Dostopnost
Search
Close this search box.

Jean-Baptiste Poquelin Molière

Šola za žene

Naslov izvirnika: L’École des femmes

Premiera

8. marec 2003

Veliki oder

Trajanje:

105 minut

Režiserka

Mateja Koležnik

Ustvarjalci

Avtorska ekipa

PREVAJALEC

Aleš Berger

Drama Igralec: Aleš Berger | odpri ustvarjalca

DRAMATURGINJA

Diana Koloini

Drama Igralec: Diana Koloini | odpri ustvarjalca

SCENOGRAFINJA

Meta Hočevar

Drama Igralec: Meta Hočevar | odpri ustvarjalca

KOSTUMOGRAFINJA

Bjanka Adžić Ursulov

Drama Igralec: Bjanka Adžić Ursulov | odpri ustvarjalca

LEKTOR

Jože Faganel

Drama Igralec: Jože Faganel | odpri ustvarjalca

GLASBA

Coco Mosquito

Drama Igralec: Coco Mosquito | odpri ustvarjalca

KOREOGRAF

Denes Debrei

Drama Igralec: Denes Debrei | odpri ustvarjalca

ASISTENT DRAMATURGINJE

Matej Juh

Drama Igralec: Matej Juh | odpri ustvarjalca

Igralska zasedba

Alojz Svete

Petruc

Tone Homar

Enrik

Marko Okorn

Oront

Andrej Nahtigal

Notar

Metoda Zorčič, Alenka Vipotnik, Meta Vranič, Boris Kos/Blaž Valič

Meščanke in meščan

Samo Kralj

Aleš Šulc

Je mogoče življenje urediti po vnaprej pripravljenem načrtu? Z natančno premišljenim ravnanjem doseči srečo? In to srečo, ki se bo izpolnila v sladkem sožitju z drugim/drugo?
Molièrov Arnolf misli, da ve, kje tiči poglavitna nevarnost za srečo slehernega moškega: v ženski in njeni nezvestobi. Domišlja si, da ve tudi, kako se je temu mogoče izogniti: sam si bo izšolal ženo (pravzaprav, skrbno bo bdel nad njeno vzgojo, katere poglavitni smoter je popolna nevednost in nepoznavanje sveta). Pa bo ta ženska res sledila njegovim željam? Prav takrat, ko je prepričan, da povsem obvladuje svojo sedanjost in prihodnost, se izkaže, da mu je prav vse – vključno z njegovimi čustvi – ušlo iz rok.
Morda bi se utegnilo zazdeti, da je vprašanje moškega nadzora nad žensko po stoletju, zaznamovanem s feminizmom, že zastarelo. A Molière ga je pognal skoz komedijski brio, katerega ostrina je tudi danes živa. V času nastanka (1662) je Šola za žene sprožila neizmeren škandal, bučne spore med navdušenimi in zgroženimi, nad katerimi se je veliki komediograf zabaval še v nekaj naslednjih igrah. In dosegla uspeh pri publiki, kakršnih gledališka zgodovina pozna le malo. Vse do danes je ostala živa njena gledališka bravuroznost. Z njo pa silovita smešnost vprašanja (ki je na trenutke tudi tesnobno mučno), kdaj se skrajna racionalnost prevesi v norost. In z njo v teatralnost.

Festivali, gostovanja v tujini

2004

Mestno gledališče Celovec Stadttheater Klagenfurt

Festival Lent, Maribor

13. Dnevi komedije, Celje

2003

43. Mednarodni gledališki festival Mess Internacionalni teatarski festival MESS, Sarajevo

Hrvaški kulturni dom na Sušaku Hrvatski kulturni dom na Sušaku, Reka

Hrvaško narodno gledališče v Zagrebu Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu

Zapri