Dostopnost
Search
Close this search box.

Goran Vojnović

Figa

Ni treba biti sam, da si osamljen.

Krstna uprizoritev

Premieri

13. marec 2021

Na spletu

 

27. november 2021

Veliki oder

Trajanje:

185 minut, z odmorom

Režiser

Luka Martin Škof

Ustvarjalci

Avtorska ekipa

DRAMATIZACIJA

Simona Hamer

Drama Igralec: Simona Hamer | odpri ustvarjalca

ODRSKA PRIREDBA

Luka Martin Škof in igralci

Drama Igralec: Luka Martin Škof in igralci | odpri ustvarjalca

SCENOGRAF; AVTOR, SNEMALEC, OBLIKOVALEC ZVOČNE PODOBE IN MONTAŽER VIDEOPOSNETKOV

Luka Martin Škof

Drama Igralec: Luka Martin Škof | odpri ustvarjalca

DRAMATURGINJA

Darja Dominkuš

Drama Igralec: Darja Dominkuš | odpri ustvarjalca

SCENOGRAF, DIREKTOR FOTOGRAFIJE, SNEMALEC IN MONTAŽER VIDEOPOSNETKOV

Miha Knific

Drama Igralec: Miha Knific | odpri ustvarjalca

KOSTUMOGRAFINJA

Urška Recer

Drama Igralec: Urška Recer | odpri ustvarjalca

AVTOR GLASBE, IZBORA GLASBE TER ARANŽMAJEV, KOREPETITOR IN OBLIKOVALEC ZVOČNE PODOBE VIDEOPOSNETKOV

Ivan Mijačević

Drama Igralec: Ivan Mijačević | odpri ustvarjalca

OBLIKOVALCA SVETLOBE

Metod Novak, Luka Martin Škof

Drama Igralec: Metod Novak, Luka Martin Škof | odpri ustvarjalca

LEKTORICA

Tatjana Stanič

Drama Igralec: Tatjana Stanič | odpri ustvarjalca

SVETOVALEC ZA BOSANŠČINO, SRBŠČINO IN HRVAŠČINO

Benjamin Krnetić

Drama Igralec: Benjamin Krnetić | odpri ustvarjalca

SNEMALEC, ASISTENT OBLIKOVALCA VIDEA

Sandi Skok

Drama Igralec: Sandi Skok | odpri ustvarjalca

SNEMALEC

Vid Kozelj

Drama Igralec: Vid Kozelj | odpri ustvarjalca

MONTAŽER

Mitja Lovše

Drama Igralec: Mitja Lovše | odpri ustvarjalca

Igralska zasedba

Benjamin KrnetićDrama Igralec: Benjamin Krnetić | odpri igralca

Jadran Dizdar

Tina VrbnjakDrama Igralec: Tina Vrbnjak | odpri igralca

Anja Černjak

Pia ZemljičDrama Igralec: Pia Zemljič | odpri igralca

Vesna Benedejčič

Uroš FürstDrama Igralec: Uroš Fürst | odpri igralca

Safet Dizdar

Janez ŠkofDrama Igralec: Janez Škof | odpri igralca

Aleksandar Đorđević

Maja SeverDrama Igralec: Maja Sever | odpri igralca

Jana Benedejčič

Petra GovcDrama Igralec: Petra Govc | odpri igralca

Stanka Černjak

Vojko ZidarDrama Igralec: Vojko Zidar | odpri igralca

Miro Černjak, Tovariš Mahnič

Valter DraganDrama Igralec: Valter Dragan | odpri igralca

Mrliški oglednik, Komisar Marjanović, Policist, Uniformiranec, Zdravnik

Zvezdana MlakarDrama Igralec: Zvezdana Mlakar | odpri igralca

Starka, Eva Terčon, Medicinska sestra

Figa, tretji v vrsti izjemno uspešnih in nagrajevanih romanov Gorana Vojnovića, obravnava širok razpon tem, ki ponujajo kompleksen vpogled v zgodovinske in družbene okoliščine življenja več generacij družine, živeče na kulturno in politično prepišnem Balkanu. Leitmotiv in sprožilec zgodbe je izguba: Jadran ob dedkovi smrti in sumu samomora začuti potrebo po temeljitejšem raziskovanju družinske zgodovine, po osmišljanju in prevrednotenju spominov ter lastne benigne sedanjosti. Roman – napisan v izrazito bogatem jeziku, ki prehaja od sočnega jugoslovanskega besednjaka do skoraj filozofsko-poetičnih molovskih tonov – tako razgalja Safetov izbris iz registra stalnega prebivalstva Slovenije, Janino demenco in Aleksandrovo spopadanje z izgubo žene, Vesnino soočanje z moževim nenadnim odhodom, Jadranov konformizem in izgubljene ideale, Anjin privilegirani družinski pedigre itn. Glavna silnica, ki naelektruje fragmentarno strukturo – s preskoki v času in prostoru, ki geografsko sežejo vse do Egipta, časovno pa do obdobja pred drugo svetovno vojno –, pa je ljubezen. Tako je Figa tudi zgodba o (ljubezenskih) odnosih, o podedovanih strahovih in hrepenenjih.
Glavna oseba Jadran Dizdar poskuša s ponovnim premišljanjem in dopolnjevanjem vrzeli v družinski spominski banki razumeti (prostovoljne) odhode ljudi, ki so mu ljubi. Zavoljo občutka tujstva, ki mu je položen takorekoč v zibelko, se trudi formulirati svojo identiteto tudi z besedami. Tovrstna »manipulacija«, ki jo v romanopisju ponuja prvoosebni pripovedovalec, je gledališko izjemno potentna in zanimiva. Okostje predstave tako vznika iz raziskovanja principa naratorstva in subjektivnega pogleda, ki povezuje situacijske dialoške prizore in monologe. Dramatizacija sicer sledi avtorjevi asociativni logiki nizanja prizorov, a le-te na novo organizira in osmisli. Osrednje vprašanje romana o identiteti in vlogah, ki jih igramo (pred drugimi in pred sabo), pa na gledališkem odru zaživi v vsej svoji kompleksnosti in metaforiki.
Simona Hamer

V predstavi smo uporabili skladbi Mateja Končana Kleemarja Kolman’s music room in Someday is close.

Vloge v videoposnetkih
Domen Saša Tabaković
Jera Sabina Kogovšek
Tadeja Eva Jesenovec
Pogrebnik Vid Kozelj

Iz gledališkega lista

Nekaterih stvari pač nikoli ne bo mogoče zagotovo vedeti, skrivnosti odhajajo skupaj z ljudmi, ki nas zapuščajo. A prebijanje skozi »splet naključij in usode« odpira vprašanje, koliko svojo usodo usmerjamo sami. Koliko smo žrtve, ne le višje sile, zgodovine ali političnih razmer, ampak svojih lastnih strahov, predsodkov, šibkosti, trme, ponosa, lastne slepote? Zakaj s svojimi dejanji prizadenemo prav tiste, ki jih imamo najraje? Zakaj nezadržno hrepenimo po bližini in ljubezni, potem pa se počutimo ujete v njeni zahtevnosti, soočeni s spoznanjem, da je ljubezen »lepa in strašna« obenem?
Darja Dominkuš, Plodovi z družinskega drevesa (odlomek)

Iz medijev

SiGledal, 6. december 2021, Rok Bozovičar

Figa

Radio Slovenija 3, 29. november 2021, Petra Tanko

Goran Vojnović: Figa

Prikaži vseSkrij

Podpornika

Zapri