Dostopnost
Search
Close this search box.

Johann Wolfgang Goethe

Faust

Avtorska interpretacija velike klasične dramske pesnitve

Naslov izvirnika: Faust

Krstna uprizoritev priredbe

Premieri

21. september 2015
Križanke

30. oktober 2015
Veliki oder SNG Drama Ljubljana

Trajanje:

160 minut, z odmorom

Režiser

Tomaž Pandur

Ustvarjalci

Avtorska ekipa

KOPRODUCENT

Festival Ljubljana

Drama Igralec: Festival Ljubljana | odpri ustvarjalca

PREVAJALCA

Božo Vodušek, Erika Vouk

Drama Igralec: Božo Vodušek, Erika Vouk | odpri ustvarjalca

AVTORICA PRIREDBE

Livija Pandur

Drama Igralec: Livija Pandur | odpri ustvarjalca

DRAMATURGINJA

Livija Pandur

Drama Igralec: Livija Pandur | odpri ustvarjalca

SCENOGRAF

Sven Jonke (Numen)

Drama Igralec: Sven Jonke (Numen) | odpri ustvarjalca

KOSTUMOGRAF

Felype de Lima

Drama Igralec: Felype de Lima | odpri ustvarjalca

OBLIKOVALEC VIDEA

Dorijan Kolundžija

Drama Igralec: Dorijan Kolundžija | odpri ustvarjalca

SKLADATELJA

Silence (Boris Benko, Primož Hladnik)

Drama Igralec: Silence (Boris Benko, Primož Hladnik) | odpri ustvarjalca

LEKTORICA

Tatjana Stanič

Drama Igralec: Tatjana Stanič | odpri ustvarjalca

OBLIKOVALEC SVETLOBE

Tomaž Pandur

Drama Igralec: Tomaž Pandur | odpri ustvarjalca

OBLIKOVALEC ZVOKA

Srečko Bajda

Drama Igralec: Srečko Bajda | odpri ustvarjalca

OBLIKOVALKA MASKE

Julija Gongina

Drama Igralec: Julija Gongina | odpri ustvarjalca

ASISTENT REŽISERJA

Jaša Koceli

Drama Igralec: Jaša Koceli | odpri ustvarjalca

ASISTENT SCENOGRAFA

Iztok Vadnjal

Drama Igralec: Iztok Vadnjal | odpri ustvarjalca

ASISTENT KOSTUMOGRAFA

Andrej Vrhovnik

Drama Igralec: Andrej Vrhovnik | odpri ustvarjalca

ASISTENT REŽISERJA (ŠTUDIJSKO)

Jan Krmelj

Drama Igralec: Jan Krmelj | odpri ustvarjalca

Igralska zasedba

Igor SamoborDrama Igralec: Igor Samobor | odpri igralca

Henrik Faust

Polona JuhDrama Igralec: Polona Juh | odpri igralca

Margareta

Branko Jordan

Valentin

Uroš FürstDrama Igralec: Uroš Fürst | odpri igralca

Vodja kabineta

Robert Korošec, Filip Samobor, Žan Perko, Matic Lukšič

Kabinet

Režiser Tomaž Pandur se ponovno sooča z enim največjih evropskih mitov. Čeprav Faustova zgodba temelji na srednjeveški legendi o človeku, ki je prodal dušo hudiču, pravzaprav govori o občutkih odtujenosti sodobnega človeka in o njegovi potrebi po razumevanju sebe in sveta v širšem kontekstu univerzuma.
Pandur z alkimističnim procesom preobraža Faustovo legendo v intelektualno in emocionalno atmosfero našega časa in konstruira svojo lastno poezijo in resnico. Ob večnem boju proti vseprisotnemu zlu poudari neskončno hrepenenje po vsem, kar nam je nedostopno ali nedosegljivo: po družini, ljubezni, mladosti, lepoti.
Vstop v območje magije, v pokrajine kozmičnih sfer, Faustu za trenutek omogoči doživetje in dopolnitev, ljubezen, oblast in moč, a s krvjo podpisana pogodba z Mefistom, ali s samim seboj, ga na koncu vrne v njegovo samoto, starost in minljivost življenja.

 

ljf-in-tilia-1

Ustanoviteljica Festivala Ljubljana:

 

crnobelo-zdruzeno-slo-1

Iz gledališkega lista

Goethe nam tako s preroško jasnovidnostjo – podobno sanjarjenju v budnem stanju, ki ga Bloch v Principu upanja označuje za domeno umetnikov in ki s pomočjo fantazije prehiteva čas ter razpoznava sen, ki ga ima neka stvar o sami sebi in ki pripada njeni tendenci – razkriva temeljne probleme današnjega časa, ki se po vseh ovinkih nazadnje vsi po vrsti stekajo v vprašanje o dobrem in zlu, in se v odgovoru nanje v marsičem približuje postmodernim rešitvam: manj in ne več akcije v svetu, ki ni neomejeno dan na razpolago človeškemu polaščevalskemu umu, ampak je nepovratno omejen, manj in ne več velikih zgodb, ki v ukinjanju vsake partikularnosti vzpostavljajo edino zveličavno resnico in brez razločka uničujejo vse, kar jim stoji na poti, manj in ne več nenehnega stremljenja naprej, ki se v bolestni zaletavosti sprevrača prav v svoje nasprotje, nezadržno regresijo. V stanje, v katerem človek kot posameznik – če se zdaj iz sveta javnega delovanja spet za trenutek vrnemo v svet zasebnosti – še malo ni srečen, pač pa obsojen na nepreklicno in kozmično osamljenost, kot so dobro vedeli Fausti 20. stoletja z Mannovim na čelu.
Seta Knop, Faust za današnjo rabo (odlomek)

Festivali, gostovanja v tujini

2018

7. Sanktpeterburški mednarodni kulturni forum Sankt-Peterburgskij meždunarodnij kulturnij forum

2017

Center uprizoritvenih umetnosti Univerze v Guadalajari El Conjunto de Artes Escénicas de la Universidad de Guadalajara

Jugoslovansko dramsko gledališče Jugoslovensko dramsko pozorište, Beograd

Špansko gledališče Teatro Español, Madrid

Mednarodni festival Pekinškega ljudskega umetniškega gledališča Beijing People’s Art Theatre International Festival

Prikaži vseSkrij

Iz medijev

TV Slovenija 1, Osmi dan, 22. november 2018

PANDURJEV FAUST V ALEKSANDRINSKEM GLEDALIŠČU

TV Slovenija 1, Dnevnik, 17. november 2018

GOSTOVANJE PREDSTAVE FAUST V SANKT PETERBURGU

Prikaži vseSkrij

Podporniki

Zapri