Dostopnost
Search
Close this search box.

Simona Hamer

Razglednice ali Strah je od znotraj votel, od zunaj pa ga nič ni

»Mi – ustvarjalci grozljivk.
Vsak v svojem ograjenem kraljestvu
Ena sedeminpolmilijardinka.
Strah je kralj.
Sovraštvo kraljica.
Mi dvorni norci.«

Krstna uprizoritev

Premiera

12. april 2017

Mala Drama

Trajanje:

70 minut, brez odmora

Režiserka

Ajda Valcl

Ustvarjalci

Avtorska ekipa

DRAMATURGINJA

Eva Kraševec

Drama Igralec: Eva Kraševec | odpri ustvarjalca

SCENOGRAFINJA

Jasna Vastl

Drama Igralec: Jasna Vastl | odpri ustvarjalca

KOSTUMOGRAFINJA

Belinda Radulović

Drama Igralec: Belinda Radulović | odpri ustvarjalca

SKLADATELJICA

Polona Janežič

Drama Igralec: Polona Janežič | odpri ustvarjalca

KOREOGRAF

Sebastjan Starič

Drama Igralec: Sebastjan Starič | odpri ustvarjalca

LEKTOR

Arko

Drama Igralec: Arko | odpri ustvarjalca

OBLIKOVALEC LUČI

Vlado Glavan

Drama Igralec: Vlado Glavan | odpri ustvarjalca

OBLIKOVALEC VIDEA

Mladen Stropnik

Drama Igralec: Mladen Stropnik | odpri ustvarjalca

ASISTENTKA DRAMATURGINJE (ŠTUDIJSKO)

Varja Hrvatin

Drama Igralec: Varja Hrvatin | odpri ustvarjalca

ASISTENTKA SCENOGRAFINJE (ŠTUDIJSKO)

Maruša Mali

Drama Igralec: Maruša Mali | odpri ustvarjalca

Simona Hamer sodi v najmlajšo generacijo slovenskih dramatikov, v gledališču pa deluje tudi kot dramaturginja. Dolgoletna članica PreGleja je svojo pisavo dodatno mojstrila na številnih delavnicah dramskega pisanja v Sloveniji in tujini, z raziskovanjem performativnega segmenta gledališča v avtorskih projektih in s (so)ustvarjanjem priredb in dramatizacij za gledališče in radio.
Dramski tekst Razglednice, ki je nastal na pobudo ravnatelja Igorja Samoborja, črpa inspiracijo iz (slovenskih) posameznic, ki so prestopile in premaknile meje znanega in mogočega. Razglednice so potovanje. Dobesedno in metaforično. Živopisen vrtiljak dogodivščin in spoznanj na življenjskem vandranju neke ženske − Slehernice. Tekst postavlja v svoje središče vprašanje alternative današnjemu bezljanju skozi življenje, kjer večina mehanično prehaja vedno isto pot od doma do službe, z občasnim nedeljskim izletom na Šmarno goro. Povprečen zahodnjak se tako duši pod težo nakupovalnih polic, tarna nad tankostjo denarnice, izgublja glavo v vseh »moram«, medtem ko radira sezname, ki se začenjajo z »želim«, in z vedno večjim strahom škili čez ograjo k sosedom. Z orožjem v roki; za vsak primer. Iskanje drugačnih, še ne uhojenih in s civilizacijskimi smetmi zapacanih poti se zdi danes hkrati nuja in eksotika. Redki, ki stopajo po njih, so deležni tako občudovanja kot prezira. Raziskovanje in upovedovanje sveta skozi žensko perspektivo v Razglednicah zaživi v fragmentarni dramaturgiji, besednih in žanrskih preigravanjih ter v spogledovanju s tradicijo naratorstva. Vsaka postaja prinaša novo preizkušnjo in vsako križišče novo odločitev: katero pot izbrati?

Iz gledališkega lista

Razglednice so patchwork nanizanih prizorov, demokratičnih in nehierarhičnih, kot različne plasti, ki delujejo v medsebojnem odnosu; med njimi se pojavlja Njena misel, ki se osredotoča konkretno na danes – v vsej zmedenosti in razpršenosti, nezmernosti in notranjih neravnovesjih. Usmerja jo želja, da bi povedala, kaj si misli o tem svetu. Zdi se, da do svojega stališča prihaja pred našimi očmi, med fotografiranjem, iskanjem svojih tem, prek prizorov Osvajalca in Oprode, ki v svojih variacijah vzpostavljata brezkompromisen kontrapunkt Njeni misli. Njuna pozicija je znana in zgodovinsko zagotovljena, Njena nastaja med posameznimi razglednicami, je negotova in brez zagotovila. In bolj ko se poglabljamo v besedilo igre, bolj zavezujoče postaja Njeno stališče. Prizori, ki jih spremljamo, se odvrtijo med enim samim jogijsko globokim vdihom in izdihom. Njena misel kot vrvica povezuje ta nenavadni konglomerat dramskih prizorov, ki govorijo sami zase.

Eva Kraševec, Iz negativa v pozitiv, dramaturški zapiski ob Razglednicah (odlomek)

Nagrada

Simona Hamer – nagrada Slavka Gruma 2017

Festival

2018

48. Teden slovenske drame, Kranj

Iz medijev

Zapri