Dostopnost

Jan Krmelj

Življenje drugih

Kar se zgodi, je strašno
šele, ko postane
nemo.

Po motivih filma Floriana Henckla von Donnersmarcka
Krstna uprizoritev odrske priredbe

Režiser

Jan Krmelj

Premiera

31. januar 2020
Mala Drama

Trajanje:

110 minut, brez odmora

Leto 1984, Vzhodni Berlin. Agent tajne službe brez prekinitve nadzira dramatika in njegovo partnerko, igralko. Skozi prisluškovanje in pričanje vsem dimenzijam ljubezni v njunem življenju se preobrazi njegov pogled na svet ‒ in lastno vlogo v njem.
Kaj nas tako privlači pri življenju drugih? Gre za to, da iščemo to, kar smo ‒ ali morda to, kar nismo? To je osnovna nuklearna reakcija gledališča. Empatija ima ogromno moč. Morda zgodovina obstaja samo zato, da lahko skoznjo spreminjamo sedanjost. Morda lahko v življenju drugega opazujemo svojo prihodnost.
Prihodnost vstopi v nas, da se v nas preobrazi, dolgo preden se zgodi. Danes ni leto 1984 in nismo v Vzhodnem Berlinu. Nismo del nobenega očitnega totalitarizma. Družba nadzora ostaja, a ne moremo je več utelesiti v enem aparatčiku, enem krivcu in imenu. Morda je zato tudi sprememba težje dosegljiva: krivec represije v demokratični družbi je kapitalistični stroj, neviden in brez obraza. Morda je bilo laže, ko smo lahko zlu pripisali obraz. Morda je bilo laže, ko smo vedeli, česa ne smemo izreči. Ko se zdi, da je vse mogoče, nam ne ostane nobena možnost, nobena alternativa.

Lenin ni želel poslušati Beethovnove Appassionate, ker ga je ob poslušanju vsakič imelo, da bi ljudi božal po glavah in jim govoril nežne besede, čutil pa je, da mora po teh glavah udarjati brez milosti. Ljubezen in umetnost lahko spremenita politiko tam, kjer se ta zares začne: v posamezniku.

Nujno je prisluhniti temu, kar nas lahko spremeni.
Nujno je prisluhniti temu, kar nismo.

Jan Krmelj

Iz gledališkega lista

Tehnologija zbiranja elektronskih podatkov je morda odpravila največjo zadrego vseh represivnih režimov, ki niso mogli nikoli zaposliti dovolj agentov in ovaduhov, da bi ves čas konsistentno in brez človeških napak, o katerih govori Življenje drugih, nadzorovali vse državljane. Takšen nadzor je danes tehnično možen, čeprav ga v praksi vsaj ponekod še omejujeta zakonodaja in uporabnost zbranih podatkov. Toda bistvena pridobitev novih oblik nadzora ni boljša forenzika: bolj natančno pojasnjevanje preteklih dogodkov in hitrejše iskanje storilcev že izvršenih dejanj, je opozoril Binney. Glavni cilj obveščevalne analitike je predvidevanje, proženje in preprečevanje dogodkov, preden se zgodijo.
Lenart J. Kučić, Življenja drugih v 21. stoletju (odlomek)

Ustvarjalci

Avtorska ekipa

DRAMATURGINJA

Diana Koloini

Drama Igralec: Diana Koloini | odpri ustvarjalca

SKLADATELJ

Silence (Boris Benko, Primož Hladnik)

Drama Igralec: Silence (Boris Benko, Primož Hladnik) | odpri ustvarjalca

SCENOGRAF

Jan Krmelj

Drama Igralec: Jan Krmelj | odpri ustvarjalca

KOSTUMOGRAFINJA

Špela Ema Veble

Drama Igralec: Špela Ema Veble | odpri ustvarjalca

OBLIKOVALCA LUČI

Jan Krmelj, Vlado Glavan

Drama Igralec: Jan Krmelj, Vlado Glavan | odpri ustvarjalca

LEKTORICA

Kristina Anželj

Drama Igralec: Kristina Anželj | odpri ustvarjalca

ASISTENTKA REŽISERJA

Nika Prusnik Kardum

Drama Igralec: Nika Prusnik Kardum | odpri ustvarjalca

ASISTENTKA SCENOGRAFA

Mila Peršin

Drama Igralec: Mila Peršin | odpri ustvarjalca

Iz medijev

Prikaži vseSkrij
Zapri