Dostopnost
Search
Close this search box.

Martin Crimp

V republiki sreče

Posameznik, družina in družba v iskanju sreče

Naslov izvirnika: In the Republic of Happiness

Prva slovenska uprizoritev

Premiera

5. december 2015

Veliki oder

Trajanje:

170 minut, z odmorom

Režiser

Sebastijan Horvat

Ustvarjalci

Avtorska ekipa

PREVAJALKA

Tina Mahkota

Drama Igralec: Tina Mahkota | odpri ustvarjalca

DRAMATURG

Milan Marković Matthis

Drama Igralec: Milan Marković Matthis | odpri ustvarjalca

SCENOGRAF

Jürgen Kirner

Drama Igralec: Jürgen Kirner | odpri ustvarjalca

KOSTUMOGRAFINJA

Belinda Radulović

Drama Igralec: Belinda Radulović | odpri ustvarjalca

SKLADATELJ

Drago Ivanuša

Drama Igralec: Drago Ivanuša | odpri ustvarjalca

OBLIKOVALEC LUČI

Pascal Mérat

Drama Igralec: Pascal Mérat | odpri ustvarjalca

LEKTOR

Arko

Drama Igralec: Arko | odpri ustvarjalca

ASISTENTKA DRAMATURGA (ŠTUDIJSKO)

Taja Lesjak Šilak

Drama Igralec: Taja Lesjak Šilak | odpri ustvarjalca

Igralska zasedba

Lena Hribar

Debbie

Aljaž Jovanović

Stric Bob

Britanski dramatik, pisatelj, libretist in prevajalec Martin Crimp se je uveljavil v devetdesetih letih dvajsetega stoletja, v zadnjem obdobju razcveta britanske dramatike. Z inovativno dramsko pisavo in svojsko gledališko poetiko je navdihnil številne mlajše evropske dramatike, ki so mu sledili.
Njegovo dramsko besedilo V republiki sreče (2012) sestavljajo tri dejanja, vsako od njih sledi povsem samosvojemu formalnemu principu: prvo je črna komedija, napisana po vzoru pièce bien faite, v drugem smo priča popolni razblinjenosti dramske forme, tretje je nekakšen daljni odmev Becketta. Tematsko si igra jemlje za izhodišče današnji čas, ko v (zahodnem) svetu pravzaprav ne moremo več govoriti o družbi, temveč kvečjemu o post-družbi, o skupku individuumov, ki si prizadevajo samo še za uveljavitev »lastnih« pravic in svoboščin in navsezadnje tudi sreče, ki jo jemljejo kot še eno človekovo pravico.

Zahvaljujemo se Gostom na zabavi.

Iz gledališkega lista

Kaj je narobe z družino? Kaj moramo narediti z družino? Kako se spopasti z družino? Vse to so znana vprašanja, ki že v izhodišču zastavijo »družino« kot problem. Družina ni nekaj v načelu pozitivnega in nič takega, kar bi bilo treba reševati pred uničenjem. V imenu družine so od nekdaj promovirali samo en in določen način življenja, delovanja ideoloških aparatov države in podrejanja. »Družina-šola« je v kapitalizmu ideološki aparat številka ena, piše analitik »republike«, ki postavi tako koncipirani aparat na mesto prejšnjega cerkvenega (Althusser, 2000, str. 78).
V ospredju je, samoumevno, heteroseksualni par. Natančneje: v ospredju je »heteroseksualni« in v ospredju je »par«. To lepo pokaže že seznam oseb Martina Crimpa: Ati in Mami, Dedi in Babi, Stric Bob in Madeleine (in pa Najstnica 1 in Najstnica 2). Prav tako mora biti družina definirana kot nekaj, kar vključuje starše in potomce: Starec in Starka, Moški srednjih let in Ženska srednjih let, Najstnici. Ne smemo pa pozabiti na her majesty the baby, ki je še v materinem trebuhu: »otrok« s svojimi pravicami in svobodami.
Eva D. Bahovec, Pia Brezavšček, Polona Mesec, Anže Okorn in Izidor Pajk, Kaj je uničenje družine v primerjavi z ustanovitvijo družine? (odlomek)

Nagrada

Nataša Barbara GračnerŽupančičeva nagrada 2016, tudi za vlogo Madeleine

Iz medijev

radiostudent.si, 11. januar 2016

Državljanstvo sreče

koridor-ku.si, 18. december 2015, Mojca Podlesek

Martin Crimp: V republiki sreče

Prikaži vseSkrij
Zapri