Dostopnost
Search
Close this search box.

Hanif Kureishi

Primestje

Naslov izvirnika: Outskirts
Prva slovenska uprizoritev

Premiera

5. oktober 2002

Mala Drama

Trajanje:

105 minut

Režiser

Matjaž Latin

Ustvarjalci

Avtorska ekipa

PREVAJALEC

Zdravko Duša

Drama Igralec: Zdravko Duša | odpri ustvarjalca

DRAMATURG

Mitja Čander

Drama Igralec: Mitja Čander | odpri ustvarjalca

SCENOGRAFINJA

Sanja Jurca Avcı

Drama Igralec: Sanja Jurca Avcı | odpri ustvarjalca

KOSTUMOGRAFINJA

Ivona Stanič

Drama Igralec: Ivona Stanič | odpri ustvarjalca

IZBOR GLASBE

Matjaž Latin

Drama Igralec: Matjaž Latin | odpri ustvarjalca

LEKTOR

Jože Faganel

Drama Igralec: Jože Faganel | odpri ustvarjalca

Igralska zasedba

Jana Zupančič/Mojca Fatur

Julia

Hanif Kureishi je eden najbolj znanih in cenjenih sodobnih britanskih avtorjev. Izhaja iz mešanega zakona med Angležinjo in Pakistancem, zato je v mladosti izkusil življenje drugačnih na robu mesta in družbe. Kot avtor je postal glasnik outsiderjev in sprožil novo senzibilnost za vse drugače misleče, drugače obarvane in drugače živeče. Kot dramski avtor je doživel priznanje z igro Borderline (1980/81), natančnim orisom skupnostih azijskih priseljencev v Veliki Britaniji. Tematiki družbenega roba, priseljencev, brezdomcev, spolno drugačnih in politično izločenih se ni več izneveril. Proslavil se je tudi kot televizijski in filmski avtor (Moja čudovita pralnica 1985, Sammy in Rosie se pofukata 1991, London me ubija 1991), pri nas pa smo ga spoznali zlasti kot romanopisca (Buda iz predmestja 1990, Intimnost 1998).
Kureishijevo Primestje (1981) je niz silovitih prizorov v natančno izrisanem govoru mestnega obrobja, ki so izpolnjeni s skrajno pristnostjo oseb in njihovih besed. Bob in Del sta ujeta v sedanjost, kjer ju veže brezupnost in deziluzija, in spomine na preteklost, ko sta kot najboljša prijatelja v brezskrbnih igrah na robu otroštva odkrivala zametke nasilja in obupa resničnega sveta. Namesto družbeno kritičnega realizma igra predstavlja intimen portret ljudi, ki jih družba ne vidi kot posameznike in so prisiljeni živeti kot stereotip. Njihovo iskanje, ki ga spremljamo skozi vsakdanje pogovore in situacije, zato sega onkraj racionalnega sveta in gledalcu ponuja pogled na skrajne meje človeške usode. Odločitve o življenju in smrti, skrajno nasilje, porojeno iz nemoči in osamljenosti, in iskanje smisla medčloveških vezi, vse se razkriva skozi lahkotne pogovore o smetiščih, pivu, šoli in otroških norčijah. Morali se boste zazreti v to, kar običajno ostane neopaženo na robu naših pogledov.

Nagrada

Marko Mandićnagrada Sklada Staneta Severja 2002, tudi za vlogo Boba

Zapri