Dostopnost
Search
Close this search box.

Simona Semenič

medtem ko skoraj rečem še ali prilika o vladarju in modrosti

»se opravičujem
pojasnite, kaj pomeni država
država – to ste vi in vaša dva ministra?
pardon
vi, vaša dva ministra, biriči in sli
pojasnite država« – Simona Semenič

Krstna uprizoritev

Premiera

24. april 2015

Mala Drama

Trajanje:

120 minut, brez odmora

Režiser

Primož Ekart

Ustvarjalci

Avtorska ekipa

KOPRODUCENT

Imaginarni

Drama Igralec: Imaginarni | odpri ustvarjalca

DRAMATURGINJA

Eva Kraševec

Drama Igralec: Eva Kraševec | odpri ustvarjalca

SCENOGRAF

Branko Hojnik

Drama Igralec: Branko Hojnik | odpri ustvarjalca

ASISTENTKA SCENOGRAFA

Urša Vidic

Drama Igralec: Urša Vidic | odpri ustvarjalca

KOSTUMOGRAFINJA

Belinda Radulović

Drama Igralec: Belinda Radulović | odpri ustvarjalca

AVTOR GLASBE

Mitja Tavčar

Drama Igralec: Mitja Tavčar | odpri ustvarjalca

OBLIKOVALEC LUČI

Andrej Hajdinjak

Drama Igralec: Andrej Hajdinjak | odpri ustvarjalca

LEKTOR

Arko

Drama Igralec: Arko | odpri ustvarjalca

HOSPITANTKA

Brina Klampfer

Drama Igralec: Brina Klampfer | odpri ustvarjalca

Igralska zasedba

Janez ŠkofDrama Igralec: Janez Škof | odpri igralca

Vladimir

Klemen Slakonja

Bogomir

Mitja Tavčar/Uroš Nemanič

Bobnar

Igra Simone Semenič medtem ko skoraj rečem še ali prilika o vladarju in modrosti (2011) je postavljena v nedoločeno preteklost in v palačo, v kateri vladar z dvema ministroma vodi državo. Vladar je, kot je to pogosto, samoljuben, nadut in nagnjen k nasilju. Ministra pa sta z dveh polov: eden ocenjuje krizo v državi stvarno in ima konstruktivne predloge za rešitev težav, drugi sam pomaga ustvarjati težave, ki zahtevajo vlado trde roke in upravičujejo najrazličnejše dvomljive vladarske ukrepe. Vladar seveda posluša drugega ministra: ker se v izčrpani državi širijo revščina, lakota in nezadovoljstvo, si je treba izmisliti zunanjega sovražnika in konsolidirati vrste. Čeprav poteka igra Simone Semenič v skoraj pravljično stiliziranem okviru, je neusmiljena anatomija vladanja, vivisekcija ciničnih oblastniških strategij in neskrupuloznih manipulacij. Kljub pridihu srednjeveškega vladarskega absolutizma, ki ga avtorica razgrinja z nekakšnim skorajda ubujevskim humorjem, je vse boleče prepoznavno, vse tako zelo današnje.
Kruta igra, izpisana v zdaj že značilni radikalni pisavi mlade dramatičarke, ki se prvič predstavlja občinstvu Drame.

Gledališki list spremlja tudi kratek film, ki povezuje intervjuje z Brankom Sobanom, Svetlano Slapšak, Tanjo Lesničar – Pučko, Suzano Tratnik in Anejem Korsiko.

Iz gledališkega lista

Pravljični okvir v igri medtem ko skoraj rečem še ali prilika o modrosti in vladarju ima jasen namen; gre za prikaz nemoči na intimni in družbeni ravni, ki izhaja iz vprašanja, kako doseči vidnejše družbene spremembe; gre za poskus konfrontacije s svetom, v katerem glede na trenutne okoliščine še ni mogoče ničesar zares spremeniti. V ozadju igre kljub zavzetemu boju treh žensk lebdi resignirano prepričanje, da tako pač je. Neuspela stremljenja Nade, Vere in Ljube tragično propadejo skupaj z njihovo eksistenco v tem svetu – ozaveščanje ljudstva, aktivizem in poskus argumentiranega dialoga z vladarjem in njegovima pribočnikoma niso mogli spremeniti poteka dogodkov. Sofija resignirano privoli v poroko z Vladimirjem, vojna se bo zdaj neovirano razplamtela. Ali lahko Sofija kot modrost na kraljevskem prestolu še karkoli spremeni? To vprašanje se dejansko dotika že trenutka po končani drami, trenutka »potem ko je že rekla še«.
Eva Kraševec, Potem ko je že rekla še (odlomek)

Festival

2016

46. Teden slovenske drame, Kranj

Zapri