Novice

Nagrade Drami na 53. Festivalu Borštnikovo srečanje

Na 53. Festivalu Borštnikovo srečanje v Mariboru so podelili:

Odpoved predstave Faust (27. 10.)

Predstava Faust, predvidena za danes, 27. oktobra, odpade zaradi bolezni v ansamblu. Za več informacij pokličite blagajno 01 252 15 11. Hvala za razumevanje.

O čem govorimo, ko govorimo o ljubezni v režiji Maše Pelko premierno na odru Male drame

Avtorski projekt O čem govorimo, ko govorimo o ljubezni, ki bo v Mali drami premierno uprizorjen v petek, 2. novembra, ob 20.00, si jemlje za osnovo izbor dvanajstih kratkih zgodb Raymonda Carverja. Zgodbe obsegajo vsa obdobja avtorjevega nekaj več kot desetletnega opusa, dve je posebej za to priložnost prevedla Irena Duša. Krstna uprizoritev priredbe raziskuje format dramskega gledališča in razsežnosti, ki jih to gledališče lahko dosega v kontekstu sodobnih uprizoritvenih umetnosti. Obenem si želi na vsebinski ravni ohraniti stik, ki nastane ob srečanju mladih ustvarjalcev z literarnim velikanom, kakršen je Raymond Carver in premišljanju teme, kakršna je ljubezen. Atraktivno domišljeno krstno uprizoritev odlikuje tudi sodelovanje med različnimi generacijami gledaliških ustvarjalcev. S stalnimi člani ansambla SNG Drama Ljubljana Ivo Babić, Majo Končar in Matijo Rozmanom ter gostjo Tamaro Avguštin se tako srečajo igralci iz študentskih vrst Gregor Podričnik, Eva Stražar in Lovro Zafred. Pod taktirko mlade gledališke režiserke Maše Pelko soustvarjajo avtorski projekt dramaturg Jaka Smerkolj Simoneti, scenograf in oblikovalec luči Dorian Šilec Petek, kostumografinja Nina Čehovin, lektorica Tatjana Stanič, oblikovalec luči Vlado Glavan in avtor glasbe Jurij Alič.

Naslovno vprašanje uprizoritve, ki ga zastavlja Raymond Carver v eni svojih morda najslavnejših kratkih zgodb, je pomembno, čeprav se morda zdi neodgovorljivo. Njegova moč se odraža, če ne drugje, v tem, da je fraza prešla v javno rabo kot stalna besedna zveza. O čem točno govori »ameriški Čehov«, ko slika svoje pokrajine umazanega realizma? Njegove figure, bolj obrisi ali ostanki kot dejanski ljudje, se umeščajo na brezčasne verande, čakajoč vzhod (ameriških) sanj. Njihove zgodbe vedno znova trčijo na ta neubesedljivi trenutek, ko bi vse lahko bilo, ampak ni. Ravno v tem zastaja dih carverjanskega človeka, tu se nahajajo njegovi premolki. Ko skuša spregovoriti o svojih stiskah, tegobah, radostih, a ostane le pri tem, da čustva iz njega kapljajo sporadično, kakor se preliva alkohol iz kozarcev in cigaretni ogorki iz pepelnikov. Vedno znova premagan hodi skozi svoje življenje zavedajoč se resnice, da nima »na kaj trčiti«. Čemu naj bi sploh nazdravil, če po bontonu tega niti ne sme?

Dve krstni uprizoritvi: odrska izpoved Polone Vetrih Ne pozabite na rože in avtorski projekt Mateja Filipčiča Diracov akord

V Mali drami bo v petek, 19. oktobra, ob 20.00 krstno uprizorjena odrska izpoved Polone Vetrih Ne pozabite na rožev kateri priznana in priljubljena slovenska gledališka umetnica, upokojena članica igralskega ansambla SNG Drama Ljubljana, odkrito spregovori o svoji igralski poti in se ob tem dotakne tudi minevanja igralskega poklica in življenja. Ob Poloni Vetrih v uprizoritvi nastopa violončelistka Lara Bešić. Premieri bo sledila še prva ponovitev, v soboto, 20. oktobra, ob 20.00, in nove ponovitve v nadaljevanju sezone.

V sredo, 24. oktobra, ob 19.00 pa bo na levem odru v okviru Drama Laboratorija krstno uprizorjen matematično-fizikalni croquis Diracov akord, avtorski projekt režiserja in scenografa Mateja Filipčiča. V koprodukciji SNG Drama Ljubljana in Umetniškega društva Osum nastopajo Jožica Avbelj, Boris Cavazza in Darja Zgonc. Premieri bodo v oktobru sledile še prve ponovitve 25. in 28. oktobra ob 19.00, 26. in 27. oktobra ob 17.30 ter 29. oktobra ob 22.00.

Poslovila se je Katja Levstik

Žalostni sporočamo, da se je danes za vedno poslovila Katja Levstik, pevka, gledališka in filmska igralka, upokojena članica našega igralskega ansambla. S svojim pevskim in igralskim talentom je na odru pričarala številne čarobne trenutke. Naj zdaj počiva v miru! Žalna slovesnost bo v torek, 30. oktobra, ob 16.00 na velikem odru.

Vpis abonmaja možen še od 18. do 24. 10.

Vse ljubitelje gledališča vabimo k vpisu abonmaja za gledališko sezono Intima 2018/19 še v četrtek, 18., petek, 19., ponedeljek, 22., torek, 23., in sredo, 24. oktobra, med 14.00 in 18.00 pri blagajni. Dodatne informacije dobite na naslovu abonma@drama.si.

Janez Škof je letošnji dobitnik Borštnikovega prstana

»Ko na odru gledamo Janeza Škofa, se zdi, kakor da igra z neverjetno lahkostjo, hkrati pa z energijo in prezenco napolnjuje ves prostor. Enkrat nas navdušuje z minimalizmom v izrazu, drugič z ludizmom, pa s presenetljivo komiko in drobnimi, preprostimi, a izvirnimi in neskončno duhovitimi domislicami. Njegova igra je skrajno domišljena in analitična, pa vendar se zdi, kot da prihaja iz notranjega impulza, izčiščenega instinkta. Res je, Janez Škof ima ,igro v krviʻ. Zato ni presenetljivo, da je v svoji karieri zasnoval številne like, ki danes veljajo za antologijske in se jih po dvajsetih, tridesetih ali več letih še vedno živo spominjamo. Ob tem ohranja in nadgrajuje svežino svojega igralskega izraza – kot igralec je še zmeraj radoveden, iskateljski in igriv.« (Iz utemeljitve, ki jo je pripravila mag. Tea Rogelj)

Osrednjo nagrado za igralsko ustvarjalnost v slovenskem prostoru bo prejel ob zaključku 53. Festivala Borštnikovo srečanje, ki ga Maribor gosti med 15. in 28. oktobrom 2018.

Po 120 letih Drama ponovno uprizarja Lessingovo Emilio Galotti

Na današnji novinarski konferenci pred premiero Emilie Galotti, ki jo je na svojem sedežu prijazno omogočil Goethe Institut v Ljubljani, smo predstavili drugo uprizoritev repertoarja sezone 2018/19 na velikem odru. Prva in doslej edina postavitev tega pomembnega dela na slovenskih odrih je bila davnega leta 1898 v Deželnem gledališču v Ljubljani v režiji Rudolfa Inemanna. Novo uprizoritev znamenite drame velikega nemškega književnika in pripadnika razsvetljenstva Gottholda Ephraima Lessinga v prevodu Mojce Kranjc je režiral beograjski režiser Igor Vuk Torbica, ki prvič ustvarja v Drami. Z naslovno vlogo v Emilii Galotti se kot nova članica igralskega ansambla prvič predstavlja Maruša Majer in ob njej igralski kolegi iz ansambla Aljaž Jovanović, Janez Škof, Matjaž Tribušon, Petra Govc, Maša Derganc, Nik Škrlec in Tadej Toš ter gost Benjamin Krnetić. Dramaturginja je Katarina Pejović, scenograf Branko Hojnik, kostumografinja Bjanka Adžić Ursulov, skladatelja Alen Sinkauz in Nenad Sinkauz, oblikovalec svetlobe Pascal Mérat, lektor Arko in asistentka dramaturginje Gaja Pöschl. Predpremiera bo na sporedu v petek, 5. oktobra, ob 19.30, premiera pa v soboto, 6. oktobra, ob 20.00. 

Lessingova žaloigra Emilia Galotti govori o dekletu, ki se – ukleščeno med ponotranjenimi patriarhalnimi konvencijami ultrakatoliške italijanske družbe 18. stoletja in izsiljenim razkrivanjem lastnih prepovedanih nagonov – odloči, da bo povzročilo svojo smrt. Emilia doživlja velik razkol med vrednotami očeta Odoarda Galottija (Matjaž Tribušon), ki jih je tudi sama družbeno ponotranjila, in privlačnim, drugim in drugačnim svetom, ki ga predstavlja zapeljivi Hettore Gonzaga, princ Guastalski (Aljaž Jovanović). Zatiranje strasti je Emilijina velika vrlina in hkrati moč, saj se naslovna junakinja, da ne bi pod pritiski lažne meščanske morale oskrunila očetove časti, pa tudi zato ker ugotovi, da ji kot ženski v obstoječem družbenem sistemu niti očetov niti prinčev svet ne omogočata pozitivnega izhoda, raje odloči za tragičen konec.

2014 © Slovensko narodno gledališče Drama Ljubljana Pravila in pogoji uporabe spletnega mesta   Politika varovanja osebnih podatkov