Novice

Življenje drugih – premiera krstne uprizoritve drame Jana Krmelja (31. 1.)

V petek, 31. januarja, ob 20.00 bo v Mali drami premiera krstne uprizoritve drame Življenje drugih Jana Krmelja po motivih znamenitega filma nemškega režiserja in scenarista Floriana Henckla von Donnersmarcka. Film Življenje drugih (Das Leben der Anderen) je bil med drugim nagrajen z oskarjem za najboljši tujejezični film (2007). Avtor odrske priredbe in režiser Jan Krmelj je tudi scenograf uprizoritve Življenje drugih, v kateri igrajo Janez Škof, Uroš Fürst in Saša Mihelčič. Dramaturginja je Diana Koloini, skladatelja sta Silence (Primož Hladnik in Boris Benko), kostumografinja Špela Ema Veble, oblikovalca luči Jan Krmelj in Vlado Glavan, lektorica Kristina Anželj, asistentka režiserja Nika Prusnik Kardum in asistentka scenografa Mila Peršin. Prve ponovitve bodo na sporedu 1., 3., 4., 5., 27., 28. in 29. februarja ob 20.00 v Mali drami.

V filmu in v uprizoritvi spremljamo zgodbo Gerda H. Wieslerja (Janez Škof), agenta zloglasne tajne službe Stasi, ki je v Nemški demokratični republiki represivno delovala vse do padca Berlinskega zidu. Wiesler neprestano nadzoruje dva umetnika – dramatika Georga Dreymana (Uroš Fürst) in igralko in gledališko zvezdo Christo-Mario Sieland (Saša Mihelčič). Skozi nenehno in natančno tajno spremljanje vseh njunih življenjskih korakov in potez se agentov pogled na svet spremeni, začuti tudi negotovost o svoji lastni vlogi v svetu in represivnem državnem sistemu, v katerem živi in deluje.

Pogovor z režiserjem Ivico Buljanom o uprizoritvi 2020 (1. 2.)

Pred sobotno predstavo velike koprodukcije z naslovom 2020, ki bo ob 19.30 v Gallusovi dvorani, vas lepo vabimo na pogovor z režiserjem. Pogovor novinarke Patricije Maličev z režiserjem Ivico Buljanom bo v soboto, 1. februarja, ob 18.30 v Prvem preddverju Cankarjevega doma. Vstop je prost. Vljudno vabljeni!

Nagrada Prešernovega sklada za Nino Ivanišin

Nina Ivanišin je prejemnica nagrade Prešernovega sklada za vloge ustvarjene v zadnjih treh letih.

"Nina Ivanišin je pretekla tri leta zaznamovala s številnimi igralskimi presežki na matičnem odru ljubljanske Drame v vlogah Antigone, Francke, Nežke ali Agate Schwarzkobler, pa tudi kot protagonistka v avtorskih projektih zunaj institucije. Kot interpretka je lahko sinonim za razjarjeno togotnost, a tudi ko oblikuje vlogo s stišano trpnostjo, z minimalistično igro in s selektivnimi izraznimi sredstvi, njena igra živo spregovori o notranji muki lika: skeptični, sprijaznjeno pasivni živòt in budno bistre oči vidijo dogajanje od znotraj, stanovitnost pa raste iz specifične notranje mirnosti. V sodobni drami Pljuča z dovršenim občutkom za tempo ozamišlja replike eruptivno in s prezentnostjo, ki drzno prepleta ravni resničnosti.

Kot študijsko poglobljena igralska kariatida gledalca vsakič prefinjeno vpne v svojo interpretacijo. V isti sapi pa občutljiva in intuitivna ustvarjalka uspeva v predstavo vpeljati individualno soavtorsko gesto. Ekspresivnost igre Nine Ivanišin podpira neizrečeni podtekst, ki sega onkraj videnega in povedanega. Ta prepoznavni odtenek pa jo dela samosvojo in hkrati nedoumljivo, »neukročeno« ..." (Odlomek iz obrazložitve: Primož Jesenko)

Premierno: 2020, znanstveni kabaret po motivih besedil Y. N. Hararija (25. 1.)

Pred trinajstimi milijardami in pol let se je zgodil prapok ... Pred dvema milijonoma in pol let so se razvila bitja, podobna človeku ... Pred sedemdeset tisoč leti so se po Zemlji sprehajali avstralopitki, neandertalci, homo erectus, homo sapiens in druge človeške vrste ... Zdaj pa se bliža premiera koprodukcijske uprizoritve 2020 po zamisli in v režiji Ivice Buljana, ki v odrsko govorico prevaja poljudno znanstvene knjige Sapiens (kratka zgodovina človeštva), Homo Deus (kratka zgodovina prihodnosti) in 21 nasvetov za 21. stoletje izraelskega zgodovinarja Yuvala Noaha Hararija.

Igralci bodo prehajali med več različnimi vlogami, od nepismenega neandertalca do krave na sodobni industrijski farmi mesa, znanstvena odkritja in predvidevanja bodo pospremili z lastnimi razmisleki o svetu, izražali se bodo ob živi glasbeni spremljavi, ritmični koreografiji in petju, v nekakšnem resničnostnem šovu, nevsakdanji predstavi z elementi performansa. Ustvarjalci bodo izkoristili vse prostorske in tehnične zmožnosti odra Gallusove dvorane. Igralska zasedba – Iva Babić, Mojca Funkl, Jure Henigman, Nina Ivanišin, Benjamin Krnetić, Nika Korenjak, Marko Mandić, Zvezdana Mlakar, Jette Ostan Vejrup, Matej Puc, Timon Šturbej, Matej Zemljič in Jurij Zrnec – to ambicijo v zagotovo podpirajo.

Na veliki oder prihaja Maria, prva slovenska uprizoritev sodobne in aktualne igre znamenitega britanskega dramatika Simona Stephensa v režiji Janusza Kice

V soboto, 11. januarja, ob 20.00 bo na velikem odru premierno predstavljena Maria, sodobna drama enega najplodnejših britanskih dramatikov Simona Stephensa, v kateri avtor občutljivo zaznava probleme in bivanjske stiske našega negotovega sveta in skozi oči glavne junakinje Rie tudi poda svoj optimistični in humorni komentar nanje.

Režiser prve slovenske uprizoritve Marie je Janusz Kica, tudi avtor izbora glasbe v uprizoritvi. Igro je v slovenščino prevedla Tina Mahkota, dramaturginja je Darja Dominkuš. Mednarodno ustvarjalsko ekipo sestavljajo scenografinja Karin Fritz, kostumografinja in prejemnica Prešernove nagrade Bjanka Adžić Ursulov, oblikovalec videa Sandi Skok, oblikovalec luči Aleš Vrhovec, lektorica Tatjana Stanič, asistent režiserja (študijsko) Aljoša Živadinov, študijsko je kot asistentka dramaturginje sodelovala Zala Norčič in kot asistent lektorice Jože Volk. V uprizoritvi sodeluje petnajst igralcev, nekateri v več vlogah: Eva Jesenovec, Saša Tabaković, Vanja Plut, Sabina Kogovšek, Silva Čušin, Valter Dragan, Barbara Žefran, Rok Vihar, Matic Valič, Gorazd Logar, Boris Mihalj, Eva Stražar, Branko Jordan, Klemen Janežič in Matija Rozman. Predpremiera bo na sporedu 10. januarja ob 19.30, prve ponovitve pa 23., 24., 28. in 29. januarja ob 19.30.

Simon Stephens v svoji predzadnji objavljeni igri Maria, ki je bila krstno uprizorjena januarja 2019 v hamburškem Thalia Theatru, pronicljivo in duhovito razgali brezupnost in brezdušnost neoliberalnega sistema, ob tem pa optimistično in humorno osvetli tudi redke ostanke človečnosti v njem. V dramskem delu Maria se zrcalijo številne značilnosti Stephensovega pisanja in pogleda na svet. Na prvem mestu je naklonjenost do mlade generacije in opisovanje sveta, ki je obupan, odtujen in žalosten. Stephens zase pravi, da je »agresivni optimist«, vendar s svojim optimizmom problemov ne poenostavlja. Nasprotno, vidi jih v vsej kompleksnosti, in da bi jih prikazal, si pomaga s humorjem in tudi s kancem ironije.

V petek, 3. 1., bo blagajna zaprta

Blagajna Drame bo v petek, 3. januarja, zaprta, ponovno bo odprta v ponedeljek, 6. januarja, ob 14.00 (do takrat lahko kupite vstopnice v spletni prodaji). Drage obiskovalke in dragi obiskovalci, želimo vam ljubezni polno leto 2020.

2014 © Slovensko narodno gledališče Drama Ljubljana Pravila in pogoji uporabe spletnega mesta   Politika varovanja osebnih podatkov