Dostopnost
Search
Close this search box.

William Shakespeare

Macbeth

Velika Shakespearova klasika na intimnem prizorišču

Naslov izvirnika: The Tragedy of Macbeth

Premiera

23. april 2016

Mala Drama

Trajanje:

130 minut, z odmorom

Režiser

Igor Pison

Ustvarjalci

Avtorska ekipa

PREVAJALEC

Oton Župančič

Drama Igralec: Oton Župančič | odpri ustvarjalca

DRAMATURGINJA

Eva Kraševec

Drama Igralec: Eva Kraševec | odpri ustvarjalca

LEKTORICA

Tatjana Stanič

Drama Igralec: Tatjana Stanič | odpri ustvarjalca

SCENOGRAFINJA

Petra Veber

Drama Igralec: Petra Veber | odpri ustvarjalca

KOSTUMOGRAFINJA

Belinda Radulović

Drama Igralec: Belinda Radulović | odpri ustvarjalca

OBLIKOVALKA LUČI

Petra Veber

Drama Igralec: Petra Veber | odpri ustvarjalca

AVTOR GLASBENEGA IZBORA IN VIDEA

Igor Pison

Drama Igralec: Igor Pison | odpri ustvarjalca

ASISTENTKA REŽISERJA

Mojca Madon

Drama Igralec: Mojca Madon | odpri ustvarjalca

ASISTENTKA DRAMATURGINJE

Lea Kukovičič

Drama Igralec: Lea Kukovičič | odpri ustvarjalca

ASISTENTKA KOSTUMOGRAFIJE

Helena Černej

Drama Igralec: Helena Černej | odpri ustvarjalca

Shakespearov Macbeth (1606) je ena tistih iger, ki posegajo v najgloblje človekove temine in razgaljajo motive najokrutnejših dejanj. Gre za spektakel strasti, ki botruje realizaciji radikalnega zla in ga lahko interpretiramo kot raziskavo anatomije najtemnejših zločinov. Zlo je v Macbethu srhljivo, a čudno privlačno, z njim je prepojen ves svet, od intime med naslovnim junakom in njegovo »nedolžno« soprogo do državniških zadev kot tudi dogodkov v naravi.
Tokratno uprizoritev bo zaznamoval prav pogled prek intimnega; s postavitvijo dogajanja v zasebnost dnevne sobe ali kuhinje in s koncentratom protagonistov predstavlja Macbeth z vsemi okrutnostmi in paradoksi vivisekcijo današnjih odnosov in spektakel zla prek najmanjše družbene celice.

 

Iz gledališkega lista

Komentatorji so Macbethu že v osemnajstem stoletju dodelili status »najbolj poučne tragedije na svetu«, »filozofsko ambiciozne igre, bolj fantastične in imaginativne od ostalih tragedij« in »tragedije z najbolj izrazito atmosfero zla od vseh Shakespearovih iger«; Macbeth je pogosto interpretiran kot igra, v kateri je tematizirano zlo v njegovi najčistejši pojavnosti, od samega vznika do usodnih in nepovratnih posledic, vendar ga v vseh razvojnih fazah spremljamo iz perspektive tistega, ki ga povzroča.
Eva Kraševec, Labirinti Macbethove psihe ali ko črne želje ne ostanejo skrite (odlomek)

Gostovanje v tujini

2016

6. Mednarodni gledališki forum Teart Meždunarodnyj forum teatral’nogo iskusstva Teart, Minsk

Iz medijev

delo.si, 17. oktober 2016, Igor Bratož

Ljubljanski Macbeth očaral Minsk

Prikaži vseSkrij

Podpornika

Zapri