Novice

Na veliki oder prihaja Maria, prva slovenska uprizoritev sodobne in aktualne igre znamenitega britanskega dramatika Simona Stephensa v režiji Janusza Kice

V soboto, 11. januarja, ob 20.00 bo na velikem odru premierno predstavljena Maria, sodobna drama enega najplodnejših britanskih dramatikov Simona Stephensa, v kateri avtor občutljivo zaznava probleme in bivanjske stiske našega negotovega sveta in skozi oči glavne junakinje Rie tudi poda svoj optimistični in humorni komentar nanje.

Režiser prve slovenske uprizoritve Marie je Janusz Kica, tudi avtor izbora glasbe v uprizoritvi. Igro je v slovenščino prevedla Tina Mahkota, dramaturginja je Darja Dominkuš. Mednarodno ustvarjalsko ekipo sestavljajo scenografinja Karin Fritz, kostumografinja in prejemnica Prešernove nagrade Bjanka Adžić Ursulov, oblikovalec videa Sandi Skok, oblikovalec luči Aleš Vrhovec, lektorica Tatjana Stanič, asistent režiserja (študijsko) Aljoša Živadinov, študijsko je kot asistentka dramaturginje sodelovala Zala Norčič in kot asistent lektorice Jože Volk. V uprizoritvi sodeluje petnajst igralcev, nekateri v več vlogah: Eva Jesenovec, Saša Tabaković, Vanja Plut, Sabina Kogovšek, Silva Čušin, Valter Dragan, Barbara Žefran, Rok Vihar, Matic Valič, Gorazd Logar, Boris Mihalj, Eva Stražar, Branko Jordan, Klemen Janežič in Matija Rozman. Predpremiera bo na sporedu 10. januarja ob 19.30, prve ponovitve pa 23., 24., 28. in 29. januarja ob 19.30.

Simon Stephens v svoji predzadnji objavljeni igri Maria, ki je bila krstno uprizorjena januarja 2019 v hamburškem Thalia Theatru, pronicljivo in duhovito razgali brezupnost in brezdušnost neoliberalnega sistema, ob tem pa optimistično in humorno osvetli tudi redke ostanke človečnosti v njem. V dramskem delu Maria se zrcalijo številne značilnosti Stephensovega pisanja in pogleda na svet. Na prvem mestu je naklonjenost do mlade generacije in opisovanje sveta, ki je obupan, odtujen in žalosten. Stephens zase pravi, da je »agresivni optimist«, vendar s svojim optimizmom problemov ne poenostavlja. Nasprotno, vidi jih v vsej kompleksnosti, in da bi jih prikazal, si pomaga s humorjem in tudi s kancem ironije.

V petek, 3. 1., bo blagajna zaprta

Blagajna Drame bo v petek, 3. januarja, zaprta, ponovno bo odprta v ponedeljek, 6. januarja, ob 14.00 (do takrat lahko kupite vstopnice v spletni prodaji). Drage obiskovalke in dragi obiskovalci, želimo vam ljubezni polno leto 2020.

Nagrada Sklada Staneta Severja za Nino Ivanišin

Nina Ivanišin je prejela nagrado Sklada Staneta Severja za štiri vloge, ki jih je ustvarila v SNG Drama Ljubljana, in za eno v APT.

Kot Lojzka v Cankarjevih Hlapcih je z likom inteligentne in senzibilne »sopotnice« izoblikovala novo in do konca osmišljeno interpretacijo te klasične karakterne vloge.

V odrski postavitvi romana Ivana Tavčarja Visoška kronika je bila sprva del kolektivnega pripovedovalskega telesa, obenem pa vselej tudi avtorsko izrazita s svojo osebno, izrecno sodobno senzibilnostjo, s katero je v drugem delu uprizoritve izoblikovala tudi lik Agate Schwarzkobler.

V dramatizacija Hessejevega romana Demian v produkciji APT Novo mesto je skupaj s soigralcem spontano, brez podčrtavanja, z nekakšno naravnostjo odigrala zahtevne naloge menjavanja vlog, likov in spola.

Z avtentično sodobnim izrazom je izoblikovala tudi lik Nežke v s tradicijo neobremenjeni uprizoritvi Linhartove klasične komedije Ta veseli dan ali Matiček se ženi. Z neposredno izraznostjo, očiščeno vseh klišejev in zunanjih pomagal, je ustvarila lik mladenke, ki neobremenjeno sledi svojemu izboru. Sveža in svobodna je bila morda najbolj avtentična glasnica nove interpretacije Linhartove igre.

Povsem izjemna pa je zadnja v nizu vrhunskih vlog Nine Ivanišin, ustvarjenih v zadnjih letih – vloga Ž v sodobni drami Duncana Macmillana Pljuča. V uprizoritvi, ki jo zgradita izredna igralska koncentracija in natančno orkestriran dialog mladega para, se Nina Ivanišin odlikuje z do skrajnosti razvitim senzibilnim sprejemanjem in odzivanjem na partnerjevo igro, pri tem pa izoblikuje sugestiven izraz lastnega notranjega sveta. To je notranje bogata, do poslednje nianse natančno izpeljana, pretresljiva in silovito sugestivna kreacija vrhunske igralske umetnice.

Nina Ivanišin je igralka nenavadne senzibilnosti in izjemne izraznosti. V zadnjih dveh letih je ustvarila niz vlog, s katerimi je presegla svoje dosedanje kvalitete in izpričala silovit razcvet ustvarjalne moči zrele igralske umetnice.

Nagradi za najboljši plakat Danijeli Grgić in Aljoši Bagoli

Na 6. Bienalu gledališkega plakata v Varaždinu je žirija podelila nagrado za najboljši plakat Danijeli Grgić za uprizoritev Ivanov SNG Drama Ljubljana ter Aljoši Bagoli za uprizoritev Pohujšanje v dolini šentflorjanski, kjer Drama sodeluje kot koproducent skupaj z Mestnim gledališčem ljubljanskim in Cankarjevim domom. Bienala se sicer udeležuje več deset avtorjev s petdesetimi gledališkimi plakati iz Slovenije, Bosne, s Kosova, iz Srbije in s Hrvaške. Prvi bienale se je odvil leta 2009 in je od takrat priložnost za srečevanje in strokovno izmenjavo mnenj ter dela oblikovalcev na področju gledališča v nekdanji Jugoslaviji.

Najboljši plakati bodo do 10. decembra razstavljeni v Veliki koncertni dvorani Hrvatskog narodnog kazališta v Varaždinu. Izbor vseh najboljših plakatov dosedanjih bienalov bo prihodnje leto razstavljen tudi v galeriji Zlati Ajngel v Varaždinu. 

Odpoved predstave Alice v postelji (26. 11.)

Predstava Alice v postelji, predvidena za danes, 26. novembra, ob 20.00, odpade zaradi bolezni v ansamblu. Nadomestni termin za abonma Mala drama 3 bo v petek, 13. decembra, ob 20.00. Za več informacij pokličite blagajno 01 252 15 11. Hvala za razumevanje.

Drama na poti: tri predstave na gostovanju

V naslednjih dneh bomo kar trikrat gostovali v tujini. V torek, 26. novembra, ob 19.30 se bomo v Narodnem pozorištu v Beogradu predstavili z nedavno premierno prikazano uprizoritvijo Saloma. V petek, 6. decembra, ob 20.00 bomo v Zagrebu v Zagrebačkem kazalištu mladih gostovali z uprizoritvijo Pogovori o ljubezni, v nedeljo, 8. decembra, ob 20.00 pa v istem gledališču z nagrajeno uspešnico letošnjega Borštnikovega srečanja Ali: Strah ti pojé dušo. S tremi gostovanji nadaljujemo svoje uspešno povezovanje in sodelovanje z najbolj prepoznavnimi gledališkimi hišami v državah nekdanje Jugoslavije.

S premiero presunljive Gospe z morja se Drama spreminja v svet skandinavskih fjordov

V soboto, 23. novembra, ob 20.00 bo na velikem odru premiera drame Gospa z morja enega največjih dramatikov sodobnega časa Henrika Ibsena v režiji Tina Grabnarja. Predstava v duhu letošnje sezone Ljubezen v ospredje postavlja vprašanje hrepenenja po odnosu, ki posameznika zapolnjuje, in težkih odločitvah med individualno strastjo in kolektivno odgovornostjo. Uprizoritev poleg vrhunske igralske zasedbe odlikuje svojevrstna 3D zvočna postavitev, ki bo veliko dvorano  potopila v mistični svet norveških fjordov in intimnega viharja v duši. Predpremiera bo na sporedu 22. novembra, prve ponovitve pa 25., 26. in 27. novembra, ob 19.30 ter 11. in 23. decembra, ob 19.30.
 
V uprizoritvi blestijo Bojan Emeršič, Pia Zemljič, Tina Vrbnjak, Doroteja Nadrah, Rok Vihar, Luka Bokšan in Klemen Janežič. Režiser je Tin Grabnar, ki je poleg Brine Klampfer in Urše Majcen tudi avtor priredbe. Prevajalec je Darko Čuden, dramaturginja Brina Klampfer, skladateljica in oblikovalka zvoka Mateja Starič, scenografa sta Dorian Šilec Petek in Sara Slivnik, kostumografinja je Sara Smrajc Žnidarčič, oblikovalec luči je Kristjan Vidner, lektorica Klasja Kovačič, svetovalec za gib Klemen Janežič, asistentka dramaturgije Urša Majcen, izvajalca glasbe pa sta Matjaž Krivec in Marko Brdnik. 

Gospa z morja pripoveduje zgodbo Ellide, ki ima vse družbeno zaželene atribute: ljubečega moža, veliko premoženje, prijetno družinsko okolje in urejeni vsakdanjik. A globoko v sebi je razklana med predvidljivim življenjem ter nepotešljivo željo po pobegu iz vsakdanje rutine, ki jo uteleša neuresničena ljubezenska zgodba iz njene preteklosti. Ko v simbolno mirno mesto vstopi Tujec, njeno hrepenenje naraste. Za kaj se bo odločila in kakšno prihodnost si bo spisala?

2014 © Slovensko narodno gledališče Drama Ljubljana Pravila in pogoji uporabe spletnega mesta   Politika varovanja osebnih podatkov