Jan Krmelj

Življenje drugih

Kar se zgodi, je strašno
šele, ko postane
nemo.

Po motivih filma Floriana Henckla von Donnersmarcka
Krstna uprizoritev odrske priredbe

Režiser

Jan Krmelj

  • Dramaturginja
    Diana Koloini
  • Skladatelj
    Silence (Boris Benko, Primož Hladnik)
  • Scenograf
    Jan Krmelj
  • Kostumografinja
    Špela Ema Veble
  • Oblikovalca luči
    Jan Krmelj, Vlado Glavan
  • Lektorica
    Kristina Anželj
  • Asistentka režiserja
    Nika Prusnik Kardum
  • Asistentka scenografa
    Mila Peršin

Igrajo

Leto 1984, Vzhodni Berlin. Agent tajne službe brez prekinitve nadzira dramatika in njegovo partnerko, igralko. Skozi prisluškovanje in pričanje vsem dimenzijam ljubezni v njunem življenju se preobrazi njegov pogled na svet ‒ in lastno vlogo v njem.
Kaj nas tako privlači pri življenju drugih? Gre za to, da iščemo to, kar smo ‒ ali morda to, kar nismo? To je osnovna nuklearna reakcija gledališča. Empatija ima ogromno moč. Morda zgodovina obstaja samo zato, da lahko skoznjo spreminjamo sedanjost. Morda lahko v življenju drugega opazujemo svojo prihodnost.
Prihodnost vstopi v nas, da se v nas preobrazi, dolgo preden se zgodi. Danes ni leto 1984 in nismo v Vzhodnem Berlinu. Nismo del nobenega očitnega totalitarizma. Družba nadzora ostaja, a ne moremo je več utelesiti v enem aparatčiku, enem krivcu in imenu. Morda je zato tudi sprememba težje dosegljiva: krivec represije v demokratični družbi je kapitalistični stroj, neviden in brez obraza. Morda je bilo laže, ko smo lahko zlu pripisali obraz. Morda je bilo laže, ko smo vedeli, česa ne smemo izreči. Ko se zdi, da je vse mogoče, nam ne ostane nobena možnost, nobena alternativa.

Lenin ni želel poslušati Beethovnove Appassionate, ker ga je ob poslušanju vsakič imelo, da bi ljudi božal po glavah in jim govoril nežne besede, čutil pa je, da mora po teh glavah udarjati brez milosti. Ljubezen in umetnost lahko spremenita politiko tam, kjer se ta zares začne: v posamezniku.

Nujno je prisluhniti temu, kar nas lahko spremeni.
Nujno je prisluhniti temu, kar nismo.

Jan Krmelj

Iz gledališkega lista

Tehnologija zbiranja elektronskih podatkov je morda odpravila največjo zadrego vseh represivnih režimov, ki niso mogli nikoli zaposliti dovolj agentov in ovaduhov, da bi ves čas konsistentno in brez človeških napak, o katerih govori Življenje drugih, nadzorovali vse državljane. Takšen nadzor je danes tehnično možen, čeprav ga v praksi vsaj ponekod še omejujeta zakonodaja in uporabnost zbranih podatkov. Toda bistvena pridobitev novih oblik nadzora ni boljša forenzika: bolj natančno pojasnjevanje preteklih dogodkov in hitrejše iskanje storilcev že izvršenih dejanj, je opozoril Binney. Glavni cilj obveščevalne analitike je predvidevanje, proženje in preprečevanje dogodkov, preden se zgodijo.
Lenart J. Kučić: Življenja drugih v 21. stoletju (odlomek)

Iz medijev

rtvslo.si, 30. januar 2020, Ana Jurc
"Potrebujemo nekaj, v kar je enostavno verjeti - in to vodi v populizem"

sta.si, 30. januar 2020
Na odru Male drame Življenje drugih v režiji Jana Krmelja

mladina.si, 31. januar 2020, Izak Košir
Jan Krmelj: Življenje drugih, Mala drama

sta.si, 31. januar 2020
V Mali drami predstava o zanimanju za življenja drugih

TV Slovenija 1, Odmevi, Kultura, 3. februar 2020
ŽIVLJENJE DRUGIH V MALI DRAMI

Radio Slovenija 1, Dogodki in odmevi, 3. februar 2020
JAN KRMELJ: ŽIVLJENJE DRUGIH

dnevnik.si, 5. februar 2020, Gregor Butala
Kritika predstave Življenje drugih: Gospa, jaz sem vaša publika!

Radio Slovenija 2, Kulturnice, 6. februar 2020, Nina Zagoričnik
Jan Krmelj, gledališki režiser

metropolitan.si, 10. februar 2020, Alenka Klun
Uroš Fürst: "To, kar nas zanima v življenju drugih, ima precej visoko ceno"

magoamagazine.com, 5. marec 2020, Jera Krečič
Življenje drugih

Premiera

31. januar 2020 Mala drama

Trajanje:

110 minut, brez odmora

2014 © Slovensko narodno gledališče Drama Ljubljana Pravila in pogoji uporabe spletnega mesta   Politika varovanja osebnih podatkov