Dostopnost
Search
Close this search box.

Produkcija IV. letnika AGRFT

 

Premiere

Maja Pelević: Jaz ali kdo drug
9. januarja v Mali drami

Milena Marković: Gozd se svetlika
13. januarja na levem odru

Milan Marković: Čiščenje idiota
15. januarja v Mali drami

1. Maja Pelević: Jaz ali kdo drug

Prva slovenska uprizoritev

Prevajalka Dijana Matković
Režiser Tin Grabnar
Dramaturginja Nina Šorak
Scenografinja Adriana Furlan
Oblikovalec zvoka Tomaž Grom
Oblikovalec svetlobe David Orešič
Kostumografinja Sara Smrajc Žnidarčič

Igrajo
Ona Sara Gorše
On Gregor Prah
Mati Maja Sever
Oče Jože Drabik

‘Deklica je uspela pobegniti ugrabitelju!
Živela je v kleti brez hrane in svetlobe!
Končno na svobodi!
Minilo je natanko deset let.
Nikoli ne boste izvedeli kaj se je zgodilo za temi zidovi.’

Kakšen kliše. Do najmanjšega detajla kliše. Vse razen odnosa. Vse razen čutenja. Deklica v desetih letih izolacije vzpostavi svoj svet popolnoma na novo. V izpraznjenem svetu svoje nove sobe brez oken, čas postane nepomembna kategorija. On jo ščiti pred svetom, ki je postal peklenski kraj. On ščiti svojo izbrano deklico pred bolečino, pred izgubo, pred razočaranji, pred nesmiselnostjo sveta tako, da jo zapre. Kaj se zgodi s čutenjem, če sveta ne moremo izkusiti? Fantazija, odvisnost, razdvojenost, še večja bolečina.

 

2. Milena Marković: Gozd se svetlika

Prva slovenska uprizoritev

Prevajalka Dijana Matković
Režiser Žiga Divjak
Dramaturginji Katarina Morano, Iza Strehar
Scenografinja Tina Mohorović
Oblikovalec zvoka Beno Gec
Oblikovalec svetlobe David Orešič
Kostumografinja Mateja Fajt

Igrajo
Maca Eva Jesenovec
Trener Tines Špik
Srečko Iztok Drabik
Lole Žan Perko

Nekje bogu za hrbtom, zemljepisno in časovno nedoločljivo, se nahaja beznica. V beznici posedata moški, ki je bil nekoč trener nogometne ekipe, ter barska pevka, ki se odziva na vzdevek Maca. Morda si je vzdevek nadela sama, morda so ga zanjo našli drugi, ne vemo in najverjetneje niti ni pomembno. Trener in Maca se pogovarjata. Včasih drug z drugim in včasih drug mimo drugega. Včasih o čem novem in včasih o isti stvari kot že toliko večerov poprej, ko v beznici ni bilo gostov, v zraku pa se je nahajal vonj po dežju. Morda je ta večer vseeno drugačen, ker dobita obisk iz preteklosti, morda pa se ta obisk zgodi vsak večer. Morda smo ljudje zgolj podoba norca, ki je izgubil ključe in jih sedaj išče pod ulično svetilko samo zato, ker se pod svetlobo lažje išče kot pa za temnim vogalom, kjer jih je dejansko izgubil.

3. Milan Marković: Čiščenje idiota

Prva slovenska uprizoritev

Prevajalka Dijana Matković
Režiser Juš A. Zidar
Dramaturginji Thekla Neuß, Mateja Fajt
Kostumografinja Mateja Fajt
Scenografa Tine Tribušon, Nika van Berkel
Oblikovalec zvoka Teo Collori
Oblikovalec svetlobe David Orešič
Izdelovalka lutke Maja Peterlin

Igrajo
Tijana Miranda Trnjanin
Mali Matic Lukšič
Gordana Klara Kastelec
Stevan Filip Samobor
Milan Vojko Zidar
Marko Marko Okorn

V uprizoritvi je uporabljena skladba Fant, ki je govoril z angeli skupine Blooming.

“Ker je kriza. Svetovna ekonomska.”

Čiščenje idiota je eden izmed novejših tekstov Milana Markovića, pripadnika mlajše generacije srbskih dramatikov. V intimnem prostoru majhnega blokovskega stanovanja sooča štiri člane družine, katerih edino stičišče je zgolj bivanjski prostor, ki si ga delijo. Podoba družine: oče, mati, hči, sin. V tej sobi je vse videti kar v redu. Pravzaprav bi vse moralo biti čisto, miza pogrnjena in družina skupaj. Domačnosti, občutka povezanosti, kratko malo občutka sreče pa noče in noče biti: nekaj manjka, morda se je porazgubilo ali pa ga nikoli ni bilo. In nenadoma stoji na strehi tisti fant, v rokah ima televizor. Pogleda ga, samo kratek hip, ravno dovolj dolgo, da vzljubi hladni predmet. Potem ga izpusti iz rok. Za hip bi utegnili misliti, da je njegov prosti pad dostojanstven let, za hip se zdi, da zaslon, medtem ko drsi mimo oken v nadstropjih stolpnice, razvija nekaj, kar je podobno lastnemu življenju. Tvega fant pobeg iz rutine apatičnosti ali odčitava na črepinjah zaslona stopnjo svojega obupa? To, kar vidi padati, so relikvije njegovega življenja, katerega estetika dnevne sobe je znatno preživela nedosegljive ideale svojih prebivalcev.

Mentorji:
Dramska igra in gledališka režija
red. prof. Kristijan Muck
izr. prof. mag. Sebastijan Horvat
Dramaturgija
doc. dr. Blaž Lukan
Scenografija
doc. mag. Jasna Vastl
Kostumografija
red. prof. Janja Korun
asist. mag. Tina Kolenik
Jezik in govor
doc. dr. Katarina Podbevšek

 

Podpornik

Zapri