Goran Vojnović

Figa

Ni treba biti sam, da si osamljen.

Krstna uprizoritev dramatizacije

Režiser

Luka Martin Škof

  • Dramatizacija
    Simona Hamer
  • Odrska priredba
    Luka Martin Škof in igralci
  • Scenograf; avtor, snemalec, oblikovalec zvočne podobe in montažer videoposnetkov
    Luka Martin Škof
  • Dramaturginja
    Darja Dominkuš
  • Scenograf, direktor fotografije, snemalec in montažer videoposnetkov
    Miha Knific
  • Kostumografinja
    Urška Recer
  • Avtor glasbe, izbora glasbe ter aranžmajev, korepetitor in oblikovalec zvočne podobe videoposnetkov
    Ivan Mijačević
  • Oblikovalca svetlobe
    Metod Novak, Luka Martin Škof
  • Lektorica
    Tatjana Stanič
  • Svetovalec za bosanščino, srbščino in hrvaščino
    Benjamin Krnetić
  • Snemalec, asistent oblikovalca videa
    Sandi Skok
  • Snemalec
    Vid Kozelj
  • Montažer
    Mitja Lovše

Igrajo

V predstavi smo uporabili skladbi Mateja Končana Kleemarja Kolman’s music room in Someday is close.

Vloge v videoposnetku
Domen Saša Tabaković
Jera Sabina Kogovšek
Tadeja Eva Jesenovec
Pogrebnik Vid Kozelj

Figa, tretji v vrsti izjemno uspešnih in nagrajevanih romanov Gorana Vojnovića, obravnava širok razpon tem, ki ponujajo kompleksen vpogled v zgodovinske in družbene okoliščine življenja več generacij družine, živeče na kulturno in politično prepišnem Balkanu. Leitmotiv in sprožilec zgodbe je izguba: Jadran ob dedkovi smrti in sumu samomora začuti potrebo po temeljitejšem raziskovanju družinske zgodovine, po osmišljanju in prevrednotenju spominov ter lastne benigne sedanjosti. Roman – napisan v izrazito bogatem jeziku, ki prehaja od sočnega jugoslovanskega besednjaka do skoraj filozofsko-poetičnih molovskih tonov – tako razgalja Safetov izbris iz registra stalnega prebivalstva Slovenije, Janino demenco in Aleksandrovo spopadanje z izgubo žene, Vesnino soočanje z moževim nenadnim odhodom, Jadranov konformizem in izgubljene ideale, Anjin privilegirani družinski pedigre itn. Glavna silnica, ki naelektruje fragmentarno strukturo – s preskoki v času in prostoru, ki geografsko sežejo vse do Egipta, časovno pa do obdobja pred drugo svetovno vojno –, pa je ljubezen. Tako je Figa tudi zgodba o (ljubezenskih) odnosih, o podedovanih strahovih in hrepenenjih.
Glavna oseba Jadran Dizdar poskuša s ponovnim premišljanjem in dopolnjevanjem vrzeli v družinski spominski banki razumeti (prostovoljne) odhode ljudi, ki so mu ljubi. Zavoljo občutka tujstva, ki mu je položen takorekoč v zibelko, se trudi formulirati svojo identiteto tudi z besedami. Tovrstna »manipulacija«, ki jo v romanopisju ponuja prvoosebni pripovedovalec, je gledališko izjemno potentna in zanimiva. Okostje predstave tako vznika iz raziskovanja principa naratorstva in subjektivnega pogleda, ki povezuje situacijske dialoške prizore in monologe. Dramatizacija sicer sledi avtorjevi asociativni logiki nizanja prizorov, a le-te na novo organizira in osmisli. Osrednje vprašanje romana o identiteti in vlogah, ki jih igramo (pred drugimi in pred sabo), pa na gledališkem odru zaživi v vsej svoji kompleksnosti in metaforiki.
Simona Hamer

Iz gledališkega lista

Nekaterih stvari pač nikoli ne bo mogoče zagotovo vedeti, skrivnosti odhajajo skupaj z ljudmi, ki nas zapuščajo. A prebijanje skozi »splet naključij in usode« odpira vprašanje, koliko svojo usodo usmerjamo sami. Koliko smo žrtve, ne le višje sile, zgodovine ali političnih razmer, ampak svojih lastnih strahov, predsodkov, šibkosti, trme, ponosa, lastne slepote? Zakaj s svojimi dejanji prizadenemo prav tiste, ki jih imamo najraje? Zakaj nezadržno hrepenimo po bližini in ljubezni, potem pa se počutimo ujete v njeni zahtevnosti, soočeni s spoznanjem, da je ljubezen »lepa in strašna« obenem?
Darja Dominkuš: Plodovi z družinskega drevesa (odlomek)

Sponzorja:


Iz medijev

val202.rtvslo.si, 3. marec 2021
Biti pisatelj ni izbira, k pisanju te mora nekaj siliti

sta.si, 10. marec 2021
Na velikem odru ljubljanske Drame dramatizacija Vojnovićeve Fige

dnevnik.si, 11. marec 2021, Gregor Butala
Krstna uprizoritev Fige v Drami: Ljubezen zaceli rane bolje kakor čas

mladina.si, 11. marec 2021, Damjana Kolar
Premiera tedna: Zgodba o razpadu Jugoslavije

novice.svet24.si, 12. marec 2021, Marjana Vovk
To so zgodbe, ki so mu blizu

Radio Slovenija 3, Svet kulture, 12. marec 2021
PREDSTAVA FIGA

delo.si, 13. marec 2021, Vesna Milek
Vsako pisanje izhaja iz bolečine. In bolečine so dedne

rtvslo.si, 13. marec 2021
Vojnovićeva Figa še v gledališču: "Ni ti treba biti sam, da si osamljen"

sta.si, 13. marec 2021
Luka Martin Škof za STA: Vsi hrepenimo po sreči in smo odprti za marsikaj

24ur.com, 14. marec 2021
Figa Gorana Vojnovića doživela premiero v ljubljanski Drami

TV Slovenija 1, Odmevi, Kultura, 15. marec 2021
PREMIERA PREDSTAVE FIGA V LJUBLJANSKI DRAMI

24ur.com, 15. marec 2021, Simon Vadnjal
Spletna premiera predstave Fige vzbudila veliko zanimanja tudi med najstniki

koridor-ku.si, 22. marec 2021, Nika Šoštarič
Figa

delo.si, 10. april 2021, Aljaž Vrabec
Skrajni čas je, da stvari prevrednotimo, in to radikalno

vrabecanarhist.eu, 8. maj 2021, Jasna Lasja
Ko zorijo fige

Premiera

13. marec 2021 veliki oder

Trajanje:

200 minut, z odmorom

2014 © Slovensko narodno gledališče Drama Ljubljana Pravila in pogoji uporabe spletnega mesta   Politika varovanja osebnih podatkov