Dostopnost

Milena Marković

Barčica za punčke

»Vse je tvoje. Samo ne misli, kaj je bilo.«
– Milena Marković

Naslov izvirnika: Brod za lutke

Prva slovenska uprizoritev

Režiser

Aleksandar Popovski

Premieri

24. in 25. april 2009

Mala Drama

Trajanje:

105 minut, brez odmora

Alica, Sneguljčica, Zlatolaska, Palčica, Princeska … vse smo se kdaj identificirale s temi podobami (in fantje so tudi imeli svoje). Najmočneje in najlepše se to dogaja v otroštvu. A tudi pozneje včasih vstopajo v naš predstavni svet, kot naivno idealni modeli ali kot obremenjujoči vzorci, kot lepe in hkrati okamnele ikone ali kot zakladnica motivov, ki se ponujajo vedno novim verzijam, da bi obogatile naše doživljanje drugih in sveta. Vendar ni vselej lepo, včasih ob teh podobah prav zelo boli.

V igri Milene Marković figure iz pravljic nikoli niso ikone niti idealni modeli. So eden izmed načinov, samo eden izmed različnih načinov, kako ugledati in ubesediti (pa potem uprizoriti) kompleksno in v različne konce razvejano zgodbo nekega življenja. Kolikor je temu sploh mogoče reči zgodba: vse je v gibanju in spreminjanju, v potovanju skoz različne plasti zavesti in resničnosti, vse prepredeno z raznovrstnimi asociacijami, z različnimi sidrišči in pobegi ven, imaginativnimi in tudi konkretno stvarnimi. Vse je fragmentarno in izmuzljivo, a vendar celovito. Na koncu koncev to vendarle je zgodba nekega življenja. In če je prepredena in obogatena s pravljicami in poezijo, največkrat boli.

Barčica za punčke iz leta 2005 je tretja igra Milene Marković, gledališke avtorice in pesnice, ki se je v zadnjem desetletju uveljavila v domači Srbiji, pa tudi v širšem evropskem prostoru. Nekaj malega smo jo že spoznali tudi na Slovenskem. Barčica je izrazita avtorska stvaritev, njena uprizoritev pa daleč presega okvire zanimanja za prostor nekdanje skupne domovine. Ponuja se nam kot sugestivno in močno delo, ki spreminja koordinate sodobnega dramskega pisanja. Znane in že obvladane postopke ustvarjanja drame s kompozicijo fragmentov, ukvarjanja s temami in ljudmi iz družbenega obrobja, zgodbo o iskanju identitete posameznika v sodobnem »post« svetu, je silovito nadgradila z navezavo na pravljice in uporabo mitoloških motivov, predvsem pa s sugestivno poetičnostjo in prepričljivo avtorsko izpovedno noto. Igra, ki v svojem središču izgrajuje izjemno zanimivo podobo ženske, obeta pravo gledališko doživetje.

Ustvarjalci

Avtorska ekipa

PREVAJALEC

Zdravko Duša

Drama Igralec: Zdravko Duša | odpri ustvarjalca

DRAMATURGINJA

Darja Dominkuš

Drama Igralec: Darja Dominkuš | odpri ustvarjalca

KOSTUMOGRAFINJA

Jelena Proković

Drama Igralec: Jelena Proković | odpri ustvarjalca

SCENOGRAFIJA

Numen

Drama Igralec: Numen | odpri ustvarjalca

OBLIKOVALEC LUČI

Milan Podlogar

Drama Igralec: Milan Podlogar | odpri ustvarjalca

GLASBA

Foltin

Drama Igralec: Foltin | odpri ustvarjalca

LEKTORICA

Tatjana Stanič

Drama Igralec: Tatjana Stanič | odpri ustvarjalca

Igralska zasedba

Barbara CerarDrama Igralec: Barbara Cerar | odpri igralca

Mlajša sestra, Alica, Sneguljčica, Zlatolaska, Palčica, Princeska, Ženska, Čarovnica

Iva BabićDrama Igralec: Iva Babić | odpri igralca

Starejša sestra

Katja Levstik

Mama, Mama medvedova

Igor SamoborDrama Igralec: Igor Samobor | odpri igralca

Vseznalček, Žabec

Matevž Müller

Zaspanček, Janko

Klemen Slakonja

Godrnjavček, Orel, Orlič

Tina VrbnjakDrama Igralec: Tina Vrbnjak | odpri igralca

Medvedek, Metka

Valter DraganDrama Igralec: Valter Dragan | odpri igralca

Oče medved, Lovec

Nagrade

2010

Sterijeva nagrada za najboljšo uprizoritev

Sterijeva nagrada Okrogle mize kritike za najboljšo uprizoritev

Prikaži vseSkrij

Festivali

2010

55. Sterijino pozorje, Novi Sad, Srbija

2009

44. Borštnikovo srečanje, Maribor

Zapri