Režiser
Alistair McDowall
Pomona
»Vse zlo je resnično.«
Naslov izvirnika: Pomona
Prva slovenska uprizoritev
Premiera
11. november 2016
Mala Drama
Trajanje:
100 minut, brez odmora
Pomona je naslov nove britanske drame iz leta 2014, katere dogajanje je postavljeno v podzemlje, na temno margino družbe. Pomona je mitično nadrealna vizija družbe, ki jo eden najzanimivejših mladih dramatikov Alistair McDowall izpisuje v žanru trilerja. Mlado dekle Ollie išče pogrešano sestro dvojčico in se ujame v sosledje dogodkov, ki jo potegnejo v skrivno betonsko osrčje mesta, imenovano Pomona. V podzemnem prostoru sodobnega mesta se končajo vse poti in iz njega izvirajo mnoge more. Poigravanje z idejo, da sredi mest, v danem primeru Manchestra, obstajajo skrivni svetovi, je pogosta znanstveno-fantastična tematika, ki pa jo McDowall razvija z vpeljavo igre vlog na podlagi srhljivih zgodb ameriškega avtorja H. P. Lovecrafta (1890−1937), znanega tudi kot »očeta sodobne srhljivke«.
McDowall ustvarja svet, ki ne bi deloval tako dobro v nobenem drugem mediju kot v gledališču. V dramsko strukturo vpleta orodja, ki raziskujejo in poudarjajo gledališko specifiko. Pomona ima zelo samosvoj ritem, formo in potrebno igralsko dinamiko, ki so redkost v britanski dramatiki in dobrodošel izziv ustvarjalcem. Prav ta izvirna zasnova je prevzela britansko gledališko javnost ob krstni uprizoritvi leta 2014.
Drama Pomona je kot utrip, podaljšan in nalomljen, ki traja in se nikoli ne konča. Vse slabo je resnično in mesto je lahko peklensko. Kriminalka se pred gledalci odvija v shizofrenem zaporedju. Misli v njej so zelo premišljeno in napeto razpršene.
Jaša Koceli
McDowall z ekspresivno močjo v jasno strukturirani igri razkriva temen, pesimističen svet, v katerem so vrednote vprašljive in v katerem osamljena življenja kolobarijo v brezsmiselnih krogih. Legitimen portret urbane družbe v žanru grozljivke 21. stoletja.
Zahvaljujemo se Deanu Karovu za pomoč pri oblikovanju luči, Žigi Šercerju za učne ure igranja na didžeridu, Janezu Modru (bas kitara) in Janu Severju (klavir) za sodelovanje pri snemanju glasbene opreme. Maticu Kačiču in Maticu Kamnu se zahvaljujemo za vpogled v način igranja D&D.
Iz gledališkega lista
Gre za detektivsko zgodbo brez detektiva – oziroma za detektivsko zgodbo, v kateri vlogo detektiva prevzame občinstvo. Kaj se dogaja na tem zapuščenem kosu zemlje, o katerem Zeppo pravi, da bo »tko zgledal svet čez par tisoč let«? Kako so s tem (namerno) propadajočim delom mesta povezana izginotja ljudi? Kdo stoji za vsem skupaj? Struktura drame deluje kot zaprt sistem brez izhoda; ki pa morda vseeno obstaja. Kakor morda obstaja izhod iz zagate sodobnega sveta.
Eva Kraševec, Kako prekiniti tok kroženja? (odlomek)
Ustvarjalci
Igralska zasedba
Iz medijev
citylife.si, Profil, 3. november 2016
sta.si, 10. november 2016
delo.si, 11. november 2016, Igor Bratož
govori.se, 11. november 2016
rtvslo.si, 11. november 2016
24ur.com, 12. november 2016, Alma Rahne
Radio Slovenija 1, Dogodki in odmevi, 12. november 2016, Tadeja Krečič
delo.si, 15. november 2016, Vesna Milek
dnevnik.si, 15. november 2016, Zala Dobovšek
TV Slovenija 1, Odmevi, 14. november 2016
Prikaži vseSkrij