Dostopnost
Search
Close this search box.

Henrik Ibsen

Peer Gynt

Gostuje Gladališče Gavella Zagreb

Trajanje:

190 minut

Režiser Aleksandar Popovski
Prevod Tomislav Ladan / Jakša Sedmak
Sedmakov prevod prilagodil Tonko Lonza
Dramaturg Dubravko Mihanović
Scenografija NUMEN
Kostumografinja Marita Ćopo
Avtor glasbe Foltin
Koreograf Mark Boldin
Oblikovalec luči Zdravko Stolnik
Korepetitorka Ivana Srbljan
Vizualna podoba Vanja Cuculić / Studio Cuculić

Igrajo
Ozren Grabarić, Alma Prica, Dijana Vidušin, Nataša Janjić, Ivana Roščić, Ksenija Pajić, Nenad Cvetko, Sven Šestak, Hrvoje Klobučar, Mladen Vasari, Božidar Boban, Ranko Zidarić in Filip Šovagović

O gledališču

Zgodovina gledališča na Frankopanski
29. maja leta 1953 je skupina mladih igralcev in režiserjev, večinoma »upornikov« iz Hrvaškega narodnega gledališča, ki jih je kot »primus inter pares« vodil doktor Branko Gavella, zasedla stavbo Malega gledališča na Frankopanski 10 in ustanovila Zagrebško dramsko gledališče.

Dr. Branko Gavella

Branko Gavella (29. VII. 1885, Zagreb – 8. 4. 1962, Zagreb), gledališki režiser, ravnatelj, pedagog, teatrolog, gledališki kritik in prevajalec. Objavljal je tudi pod psevdonimoma Brankač in Aleksandar Mautner. Maturiral je v Zagrebu, filozofijo, germanistiko in slavisitko pa je študiral na Dunaju, kjer je leta 1908 tudi doktoriral. Od leta 1909 je bil zaposlen v zagrebški vseučiliški knjižnici, leta 1914 pa je začel režirati v zagrebškem gledališču. Tukaj, potem pa tudi v vseh jugoslovanskih gledaliških središčih, na Češkem, Slovaškem in v Italiji je postavil 279 dramskih in opernih del, med katerimi posebej izstopajo režije Držića, Gundulića, Brezovačkega, Krleže, Begovića, Shakespeara, Pirandella in Wagnerja. Bil je utemeljitelj zagrebške Akademije za gledališko umetnost (1950) in eden od ustanoviteljev Zagrebškega dramskega gledališča (1953), danes Dramskega gledališča Gavella. Redni član JAZU (1961).

Iz kritik

Po premierni uprizoritvi Ibsonovega Perra Gynta v gledališču Gavella se najizraziteje ponuja misel, kako malo je pravzaprav potrebno za resnično gledališko čarovnijo. Dober in premišljen režiser potrebuje samo odlično besedilo in sijajne igralce.
Bojana Radović, Večernji list

Peer Gynt je pravljično otroška in hkrati tragično odrasla predstava, katere jezik (prevod Jakše Sedmaka in Tomislava Ladana je obdelal Tonko Lonza, po mojem mnenju pa tudi sami igralci) navdušuje in opijanja, česar se Gavellovi igralci tokrat niso ustrašili. Njihovo sodelovanje z Aleksandrom Popovskim, ob pomoči dramaturga Dubravka Mihanovića, je eden od izvedbenih mejnikov aktualne gledališke sezone. Domnevam, da bo predstava privlačila velikanski razpon gledalskih generacij (od sedmih do sedemdesetih let) in da jih bo celo nekaj, ki jo bodo šli gledat še enkrat in še enkrat. Če zaradi ničesar drugega, že zaradi maestralnega Ozrena Grabarića. (…) Grabarićeva igralska interpretacija Peera Gynta je velik umetniški dosežek, vendar ta bleščeča vloga ne bi bila mogoča brez zares izvrstnih igralskih partnerjev, predvsem Alme Price in Dijane Vidušin
Nataša Govedić, Novi list

Makedonski režiser Aleksandar Popovski je ponovno uspel v Gavelli. Njegova režija Peera Gynta, zadnje drame v verzih slavnega Norvežana Henrika Ibsena, je zaokrožena in navdihujoča predstava.
Tomislav Čadež, Jutarnji list

Grabarićeva zbrana ekvilibristika, v kateri se radost življenja in muke razmišljanja o taistem življenju izmenjavajo v popolno zadetem razmerju, zares navdušuje z zaokroženostjo in virtuoznostjo igralske izvedbe. (…) Dizajnerski studio NUMEN si je tudi tokrat zamislil slikovito in funkcionalno scenografijo, ki iz značilnih vertikal prehaja v bombažno horizontalo belih rjuh, ki so bile tako haeggstadski snežni zameti kot potentno kolesje scenske igre. Kostumi Marite Ćopo so spretno potencirali heterogenost režijskega koncepta, glasba skupine Foltin pa je uspešno poudarjala potujujoče elemente predstave.
Matko Botić, Kulisa.eu

več o Gledališču Gavella na
Gavella Zagreb

Zapri