Dostopnost
Search
Close this search box.

Jean-Luc Lagarce

Samo konec sveta

Naslov izvirnika: Juste la fin du monde

Prva slovenska uprizoritev
Koproducenta Mini Teater Ljubljana in Cie Philippe Cavlario
V sodelovanju s Culturesfrance in s Francoskim inštitutom Charles Nodier Ljubljana

Premiera

26. september 2008

Mala Drama

Trajanje:

150 minut

Režiser

Philippe Calvario

Ustvarjalci

Avtorska ekipa

KOPRODUCENTA

Mini teater Ljubljana in Cie Philippe Calvario

Drama Igralec: Mini teater Ljubljana in Cie Philippe Calvario | odpri ustvarjalca

PREVAJALKA

Suzana Koncut

Drama Igralec: Suzana Koncut | odpri ustvarjalca

DRAMATURGINJA

Diana Koloini

Drama Igralec: Diana Koloini | odpri ustvarjalca

SCENOGRAFINJA IN KOSTUMOGRAFINJA

Karin Serres

Drama Igralec: Karin Serres | odpri ustvarjalca

AVTOR GLASBE

Mitja Vrhovnik Smrekar

Drama Igralec: Mitja Vrhovnik Smrekar | odpri ustvarjalca

OBLIKOVALKA LUČI

Anne Gayan

Drama Igralec: Anne Gayan | odpri ustvarjalca

LEKTORICA

Barbara Korun

Drama Igralec: Barbara Korun | odpri ustvarjalca

PREVAJALKA NA VAJAH

Jasmina Žgank

Drama Igralec: Jasmina Žgank | odpri ustvarjalca

ASISTENT REŽISERJA

Fréderic Michel

Drama Igralec: Fréderic Michel | odpri ustvarjalca

Igralska zasedba

Petra GovcDrama Igralec: Petra Govc | odpri igralca

Catherine

Milena Zupančič

Mama

Louis, moški pri štiriintridesetih, se odloči, da bo obiskal svojo družino, ki je že dolga leta ni videl. Ve, da bo kmalu umrl. Sam jim želi to sporočiti, mami, mlajši sestri in bratu, pa njegovi ženi, ki je doslej še ni spoznal. In jih še enkrat videti, družino, ki jo je zapustil zaradi odločitve za drugačno življenje. Leta jim je pošiljal samo razglednice in oni njemu sporočila o velikih družinskih dogodkih in rojstvih otrok. Zdaj bi jih rad srečal in še zadnjič govoril z njimi. A o stvareh, ki so v nekem življenju najbolj pomembne, je težko govoriti, še posebej z domačimi, ki so morda že postali tujci. Želja po bližini in poskusi razumevanja se mešajo z občutkom odmaknjenosti, nepremostljive drugačnosti. »Čudno živite tam v mestih,« s katerim mati sprejme sinovo približevanje, je motiv, ki neprestano visi nad njimi. Opazka velja za vse, ne samo za sina v velikem mestu, temveč tudi za te, ki so ostali v provinci. Ob srečanju v materini hiši se odprejo spomini, ponovno se prikažejo stari družinski fantomi, ki se mešajo z enako nedorečeno sedanjostjo, izpovedovanjem samo napol realiziranih osebnih vizij in življenj. Kažejo se v dolgih plazovih besed, ki se vrtijo okrog ponavljanj in vračanja stalnih motivov in se skoraj vedno iztečejo v tišino. V molku, ki jih vsake toliko zajame, je občutljivost, poskus razumevanja in začetek nesporazuma hkrati. Samota je osrednja eksistencialna izkušnja, s katero se ob tem srečanju soočajo vsi. Na koncu Louis odpotuje, ne da bi sporočil vest o svoji bližnji smrti.

Samo konec sveta je največkrat uprizorjena, verjetno pa tudi najbolj osebna igra Jeana-Luca Lagarca, čigar dramski opus se je v zadnjih letih silovito uveljavil v domači Franciji, pa tudi po svetu. Za časa kratkega življenja je bil Jean-Luc Lagarce znan le redkim poznavalcem in ljubiteljem. To ga menda ni bremenilo. S kolegi je ustanovil lastno gledališko skupino, s katero je uprizarjal izbrane avtorje (Beckett, Goldoni, Marivaux …) in svoje igre. Kar petindvajset jih je, poleg tega pa je pisal tudi romane, časopisne feljtone, filmski scenarij, dnevnike … Ta obsežni opus je danes deležen izjemne pozornosti; še posebej pa njegove igre, ki so tako rekoč preplavile francoske in svetovne odre. Ta hip je Jean-Luc Lagarce najpogosteje uprizarjan francoski dramatik 20. stoletja sploh.

Igro Samo konec sveta je napisal leta 1990, v času, ko je že vedel, da je seropozitiven. Čeprav je zaznamovana s to izkušnjo, pa ne govori o aidsu. Niti ni mogoče trditi, da je avtobiografska. Zgodba o neuspelem zbližanju z družino in samoti se v umetniški stvaritvi, ki jo nosi izjemno pretanjen, gost in zračen, telesen in hkrati poetičen govor, daje v univerzalno izkušnjo.

Več o avtorju.

Zapri