Premiera
28. oktober 2011
Mala Drama
Dobitek na loteriji, ki zagotavlja blaginjo, je zmeraj poln pasti. In strahu.
Prva slovenska uprizoritev
28. oktober 2011
Mala Drama
Trajanje:
Režiser
Ženska
Moški
Dramatik in prozaist György Spiró sodi med najuglednejše sodobne madžarske pisce. Njegova igra Prah iz leta 2005 je bila večkrat uspešno uprizorjena doma in na tujem. Zakonski par srednjih let živi življenje, v katerem se kar najbolj odražajo številne tegobe tako imenovane tranzicije iz nekdanjih skromnih socialističnih razmer v še bolj krut čas divjega kapitalizma in vsakršnih – materialnih in moralnih – kriz. Igra se začne, ko pride mož prej domov iz službe, ves presunjen, ker je zadel precejšno vsoto na loteriji. Sledijo različne faze soočenja z veselo novico: od evforičnih načrtov, kaj vse bosta zakonca storila z denarjem, do strahu, kaj vse se jima utegne zgoditi, ko bodo drugi videli, da sta bogata. Igra je polna črnega humorja, smešnih in absurdnih preobratov, iz katerih se vse bolj kaže, da zavoženega življenja ni tako lahko popraviti. Izteče se presenetljivo, tragikomično.
Ženska in Moški sta na robu družbe, tako v ekonomskem kot tudi v socialnem smislu. Človeka, ki ne znata več niti želeti ali sanjati, kajti tudi za to potrebujemo nekakšno osnovo, če ne drugega, vsaj svobodo duha. Njun duh pa je potlačen, omejen in zaprt v majhen življenjski prostor, iz katerega ne vidita ven. Ko v njuno življenje zaide dobitni listek, njuna sreč(k)a, se jima nemudoma odpre obzorje želja in sanj, pa tudi skrbi in paranoje. … S srečko bi oba lahko stopila v svet, ki sodobnega človeka nagovarja s sloganom »bodi to, kar si« in v katerem je mogoče prav vse. Končno lahko izbirata in s tem se jima ponudi tudi možnost, da si ustvarita življenje po svojih željah. Vendar pa ju svoboda izbire ne pripelje bliže sreči: pri Ženski naraščata tesnoba in paranoja, zato ne more slediti svojemu užitku ter izpolniti vsaj nekaterih želja.
Eva Kraševec, V primežu sreč(k)e (odlomek)
Fascinacija nad srečelovom, igrami na srečo in vsemi oblikami hitrega zaslužka je v človeški družbi prisotna že zelo dolgo, bržkone od samih začetkov civilizacije. Vsesplošna dostopnost srečelova, v katerem lahko sodelujejo ljudje vseh družbenih razredov ne glede na stan, pa je po drugi strani precej nov fenomen. O pravem razmahu srečelova, kot ga poznamo danes, lahko govorimo šele po koncu druge svetovne vojne. Zato je tudi zgodovinsko specifičen in ima v kapitalizmu vlogo, ki v preteklih družbenih ureditvah ni obstajala in bi bila tudi povsem nepredstavljiva. Koncept srečelova ustvarja iluzijo o možnosti osvoboditve od družbenih nujnosti. O tem, da vsak posameznik s pravšnjo mero sreče lahko doživi nebesa že v tostranstvu.
Anej Korsika, (Ne)srečka (odlomek)
Tu je vihrav dialog, surova (a že ustaljena) dikcija zakoncev, ki pod bremenom težavnega življenja nimata več energije in volje, da bi se pretvarjala, bila uvidevna, medsebojno spoštljiva in prijazna. … Potem ko Moški komaj najde pogum, da pove »veliko novico«, sledi spirala šoka in dvoma, ki se neprestano navija. (Ne)srečni loterijski listek se prekvalificira v eksplozivni delec in dregne v samo srž njune občutljivosti. Celoten dialog tako postane terapija, nekakšen turbulenten obisk pri zakonskem svetovalcu, kjer prav tretja oseba, tako rekoč tujek, predstavlja pogoj, da (zakoncema) padeta maski.
Zala Dobovšek, Izmik želji, premik k sebi (odlomek)
Če Spirovo delo dobi oznako komedija, potem je to vsekakor komedija izbire. Komedija, ki pokaže izbiro kot konstitutivno nerazmerje, na katerem temelji kapitalistična subjektivnost. Izbiro, ki pokaže, da je subjekt nezmožen izbrati. Natanko ob izbiri, ki nastopi ob kontingentni intervenciji kapitala v življenje delavcev, se pokaže operativnost nemoči »malega človeka«. Drugače povedano, komedija izbire pokaže izbiro kot strukturno prevaro kapitalizma – prevaro, da je mogoče izbrati. Izbira nastopi kot laž, ki je vgrajena v sam kapitalizem. Ali še natančneje, gre za vprašanje izsiljene izbire, ki jo Spiró razkrije v njenem grotesknem učinku produkcije cele palete fantazmatskih scenarijev.
Samo Tomšič, Nelagodje v kapitalizmu (odlomek)
Ostanimo v stiku
Od prejemanja obvestil se lahko kadarkoli odjavite.
Več informacij o politiki varovanja osebnih podatkov SNG Drama Ljubljana je dostopnih na www.drama.si.
Slovensko narodno gledališče
Drama Ljubljana
Litostrojska 56
1000 Ljubljana
Blagajna na Litostrojski 56
Uro pred predstavo ali drugo prireditvijo
SNG Opera in balet Ljubljana
Župančičeva 1
Od ponedeljka do petka
Od 14.00 do 17.00
2021 © Slovensko narodno gledališče Drama Ljubljana
Pravila in pogoji uporabe spletnega mesta in spletne trgovine Politika varovanja osebnih podatkov
Izjava o dostopnosti Prijava po zakonu o zaščiti prijaviteljev | Avtorji
Piškotek | Trajanje | Opis |
---|---|---|
pll_language-Sl | 1 leto | Piškotek pll _language uporablja Polylang, da si zapomni jezik, ki ga je izbral uporabnik, ko se vrne na spletno mesto, in tudi za pridobitev informacij o jeziku, če niso na voljo na drug način. |
Piškotek | Trajanje | Opis |
---|---|---|
_ga-SI | 2 leti | Piškotek _ga, ki ga namesti Google Analytics, izračuna podatke o obiskovalcih, sejah in oglaševalskih akcijah ter spremlja tudi uporabo spletnega mesta za analitično poročilo spletnega mesta. Piškotek shranjuje podatke anonimno in dodeli naključno ustvarjeno številko za prepoznavanje edinstvenih obiskovalcev. |
_gat_gtag_UA_71260805_1-SI | 1 minuto | Nastavi Google za razlikovanje uporabnikov. |
_gid-SI | 1 dan | Piškotek _gid, ki ga namesti Google Analytics, shranjuje informacije o tem, kako obiskovalci uporabljajo spletno mesto, hkrati pa ustvarja analitično poročilo o uspešnosti spletnega mesta. Nekateri zbrani podatki vključujejo število obiskovalcev, njihov vir in strani, ki jih obiščejo anonimno. |
CONSENT-SI | 2 leti | YouTube nastavi ta piškotek prek vdelanih youtube videoposnetkov in registrira anonimne statistične podatke. |
iPROM UID | 3 leta | iPROMov oglaševalski piškotek deluje na način, da sistem namesti piškotek na podlagi katerega se po zapustitvi spletne strani na drugih spletnih medijih prikazuje prilagojene oglase. Sistem namesti piškotek uporabniškemu profilu (brskalniku) ob predhodno izrecno pridobljenem soglasju na spletni strani. Uporabnikov profil je anonimiziran in ne vsebuje osebnih podatkov. |
Piškotek | Trajanje | Opis |
---|---|---|
elementor-Sl | nikoli | Ta piškotek uporablja tema spletnega mesta WordPress. Lastniku spletnega mesta omogoča implementacijo ali spreminjanje vsebine spletnega mesta v realnem času. |
ls_smartpush-SI | 2 meseca | Ta piškotek nastavi ponudnik Litespeed Server. Ta piškotek strežniku omogoča shranjevanje nastavitev in izboljšanje delovanja spletnega mesta. |
Piškotek | Trajanje | Opis |
---|---|---|
VISITOR_INFO1_LIVE-SI | 6 mesecev | Piškotek, ki ga nastavi YouTube za merjenje pasovne širine, ki določa, ali uporabnik dobi nov ali stari vmesnik predvajalnika. |
YSC-SI | seja | Piškotek YSC nastavi Youtube in se uporablja za spremljanje ogledov vdelanih videoposnetkov na straneh Youtube. |
yt-remote-connected-devices-SI | nikoli | YouTube nastavi ta piškotek za shranjevanje nastavitev videoposnetka uporabnika, ki uporablja vdelani videoposnetek YouTube. |
yt-remote-device-id-SI | nikoli | YouTube nastavi ta piškotek za shranjevanje nastavitev videoposnetka uporabnika, ki uporablja vdelani videoposnetek YouTube. |
yt.innertube::nextId-Si | nikoli | Ta piškotek, ki ga nastavi YouTube, registrira edinstven ID za shranjevanje podatkov o tem, katere videoposnetke iz YouTuba je uporabnik videl. |
yt.innertube::requests-SI | nikoli | Ta piškotek, ki ga nastavi YouTube, registrira edinstven ID za shranjevanje podatkov o tem, katere videoposnetke iz YouTuba je uporabnik videl. |