Dostopnost
Search
Close this search box.

Miguel de Cervantes, Matija Solce

Biti don Kihot

Gostuje Teatro Matita
Tragikomedija za dva igralca in lutko
Za odrasle

Režija: Vida Cerkvenik Bren, Matija Solce
Scenografija, lutka: Mitja Ritmanič
Dramaturgija: Miha Razdrih
Produkcija: KD Matita in MCLU Koper, november 2019

Igrata: Matija Solce, Tines Špik

Avtobiografska predstava za dva igralca, eno marionetno mizo in kup nenavadnih predmetov nadgrajuje motive Cervantesovega romana, vizualno poetiko Švankmajerja in nekaj dejstev iz vsakdanjega lutkovnega življenja. Predstava Biti don Kihot sooči preteklost in sedanjost, posameznika in družbo, lutkarja in njegovo lutko, lutke in predmete. V avtobiografski predstavi, utemeljeni na avtorski interpretaciji arhetipa dona Kihota, se z marioneto, predmeti in razumevanjem norosti in normalnosti spopadata Matija Solce in Tines Špik. Solcetovo raziskovanje fragmentiranega in dinamičnega predmetnega gledališča se združi z obrtniško natančnostjo marionet, ki jih vse življenje razvija najboljši slovenski marionetni mojster in tehnolog Mitja Ritmanič. Marioneta sprva funkcionira kot tradicionalno vodena v marionetnem gledališču,  nato pa se »defigurira« v »gledališču iluzivnih točk«, kar Solce raziskuje in razvija v vseh svojih predstavah, tako avtorskih kot v svojih režijah v institucijah. Na ta način teza, ki jo je obravnaval tudi v svoji doktorski disertaciji, v tej postavitvi predstavlja tematsko izhodišče predstave. Boj z mlini na veter je prenesen v kontekst konflikta med različnimi žanrskimi zvrstmi gledališča, pa tudi med materialom (lutko) in animatorjem, med tradicijo in postmodernizmom, med umetniškim idealizmom in pragmatičnostjo, med umetnikom in družbo. Preobrati perspektive, večplastnost simbolike,  animacija predmetov, prostora, igralcev in v končni fazi – gledalcev nastajajo na osnovi glasbenih principov in ritmizacije, kar ob t. i. principih »lutkovnosti« odpira klasični in tudi moderni gledališki interpretaciji novo področje performativnih oblik. Predstava je na letošnjem 11. Bienalu lutkovnih ustvarjalcev Slovenije dobila nagrado za najboljšo uprizoritev in nagrado za dramaturgijo.

Zapri