odpri ustvarjalca

Igralska zasedba

Maja SeverDrama Igralec: Maja Sever | odpri igralca

Korbarjeva, grobarjeva bivša žena

Tina VrbnjakDrama Igralec: Tina Vrbnjak | odpri igralca

Taja, ločenka

Matjaž Tribušon

Grobar

Aljaž Jovanović

Shizofrenik

Gregor BakovićDrama Igralec: Gregor Baković | odpri igralca

Žagar (Malič)

Vojko ZidarDrama Igralec: Vojko Zidar | odpri igralca

Upokojeni miličnik

Maja KončarDrama Igralec: Maja Končar | odpri igralca

Natakarica

V tipično slovenskem okolju, v proletarski gostilni, se ob nede­ljah zbirajo posebneži Shizofrenik, Taja, Ciganka, Korbarjeva, Grobar, Žagar in Miličnik; vsi so zdolgočaseni, nikakor ne mo­rejo osmisliti ali napolniti praznine nedeljskega popoldneva. Na drugi strani pa sta Lenka in Jurij, duševno in telesno priza­det par, ki živi v svojem svetu, polnem nenavadne poetičnosti in miline. Njuna goreča želja in tudi življenjski ideal, ki ju vsako sredo in nedeljo vodi do vasi, je poroka in s tem vstop v družbo, vendar pa potrditvi njune zveze nasprotujeta tako družbeno­ socialna kot cerkvena institucija. Ko jima zdolgočasena nedelj­ska družba za svojo zabavo vendarle »priredi« poroko, se lah­ko zgodi samo še tragedija.

Iz gledališkega lista

Umetnost razpoke v družbenopolitični sferi pogosto prepozna in identificira hitreje in intenzivneje kot druge družbene tvorbe; in ni naključje, da se s Svatbo, ki jo je Rudi Šeligo pisal prav leta 1980 in ki je že v naslednjem letu doživela dve odmevni uprizoritvi, krstno v Prešernovem gledališču v Kranju v režiji Dušana Jovanovića ter Korunovo v mariborski Drami, ponovno vračamo v prav ta čas. Šeligo v Svatbi lucidno nakaže razpoke svoje epohe in daljnosežno napove začetek družbenopolitičnih sprememb v bivši skupni državi.
»Napol proletarska gostilna … Po obokih in zidovju starinska. Ura je nedelja in štiri popoldne.« Uvodna didaskalija nas seznani s kronotopom; drama je umeščena v proletarsko gostilno Stari Mayer v Kranju, piše se leto 1980. Nedelja popoldne obiskovalcem predstavlja po eni strani svobodo od delovnega tedna, po drugi pa svojevrstno nedeljsko nesvobodo, saj nimajo kam iti in se zato po nekakšni inerciji zbirajo na svojem stalnem mestu. Lorencijeva uprizoritvena ideja uvodoma ne odstopa od predloge, le da gostilna postane osrednjeslovenska, pri tem pa Šeligovo časovno umestitev celo konceptualno poudarja. V prvem dejanju Svatbe smo tako v gostilni iz časa bivše skupne države, gre za verodostojen portret jugoslovanske družbe z začetka osemdesetih let, vendar ne zgolj v prizmi nostalgije ali naivnega sentimenta, temveč z vso kompleksnostjo, ki pripada temu obdobju. Uprizoritev Svatbe vzpostavlja povezavo med sedanjostjo in obdobjem bivše skupne države, ki ga bodisi idealiziramo bodisi zatajujemo, ter skuša ustvarjati prostor za ponoven razmislek in obračun s preteklostjo. Proletarci iz gostilne ne znajo razplesti vozlov svoje preteklosti, ne znajo razčistiti in iti dalje. Gre za potlačitve in zatajevanja, za življenja ljudi, ki nimajo več želja ali hrepenenj, saj jim je potekel rok trajanja ali pa so jih zatrli, potlačili nekje ob poti. Ko pa vzgib želje potlačimo, se njen libido preobrazi v tesnobo, ki je praviloma nezavednega izvora.
Eva Kraševec, Razpoke neke epohe (odlomek)

Nagrade

Velika nagrada za najboljšo uprizoritev, FBS

Nina IvanišinBorštnikova nagrada za igro, FBS

Nina Ivanišinnagrada Branka Gavelle za žensko vlogo, Gavellovi večeri

Nina Ivanišin priznanje Združenja dramskih umetnikov Slovenije 2014, tudi za vlogo Lenke

Branko Hojnik – Borštnikova nagrada za scenografijo, tudi za scenografijo Svatbe, FBS

Festivala, gostovanje v tujini

2014

29. Gavellovi večeri Gavelline večeri, Zagreb

49. Festival Borštnikovo srečanje, Maribor (FBS)

Zagrebško gledališče mladih Zagrebačko kazalište mladih

Iz medijev

Prikaži vseSkrij
Zapri