Dostopnost
Search
Close this search box.

Vesna Hauschild

Inventura

Grenka komedija o tem, kaj vse smo pripravljeni potrpeti, da bi dobili ali obdržali službo

Krstna uprizoritev

Premiera

13. november 2015

Mala Drama

Trajanje:

90 minut, brez odmora

Režiserka

Ajda Valcl

Ustvarjalci

Avtorska ekipa

KOREOGRAF

Sebastjan Starič

Drama Igralec: Sebastjan Starič | odpri ustvarjalca

DRAMATURGINJA

Mojca Kranjc

Drama Igralec: Mojca Kranjc | odpri ustvarjalca

SCENOGRAFINJA

Jasna Vastl

Drama Igralec: Jasna Vastl | odpri ustvarjalca

KOSTUMOGRAF

Andrej Vrhovnik

Drama Igralec: Andrej Vrhovnik | odpri ustvarjalca

SKLADATELJ

Saša Lušić

Drama Igralec: Saša Lušić | odpri ustvarjalca

OBLIKOVALEC VIDEA

Mladen Stropnik

Drama Igralec: Mladen Stropnik | odpri ustvarjalca

LEKTOR

Arko

Drama Igralec: Arko | odpri ustvarjalca

OBLIKOVALEC SVETLOBE

Igor Remeta

Drama Igralec: Igor Remeta | odpri ustvarjalca

ASISTENT REŽISERKE

Sebastjan Starič

Drama Igralec: Sebastjan Starič | odpri ustvarjalca

Igralska zasedba

Ana Urbanc

Mina Liza

Klemen Slakonja

Marcel

Vesna Hauschild pripada najmlajši generaciji slovenskih dramatikov in v svoji igri Inventura odpira teme, ki jih še posebej boleče občutijo njeni vrstniki. Igra slika svet, v katerem so zavoženo gospodarstvo in nespametne politične odločitve povzročili pomanjkanje delovnih mest za izobražene, nadarjene in prizadevne mlade ljudi, zaprli vrata mladini nasploh. Avtorico zanima, kaj se v razmerah prekarnega dela in skorajda sužnjelastniškem razmerju v korporacijah zgodi s človekom, bodisi s tistim na najnižji stopnički hierarhije, ki išče delo, ali s tistim na malce višji stopnji, ki pa je zgolj člen v mnogo daljši verigi, katere vrh zmeraj ostane neviden in si je pridobil status vsemogočne, skorajda božanske moči.
Inventura je serija kratkih, dinamičnih prizorov, napisana v živi, sodobni govorici. Čeprav so problemi resni, igra v svojem osnovnem tonu ohranja lahkotnost, ki se navezuje na žanr TV-nadaljevank. Avtorica je zanjo leta 2013 na 43. Tednu slovenske drame v Kranju prejela nagrado za mladega dramatika.

Iz gledališkega lista

Če hočemo, da so stvari narejene, so potrebni zbranost, zalet in popolna predanost. Saše ne zanima, kaj se z uslužbenkami dogaja izven podjetja, ali imajo partnerje, kaj jejo za večerjo in kdo posluša njihova čustvena razodetja (če kdo). Ona hoče, da so produktivne ves delovni čas. Njihove travme in notranje dileme so nepotreben okras na obrazu, ki bi moral biti nasmejan 24 ur na dan. Ne zanima je, ali so nasmehi pristni ali zaigrani.
Saša se ima za boga. Itak smo že zdavnaj ugotovili (v življenju), da je bog v vseh in vsakomer od nas in da zato ni niti malo pomembno, koliko je star, kakšne barve kožo ima, katerega spola je. Sašin problem je, da se ima za boga, ki hoče prevladati nad vsemi drugimi bogovi in boginjami. Neda se sprva upira, nato postane goreča vernica čarovnika iz Oza, nakar spet najde svojo pravo naravo in zapusti Corpusov(o) svet(išče). Pa ostale? Nives išče srečo zunaj sebe, vse upe polaga v Roka, ki ga zdaj bolj kot njuna posvečena združitev, poroka, zanima, kako lahko parazitira na njenem finančnem uspehu in igra zapuščeno žrtev. Denar ga je pokvaril. Denar, ki ga ni niti prigaral sam! Rok je feminist; oberoč podpira dejstvo, da partnerica dobro zasluži. Mina Liza je enkrat gospodarica svojega sveta, enkrat krhka punčka, ki išče zavetje, enkrat manipulatorka, ki se zaveda, katere pravice in dolžnosti ima in kako jih lahko uveljavlja. Njen bog je tam, kjer je (možnost za) karierni = osebnostni uspeh.
Vesna Hauschild, Samooskrba: Kdo so superženske, kje so pravimoški? (odlomek)

Iz medijev

rtvslo.si, 19. november 2015, Lejla Švabič

Inventura v Mali drami: rediti drug drugega do groba

Prikaži vseSkrij
Zapri