Režiserka
Vesna Hauschild
Inventura
Grenka komedija o tem, kaj vse smo pripravljeni potrpeti, da bi dobili ali obdržali službo
Krstna uprizoritev
Premiera
13. november 2015
Mala Drama
Trajanje:
90 minut, brez odmora
Vesna Hauschild pripada najmlajši generaciji slovenskih dramatikov in v svoji igri Inventura odpira teme, ki jih še posebej boleče občutijo njeni vrstniki. Igra slika svet, v katerem so zavoženo gospodarstvo in nespametne politične odločitve povzročili pomanjkanje delovnih mest za izobražene, nadarjene in prizadevne mlade ljudi, zaprli vrata mladini nasploh. Avtorico zanima, kaj se v razmerah prekarnega dela in skorajda sužnjelastniškem razmerju v korporacijah zgodi s človekom, bodisi s tistim na najnižji stopnički hierarhije, ki išče delo, ali s tistim na malce višji stopnji, ki pa je zgolj člen v mnogo daljši verigi, katere vrh zmeraj ostane neviden in si je pridobil status vsemogočne, skorajda božanske moči.
Inventura je serija kratkih, dinamičnih prizorov, napisana v živi, sodobni govorici. Čeprav so problemi resni, igra v svojem osnovnem tonu ohranja lahkotnost, ki se navezuje na žanr TV-nadaljevank. Avtorica je zanjo leta 2013 na 43. Tednu slovenske drame v Kranju prejela nagrado za mladega dramatika.
Iz gledališkega lista
Če hočemo, da so stvari narejene, so potrebni zbranost, zalet in popolna predanost. Saše ne zanima, kaj se z uslužbenkami dogaja izven podjetja, ali imajo partnerje, kaj jejo za večerjo in kdo posluša njihova čustvena razodetja (če kdo). Ona hoče, da so produktivne ves delovni čas. Njihove travme in notranje dileme so nepotreben okras na obrazu, ki bi moral biti nasmejan 24 ur na dan. Ne zanima je, ali so nasmehi pristni ali zaigrani.
Saša se ima za boga. Itak smo že zdavnaj ugotovili (v življenju), da je bog v vseh in vsakomer od nas in da zato ni niti malo pomembno, koliko je star, kakšne barve kožo ima, katerega spola je. Sašin problem je, da se ima za boga, ki hoče prevladati nad vsemi drugimi bogovi in boginjami. Neda se sprva upira, nato postane goreča vernica čarovnika iz Oza, nakar spet najde svojo pravo naravo in zapusti Corpusov(o) svet(išče). Pa ostale? Nives išče srečo zunaj sebe, vse upe polaga v Roka, ki ga zdaj bolj kot njuna posvečena združitev, poroka, zanima, kako lahko parazitira na njenem finančnem uspehu in igra zapuščeno žrtev. Denar ga je pokvaril. Denar, ki ga ni niti prigaral sam! Rok je feminist; oberoč podpira dejstvo, da partnerica dobro zasluži. Mina Liza je enkrat gospodarica svojega sveta, enkrat krhka punčka, ki išče zavetje, enkrat manipulatorka, ki se zaveda, katere pravice in dolžnosti ima in kako jih lahko uveljavlja. Njen bog je tam, kjer je (možnost za) karierni = osebnostni uspeh.
Vesna Hauschild, Samooskrba: Kdo so superženske, kje so pravimoški? (odlomek)
Ustvarjalci
Igralska zasedba
Iz medijev
citymagazine.si, 30. oktober 2015, Ajda Šubelj
sta.si, 11. november 2015
siol.net, 11. november 2015, Deja Crnović
delo.si, 13. november 2015
mladina.si, 13. november 2015
TV Slovenija 1, Odmevi, 13. november 2015, Špela Kožar
Radio Slovenija 3, Svet kulture, 13. november 2015
Radio Slovenija 2, Kulturnice, 13. november 2015
Radio Slovenija 1, Danes do 13.00, 14. november 2015
radiostudent.si, 19. november 2015, Nenad Jelesijević
rtvslo.si, 19. november 2015, Lejla Švabič
torekobpetih.si, 5. januar 2016, Izak Košir
Prikaži vseSkrij