Dostopnost
Search
Close this search box.

Yukio Mishima

Markiza de Sade

Naslov izvirnika: Sado kōshaku fujin

Premiera

9. februar 2008

Mala Drama

Trajanje:

160 minut

Režiser

Ivica Buljan

Ustvarjalci

Avtorska ekipa

PREVAJALEC

Iztok Ilc

Drama Igralec: Iztok Ilc | odpri ustvarjalca

DRAMATURGINJA

Diana Koloini

Drama Igralec: Diana Koloini | odpri ustvarjalca

SCENOGRAF

Siniša Ilić

Drama Igralec: Siniša Ilić | odpri ustvarjalca

KOSTUMOGRAFINJA

Ana Savić Gecan

Drama Igralec: Ana Savić Gecan | odpri ustvarjalca

SKLADATELJ

Mitja Vrhovnik Smrekar

Drama Igralec: Mitja Vrhovnik Smrekar | odpri ustvarjalca

KOREOGRAF

Matija Ferlin

Drama Igralec: Matija Ferlin | odpri ustvarjalca

LEKTORICA

Majda Križaj

Drama Igralec: Majda Križaj | odpri ustvarjalca

VIDEO

Marko Mandić

Drama Igralec: Marko Mandić | odpri ustvarjalca

ASISTENT REŽISERJA

Robert Waltl

Drama Igralec: Robert Waltl | odpri ustvarjalca

ASISTENTKA DRAMATURGINJE

Eva Kraševec

Drama Igralec: Eva Kraševec | odpri ustvarjalca

AVTORICA PESMI YUKI

Nagisa Moritoki

Drama Igralec: Nagisa Moritoki | odpri ustvarjalca

Igralska zasedba

Petra GovcDrama Igralec: Petra Govc | odpri igralca

Renée / Anne / Grofica de Saint-Fond

Polona VetrihDrama Igralec: Polona Vetrih | odpri igralca

Gospa de Montreuil / Grofica de Saint-Fond / Anne

Vanja PlutDrama Igralec: Vanja Plut | odpri igralca

Anne / Charlotte

Veronika DrolcDrama Igralec: Veronika Drolc | odpri igralca

Baronica de Simiane / Renée

Milena ZupančičDrama Igralec: Milena Zupančič | odpri igralca

Grofica de Saint-Fond / Gospa de Montreuil / Renée

Iva Zupančič

Charlotte / Gospa de Montreuil

»De Sade skozi ženski pogled,« tako je svojo dramo Markiza de Sade (1965) označil avtor, Yukio Mishima. V biografiji markiza de Sada ga je vznemirila nenavadna zgodba njegove žene: vsem soprogovim dejanjem in nezvestobi navkljub je bila celi dve desetletji, ki so jih burili veliki škandali in bremenile dolge zaporne kazni, vseskozi zvesta; branila ga je, mu večkrat pomagala pobegniti in ga vestno obiskovala v zaporu. Ko se je s francosko revolucijo situacija spremenila in se je markizu obetala svoboda, celo položaj v družbi, pa ga je zapustila.
Kdo je bila? In kakšno je bilo življenje te ženske, ki je ni samo zakon, pač pa tudi ljubezen, resnična, vdana in zvesta ljubezen vezala na de Sada, verjetno najbolj radikalno, najbolj divjo in tudi najtemnejšo figuro evropske kulture? Njegovo ime je poimenovalo zlo, postalo je pojem monstruoznosti, a tudi veličine, čistosti, celo svetosti zla; njegova dejanja in posebej njegova spolnost so se uveljavili kot meja človeškega; njegova dela so bila prepovedana vse do srede 20. stoletja. »Veliki Markiz«, zaničevan, demoniziran in oboževan. Si je sploh mogoče zamisliti življenje v intimni bližini z njim – s tem človekom, ki je bil že v času svojega življenja pojem? Življenje s človekom, v katerem samo ljudje duha zmorejo brati absolutno?
Mishima je to vprašanje postavil v salon. Med šestimi ženskami v francoskem salonu 18. stoletja se odvija zgodba, ki predstavlja zaledje, skrito ozadje, nemara pa tudi vir »Velikega Markiza«. Katolištvo in družabna ambicija, moralistična rigoroznost, ki jo žene divje sovraštvo, in moralna zavrženost, razumevanje ali vsaj poskus razumevanja, in kompromisarstvo, predsodki in erotična sla … vse je v igri med temi ženskami, ki jim središče predstavlja odsotni, vselej zaprti in vselej vseprisotni markiz. Tudi ljubezen. Renée de Sade ve, kaj je ljubezen, in tudi, kaj je sla po absolutnem. Z ženskami, s katerimi jo veže družina, nerazumevanje in sovražnost, se sreča v treh različnih zgodovinskih trenutkih, med katerimi mine skoraj dvajset let in med katerimi se zgodi tudi veliki preobrat, ki ga prinese francoska revolucija. Mnogo se zgodi v tem času in mnogo se spremeni tik pred koncem. Eno celo življenje ženske, obsijane s senco.

Zapri