Dostopnost
Search
Close this search box.

Evripid

Alkestida

»Zakon med možem in ženo prinaša več žalosti kakor veselja.«
– Evripid

Naslov izvirnika: Άλκηστις [Alkestis]

Premiera

11. oktober 2013

Mala Drama

Trajanje:

90 minut, brez odmora

Režiser

Boris Liješević

Ustvarjalci

Avtorska ekipa

PREVAJALKA

Jera Ivanc

Drama Igralec: Jera Ivanc | odpri ustvarjalca

SKLADATELJ

Aleksandar Kostić

Drama Igralec: Aleksandar Kostić | odpri ustvarjalca

DRAMATURGINJA

Darja Dominkuš

Drama Igralec: Darja Dominkuš | odpri ustvarjalca

SCENOGRAF IN OBLIKOVALEC LUČI

Branko Hojnik

Drama Igralec: Branko Hojnik | odpri ustvarjalca

KOSTUMOGRAFA

Leo Kulaš, Ljubica Čehovin Suna

Drama Igralec: Leo Kulaš, Ljubica Čehovin Suna | odpri ustvarjalca

OBLIKOVALEC LUČI

Vlado Glavan

Drama Igralec: Vlado Glavan | odpri ustvarjalca

LEKTORICA

Tatjana Stanič

Drama Igralec: Tatjana Stanič | odpri ustvarjalca

ASISTENTKA REŽISERJA

Nina Rajić Kranjac

Drama Igralec: Nina Rajić Kranjac | odpri ustvarjalca

Igralska zasedba

Uroš FürstDrama Igralec: Uroš Fürst | odpri igralca

Apolon, Admet, Zbor; klavir, vokal

Iva BabićDrama Igralec: Iva Babić | odpri igralca

Smrt, Alkestidina služabnica, Alkestida, Zbor; vokal, tolkala

Marko Okorn

Feres, Admetov služabnik, Zbor; bobni, vokal

Matija RozmanDrama Igralec: Matija Rozman | odpri igralca

Herakles, Zbor; kitara, violončelo, klavir, vokal

Zgodba o ženi, ki se žrtvuje in umre namesto moža, pa jo po­ tem razboriti polbog vrne v življenje, je prežeta z ironijo in črnim humorjem. Kljub mitski osnovi zveni presenetljivo sodobno, zlasti v pretanjenem razkrivanju človeških strahov in šibkosti, razlik med spoloma in konfliktov med generacijami, ki se od antičnih časov do danes niso prav veliko spremenili.

Iz gledališkega lista

Smrt kot tabu tema; šibek, dezorientiran moški, ki v svojem življenju na prvo mesto postavlja moško druženje in zabavo; ženska, ki hočeš nočeš mora biti močna še zanj; generacijski konflikt, v katerem se stari oklepajo življenja in svojih položajev, mladi pa so do njih nestrpni in nespoštljivi; zakonska zveza kot neenakopravna skupnost, v kateri se kažejo nepremostljive razpoke; diktat zabave in alkoholne omame … – Smo res našteli le nekaj elementov iz Evripidove Alkestide ali pa smo samo pogledali naokrog in prepoznali nekatere pereče simptome časa, v katerem živimo?
Darja Dominkuš, Med biti in ne biti (odlomek)

Alkestido sem prevajala leta 1990, o njej pisala leta 1995 in še enkrat leta 2002. Poskušala sem dati perspektivo, v kateri Evripidovo dramo vidim predvsem kot proizvod miturgije; to je termin, ki sem ga uvedla leta 2010. Miturgija (izdelava mitov) je sestavljanje zgodb brez pritiska tabujev, predpisujočih tekstov, vladajočih ideologij: tako so nastajali miti v antiki, v t. i. zgodovinskem obdobju. Zgodbo o Alkestidi je nekdo skup spravil iz različnih elementov, ki jih danes lahko beremo na različne načine: medtem ko to počnemo, nam Evripid kuka čez ramo …
Svetlana Slapšak, Alkestida – dvajset let pozneje (odlomek)

Morda bi morali Evripidovo Alkestido brati v neposredni primerjavi s Sofoklovo Antigono. V prid temu govori več razlogov. Obe igri imata zelo premočrtno junakinjo, tako da premet iz sreče v nesrečo ali narobe doživi pravzaprav glavni moški lik – Admet oziroma Kreon. Evripidovo opozorilo o nujnosti in neizprosnosti smrti iz sklepne zborske pesmi lahko razumemo kot odgovor na Sofoklovo zborsko pesem o človeštvu, ki zmore vse, le zdravila za smrt ne najde. […] Toda Evripidova genialnost je v tem, da njegova komedija na neki način parazitira na tragičnem. Po eni strani igra vključuje značilne komične, celo burleskne prizore […].
Gregor Moder, Alkestida proti Antigoni (odlomek)

Festival, gostovanje v tujini

2014

49. Festival Borštnikovo srečanje, Maribor

Gledališče Bitef Bitef teatar, Beograd

Iz medijev

Radio Slovenija 3, Svet kulture, 11. oktobra 2013

Alkestida

Prikaži vseSkrij
Zapri