Režiserka
Stephen Karam
Ljudje
Se ti ne zdi, da bi moralo manj stat, da živiš?
Naslov izvirnika: The Humans
Prva slovenska uprizoritev
Premiera
7. december 2018
Mala Drama
Trajanje:
100 minut, brez odmora
Kletno stanovanje v manhattanskem Chinatownu, kamor se je pred kratkim preselila Brigid Blake s fantom Richardom. Na obisk prihajajo njeni starši in babica iz Pensilvanije ter sestra iz Filadelfije. Skupaj bodo praznovali zahvalni dan. Postopoma spoznavamo težave družine ameriškega srednjega razreda, ki se razkrivajo v sočnih, mestoma sarkastičnih, mestoma tragikomičnih dialogih.
Dokumentaristični naturalizem govori o času, v katerem živimo, in se osredotoča na življenje ne privilegirane elite, temveč povprečnega pripadnika družbe, ki živi v nestabilnih okoliščinah in z negotovo prihodnostjo. Hitro se razkrijejo težave očeta Erika in mame Deirdre, ki že vse življenje garata, da bi preživila družino. Za povrhu morata skrbeti za dementno Erikovo mamo Momo, ki je na invalidskem vozičku, saj si ne moreta privoščiti, da bi najela profesionalno pomoč. Hčeri Brigid in Aimee sta se v skladu s paradigmo ameriškega ideala povzpeli višje od staršev: Aimee je odvetnica, ki bo izgubila službo zaradi bolniške odsotnosti, Brigid pa bi si želela postati skladateljica, vendar se je ujela v začarani krog odplačevanja študentskega dolga z natakarskim delom. Njen fant Richard izvira iz nekoliko višjega sloja in študira socialno delo. Stephen Karam v Ljudeh (2014), s katerimi se je po krstni uprizoritvi v Čikagu prvič predstavil na Broadwayu, osvojil nominacijo za Pulitzerjevo nagrado za dramatiko in nagrado tony za najboljšo igro, raziskuje ranljivost in življenje povprečnega človeka v žanru sodobne družinske drame in prek spretno spletenih tenzij spregovori o skritem življenju marsikatere sodobne družine.
Družinsko kosilo je ena izmed situacij, ki nosijo toliko različnih emocij. Za nekoga je obveznost, drugemu je želja, nekomu spet potreba ali pa celo navada. Ne glede na izhodiščno pozicijo posameznika se družinsko kosilo odvije z vso intenzivnostjo. Na njem se lahko zgodi cela paleta emotivnega izraza: od smeha do prepiranja ali celo kričanja, do petja, joka, zbadanja, spominjanja, pokroviteljskosti in skrbi. V družinskem krogu pa se vedno tudi soočimo sami s seboj. Otroci se prepoznajo v starših in starši v otrocih. Najbolj nas vržejo iz tira ravno tiste lastnosti drugih, ki jih posedujemo sami.
Nina Šorak
Iz gledališkega lista
Družina ostane skupaj ne glede na situacijo, v kateri se je znašla. Vsak ima svoj prostor, da se vzpostavi, kljub temu, da se med večerjo vsak za nekaj časa odmakne in ponovno poišče sebe in svojo avtonomijo. Vsak se tudi vrne in ponovno tvori družinsko skupnost. Vloge se igrajo naprej v neskončnost. Predstava ponuja le bežen vpogled v eno od mnogih družinskih srečanj, ki se bodo ponovila za božič, rojstne dneve, veliko noč … Rešitve ni, vendar to spoznanje ni nujno tragično, saj lahko deluje kot vir topline. Družina se oblikuje kot oaza, ki sicer ni idealna, a je njim lastna in kot takšna nezamenljiva. Vsak lik ima svoje probleme in frustracije, in prav družina je tista, ki vsem skupaj ponuja svojevrstno zatočišče. Družina deluje kot sistem, sposoben prilagoditve na mnogo kritičnih situacij, in je tako ključna podpora v različnih fazah življenjske poti. Konec koncev smo vsi samo Ljudje.
Urša Adamič, Problemi so vedno 3D (odlomek)
Ustvarjalci
Igralska zasedba
Iz medijev
david-magazine.com, 29. november 2018
rtvslo.si, 7. december 2018
Radio Slovenija 2, Kulturnice, 7. december 2018, Jolanda Fele, Nina Zagoričnik
sta.si, 7. december 2018
Radio Slovenija 3, Svet kulture, 7. december 2018
mladina.si, 7. december 2018, Izak Košir
Radio Slovenija 1, Dogodki in odmevi, 8. december 2018
TV Slovenija 1, Odmevi, Kultura, 10. december 2018
dnevnik.si, 11. december 2018, Nika Arhar
vecer.com, 15. december 2018, Melita Forstnerič Hajnšek
koridor-ku.si, 4. januar 2019, Irina Lešnik
24ur.com, 1. februar 2019, Alma Rahne
Prikaži vseSkrij