Dostopnost
Search
Close this search box.

Henrik Ibsen

Gospa z morja

Tisto grozno je nagnjenje
v moji lastni duši
– in kaj moreš ti storiti proti temu?

Naslov izvirnika: Fruen fra havet

Premiera

23. november 2019

Veliki oder

Trajanje:

145 minut, z odmorom

Režiser

Tin Grabnar

Ustvarjalci

Avtorska ekipa

AVTORJI PRIREDBE

Tin Grabnar, Brina Klampfer, Urša Majcen

Drama Igralec: Tin Grabnar, Brina Klampfer, Urša Majcen | odpri ustvarjalca

PREVAJALEC

Darko Čuden

Drama Igralec: Darko Čuden | odpri ustvarjalca

DRAMATURGINJA

Brina Klampfer

Drama Igralec: Brina Klampfer | odpri ustvarjalca

SKLADATELJICA IN OBLIKOVALKA ZVOKA

Mateja Starič

Drama Igralec: Mateja Starič | odpri ustvarjalca

SCENOGRAFA

Dorian Šilec Petek, Sara Slivnik

Drama Igralec: Dorian Šilec Petek, Sara Slivnik | odpri ustvarjalca

KOSTUMOGRAFINJA

Sara Smrajc Žnidarčič

Drama Igralec: Sara Smrajc Žnidarčič | odpri ustvarjalca

OBLIKOVALEC SVETLOBE

Kristjan Vidner

Drama Igralec: Kristjan Vidner | odpri ustvarjalca

LEKTORICA

Klasja Kovačič

Drama Igralec: Klasja Kovačič | odpri ustvarjalca

SVETOVALEC ZA GIB

Klemen Janežič

Drama Igralec: Klemen Janežič | odpri ustvarjalca

ASISTENTKA DRAMATURGINJE

Urša Majcen

Drama Igralec: Urša Majcen | odpri ustvarjalca

IZVAJALCA GLASBE

Matjaž Krivec, Marko Brdnik

Drama Igralec: Matjaž Krivec, Marko Brdnik | odpri ustvarjalca

Igralska zasedba

Bojan EmeršičDrama Igralec: Bojan Emeršič | odpri igralca

Doktor Wangel

Pia ZemljičDrama Igralec: Pia Zemljič | odpri igralca

Ellida Wangel, njegova druga žena

Tina VrbnjakDrama Igralec: Tina Vrbnjak | odpri igralca

Boletta, starejša hči iz prvega zakona

Doroteja Nadrah

Hilda, mlajša hči iz prvega zakona

Rok ViharDrama Igralec: Rok Vihar | odpri igralca

Arnholm, nadučitelj

Luka Bokšan

Lyngstrand

Pri pečini leži napol mrtva morska deklica. Zašla je z morja v fjord in ne najde več ven. Zdaj leži v napol slani, napol sladki vodi in umira.

Takšna je notranja podoba ženske, ki živi razpeta med predvidljivo rutino družinskega življenja in svojimi neuresničenimi ideali. Ima vse, kar je v naši družbi razumljeno kot pogoj za brezskrbno in mirno življenje. Ima ljubečega moža, veliko premoženje, prijetno družinsko okolje in urejen vsakdanjik. Ima vse pogoje, da bi lahko bila srečna. Pa vendar jo v globinah duše razjeda. Žene jo nepotešena želja, da bi razbila predvidljive družbene vzorce in se podala v neznano. Vleče jo ven, na odprto morje. Razpeta med realnostjo in fantazijo počasi hira. Vse bolj postaja takšna, kot jo želijo videti drugi. Živi tako, kot se od nje pričakuje. Potlačila je svoje hrepenenje in se prepustila konformizmu. Še malo, pa se bo scela udomačila.
Ellida je del družine, ki živi v majhnem skandinavskem mestu. To naselje je tako rekoč odrezano od sveta. Med veličastne fjorde, strme pečine in vetrovne vrhove le redkokdaj zaide kakšen tujec. Mestece na severu zaživi samo poleti, ko ga napolnijo letoviščarji. Takrat začnejo počasni parniki obljubljati, da je nekje daleč stran boljše in lepše življenje. Parniki s seboj pripeljejo upanje. To poletje jih bo obiskal družinski prijatelj in nekdanji inštruktor otrok, gospod Arnholm. Njegov prihod bo zlagoma odstrl tančice skrivnostne preteklosti in kot v kakšni psihološki detektivki razkril zamolčano družinsko zgodbo, kjer so vsi odnosi trdno prepleteni med seboj.
Velikan norveške dramatike v središče svoje zgodbe, ki se poigrava z norveško mitologijo, postavi vprašanje partnerskega odnosa. Med divjimi slikami skandinavske pokrajine analizira psihološke mehanizme ljubezni. Skozi premišljeno razporejene dvojice nam omogoči razmislek o različnih vidikih partnerskega življenja. Zakaj želimo svoje življenje živeti v dvoje? In kakšne so družbene okoliščine, ki pogojujejo naše odločitve? Razpeti med svojimi notranjimi goni in pritiski okolja poskušajo protagonisti naše zgodbe vsak po svoje poiskati odgovor.

Tin Grabnar

Iz gledališkega lista

Konjska kopita, vrteča se lesena kolesa in makadam nam v domišljiji ustvarijo sliko kočije. Kuhinjski lonci, stepanje smetane in sekljanje zelišč nas prestavijo v kuhinjo. Pri tem je nenavadno, kako deluje naša percepcija. Da bi prepričljivo vzpostavili občutek prostora, nikakor ne moremo uporabiti zvokov iz realnega okolja. Če bi se zares odpravili v gozd, tam posneli, kar slišimo in to potem predvajali na odru, z veliko verjetnostjo ne bi ustvarili prave domišljijske slike. Naše misli so namreč ustvarjene tako, da lahko brez vizualnih znakov z gotovostjo prepoznajo zgolj jasne zvočne znake, ki smo se jih naučili skozi življenje. Da bi na odru ustvarili prepričljivo podobo gozda, je torej treba v prostor postaviti precizno izbrane zvoke, ki bodo takšno sliko ustvarili.
Tin Grabnar, Strategije uprizarjanja (odlomek)

Iz medijev

vecer.com, 10. marec 2020, Melita Forstnerič Hajnšek

Osupljiva, novatorska zvočnost

magoamagazine.com, 31. januar 2020, Jera Krečič

Gospa z morja

Prikaži vseSkrij

Podpornika

Zapri