Dostopnost
Search
Close this search box.

Georg Büchner

Woyzeck

Naslov izvirnika: Woyzeck

Premiera

15. maj 2002

Veliki oder

Trajanje:

95 minut

Režiser

Ernst M. Binder

Ustvarjalci

Avtorska ekipa

PREVAJALKA

Mojca Kranjc

Drama Igralec: Mojca Kranjc | odpri ustvarjalca

AVTOR PRIREDBE

Ernst M. Binder

Drama Igralec: Ernst M. Binder | odpri ustvarjalca

AVTOR GLASBE

Vlado Kreslin

Drama Igralec: Vlado Kreslin | odpri ustvarjalca

DRAMATURGINJA

Mojca Kranjc

Drama Igralec: Mojca Kranjc | odpri ustvarjalca

LEKTORICA

Tatjana Stanič

Drama Igralec: Tatjana Stanič | odpri ustvarjalca

SCENOGRAFINJA

Luise Czerwonatis

Drama Igralec: Luise Czerwonatis | odpri ustvarjalca

KOSTUMOGRAFINJA

Svetlana Visintin

Drama Igralec: Svetlana Visintin | odpri ustvarjalca

KOSTUMOGRAF

Leo Kulaš

Drama Igralec: Leo Kulaš | odpri ustvarjalca

KOREOGRAFINJA

Tanja Zgonc

Drama Igralec: Tanja Zgonc | odpri ustvarjalca

GLASBENI VODJA IN KOREPETITOR

Žare Prinčič

Drama Igralec: Žare Prinčič | odpri ustvarjalca

OBLIKOVALEC LUČI

Lukas Kaltenbäck

Drama Igralec: Lukas Kaltenbäck | odpri ustvarjalca

ASISTENTKA REŽISERJA IN PREVAJALKA NA VAJAH

Špela Virant

Drama Igralec: Špela Virant | odpri ustvarjalca

Igralska zasedba

Gregor BakovićDrama Igralec: Gregor Baković | odpri igralca

Franz Woyzeck

Alojz Svete

Andres

Kristijan Muck

Kapetan

Andrej Nahtigal

Doktor

Valter DraganDrama Igralec: Valter Dragan | odpri igralca

Tamburmajor

Zvone HribarDrama Igralec: Zvone Hribar | odpri igralca

Podoficir

Gregor Zorc

Prvi vojak

Blaž Valič

Drugi vojak

Marko Okorn

Babica

Tina Uršič

Cilka

Tina Uršič

Cilka

Maja KončarDrama Igralec: Maja Končar | odpri igralca

Katarina

Barbara Levstik

Angel

Katja Levstik

Magdalena

Jerica Mrzel

Elizabeta

Mojca Ribič

Rebeka

Alenka Vipotnik

Filipina

Meta Vranič

Tereza

Timotej Velkavrh Blaževič

Otrok

Georga Büchnerja (18131837) literarna zgodovina rada šteje za – časovno sicer nekoliko oddaljenega, pa vendar neizpodbitnega – začetnika sodobne drame in gledališča; pa ne le v smislu pionirstva, anticipacije sprememb, uveljavljanja novih tem, motivov in formalnih prijemov, temveč tudi zaradi osupljive privlačnosti in odprtosti za nove interpretacije. Büchnerjeva dela od začetka 20. stoletja do danes vedno znova doživljajo najrazličnejša znanstvena branja in odrske (dramske, operne, baletne, lutkovne) ter filmske upodobitve. Dantonova smrt, Leonce in Lena, Woyzeck in tudi dramatizacija njegovega edinega proznega dela, novele Lenz, so redno na programih repertoarnih in »eksperimentalnih« gledališč po vsem svetu. V današnjih, z globalizacijo zaznamovanih dneh je očitno najbolj vznemirljiva Büchnerjeva nedokončana, kot množica bolj ali manj nepovezanih fragmentov ohranjena igra o vojaku in honorarnem brivcu Franzu Woyzcku, predmetu vsakovrstnega družbenega poniževanja in lastnih blodnih prividov, drama o nemoči posameznika, da bi se uprl ali celo zgolj izrazil svojo nemoč, zgodba o nekakšni prvinski ljubezni in vdanosti, ki se sprevržeta v prvinsko, smrtonosno ljubosumje.

Žalostinka Franza W.

KATERO / je že bilo / ime tiste tišine / tiste praznine / med menoj in menoj / med menoj in nemožnostjo življenja / preživetja / prenašanja tega življenja / tega edinega življenja / izgubljenega na poti med menoj in menoj / med rojstvom in smrtjo / glava pretežka / pretežka / sklonjena / pod bremenom izničenega brezplodnega upanja / begotnega bivanja / v mrzlem mrzlem svetu / mrtvega jezika / misli ob mladem mesecu / trepetanja srca / v svetlobi enega diha / hrepenenje po nekom / ki bi se ga rad dotaknil / za katerega bi rad, da se te dotakne / ko bi vsaj obstajal jaz / nekje zunaj / vsaj zunaj v megli / kjer se besede zaletavajo ob stene / je onkraj molčanja / nekaj / kar bi prisluhnilo / ali celo moglo razumeti / tisto, kar ne more biti ne zamolčano / ne zašepetano / ne izrečeno / ne zakričano / ker bi vsak vzklik / vsak gib / vsaka misel / zmotili to tišino / nemara / gotovo / in le rez noža nemo nosi to ime čez vodo / Marija / je ime tej tišini med menoj in menoj / tej praznini / zdaj spet vem / in tudi / da ni nikogar / ki bi jo izpolnil / ne tren oči / ne noč brez spanca / ne povešen pogled / ne jaz / niti jaz ne / NIČ

Ernst M. Binder

Zapri