Biblija, prvi poskus

»IOKANJE IMA ЈVOJ ZHAS, INU ЈMÉH IMA TUDI ЈVOJ ZHAS.«

Krstna uprizoritev priredbe

Avtorji priredbe so ustvarjalci uprizoritve

Režiser

Jernej Lorenci

  • Dramaturg
    Matic Starina
  • Scenograf
    Branko Hojnik
  • Kostumografinja
    Belinda Radulović
  • Skladatelj
    Branko Rožman
  • Oblikovalec luči
    Pascal Mérat
  • Koreografinja
    Kaja Lorenci
  • Lektorica
    Tatjana Stanič
  • Asistenta režiserja (študijsko)
    Dorian Šilec Petek, Jan Krmelj

Izvajalci glasbe na posnetku: Branko Rožman, Štefica Stipančević (sopran), Eva Jurgec (oboa, kljunaste flavte), Kaja Novosel (flavta).

Velika in največja knjiga. In ta velika in največja knjiga je postajala vse večja in še večja. In še večja je postala. Postala je tako velika, da je bila že prevelika. In ko je postala prevelika, se je začela prazniti. In ko je postala še bolj prevelika, je postala tudi še bolj prazna. Napihovala in napihovala se je, ne da bi opazila, da se je skoraj povsem izpraznila.
Knjiga vseh knjig.
Na njenem skoraj povsem izpraznjenem pogorišču bomo iskali preživele. V nekdaj veliki, celo največji knjigi, v knjigi vseh knjig, v obljubi vseh obljub, v razočaranju vseh razočaranj, bomo iskali zgodbo – ali dve. Zgodbo – ali dve – bomo posvetili preživelim iz te zgodbe – ali dveh. Morda zgodbo o človeku, ki je verjel, pa ni imel v kaj verjeti, morda zgodbo o človeku, ki je živel, pa ni imel za kaj živeti. Morda o bogu, ki se je umaknil. Ali o tistem, ki se ni prikazal. Morda samo o tem, da je bog ves čas tu, da je bog prostor med mano in tabo, med nami in vami; in od nas je odvisno, če ga bomo znali napolniti – z božjim, ki je od nekdaj in za zmeraj zgolj prav ta medčloveški prostor, do kraja ranljiv. Krhek prostor. Prostor rana.
Jernej Lorenci, režiser

Iz gledališkega lista

Biblija je prehodila dolgo pot skozi človeško zgodovino in v sebi združuje vse, kar je človeškega: najbolj krhko osamljenost, izgubljenost in duševno stisko, človeški eros, hrepenenje in potrebo po ljubezni, potrebo po dopolnitvi v drugem, bolj popolnem, in po drugi strani najbolj okrutno nasilje, sovraštvo in zatiranje drugega ali samega sebe. Kako pa je z uprizarjanjem Biblije? Sveto pismo je ocean materiala, ki lahko navdihuje ustvarjalce. Kako pristopiti k taki besedilni predlogi? Ponižno, z zavedanjem velikanskega zgodovinskega bremena, ali drzno, z neobremenjeno otroško ustvarjalnostjo in radovednostjo?
Ustvarjalna ekipa režiserja Jerneja Lorencija si je pri poskusu uprizarjanja Biblije za izhodišče vzela zelo raznolika svetopisemska besedila. Med njimi so Visoka pesem, Pridigar ali Kohelet, Ezekijel in Jobova knjiga. V tem izboru zaradi svojega erotičnega naboja najbolj izstopa Visoka pesem. Njena posebnost je očitna tudi v kontekstu celotnega Svetega pisma. Kako se je ta erotična pesem znašla v Bibliji? Na prvi pogled je zelo oddaljena od stroge judovske in krščanske morale. Judovsko izročilo pesnitev pripisuje kralju Salomonu, ki je živel v 10. st. pr. Kr. Možno je tudi, da so posamezni spevi Visoke pesmi nastali v različnih dobah kot ljubezenske ali svatovske pesmi. Splošno je znano, da so Visoko pesem pogosto razlagali alegorično, kot ljubezen med Bogom in izraelskim ljudstvom oziroma kot ljubezen med Kristusom in Cerkvijo ali posamezno verno dušo. Na ta način besedilo postane nekako bolj biblično.
Tjaša Mislej: Človek je bitje, ki gleda navzgor (odlomek)

Iz medijev

sta.si, 13. april 2017
V ljubljanski Drami predstava Biblija, prvi poskus v Lorencijevi režiji

rtvslo.si, 14. april 2017
Biblija. Knjiga vseh knjig. Z navodili za življenje.

reporter.si, 14. april 2017, Ivan Puc
Igor Samobor: V Bibliji lahko spoznamo marsikaj – do neverjetne poezije

dnevnik.si, 15. april 2017, Gregor Butala
Jernej Lorenci: Glavni sovražnici gledališča sta gotovost in samoumevnost

svet24.si, 16. april 2017, Teja Pelko
Pia Zemljič o novih izzivih, možu in novi službi

radioterminal.si, 18. april 2017, Izak Košir
Torek ob petih: Biti gol na odru

Radio Slovenija 2, Kulturnice, 18. april 2017
Biblija, prvi poskus

dnevnik.si, 19. april 2017, Pia Brezavšček
Telo je berljivo

24ur.com, 19. april 2017, Alma Rahne
Nina in Aljaž: usodna zakonca, ločenca, v resnici pa prijatelja

rtvslo.si, 19. april 2017
Biblija, prvi poskus: "vse, kar je človeškega", v eni knjigi - in v eni predstavi

TV Slovenija 2, Od blizu, 19. april 2017, Vesna Milek
Jernej Šugman

sta.si, 19. april 2017
V ljubljanski Drami premiera predstave Biblija, prvi poskus

Radio Slovenija 3, Svet kulture, 19. april 2017
Biblija, prvi poskus

TV Slovenija 1, Odmevi, 19. april 2017
Biblija zadnja letošnja premiera na odru Drame

TV Slovenija 1, Osmi dan, 20. april 2017
Biblija na odru ljubljanske Drame

delo.si, 21. april 2017, Nika Arhar
Ocenjujemo: Biblija, prvi poskus

govori.se, 21. april 2017, Nika Arsovski
Pia Zemljič: Za praznike otroka ustvarjata s starimi starši

svetkapitala.delo.si, 24. april 2017, Simona Drevenšek
Biblija, knjiga za vse večne čase

delo.si, 24. april 2017, Vesna Milek
Visoka pesem ljubezni

student.si, 24. april 2017, Alja Lobnik
BIBLIJA, PRVI POSKUS

dnevnik.si, 8. maj 2017, Deja Crnović
Nina Ivanišin, igralka: Vse o meni bi morali izvedeti v predstavi

rtvslo.si, 18. maj 2017, Lejla Švabič
Nataša Barbara Gračner: Z besedami iz Biblije smo sami sestavili monologe

rtvslo.si, 12. junij 2017
Bitef: odpira ga Jan Fabre, prvo ime festivala je Jernej Lorenci

sta.si, 12. junij 2017
Na septembrskem Bitefu Lorenci z Biblijo in festivalsko produkcijo

delo.si, 13. junij 2017
Beograjski Bitef letos z Lorencijem in Biblijo

Premiera

19. april 2017 veliki oder

Trajanje:

180 minut, z odmorom

Festivali

  • 51. Bitef, Beograd, Srbija (2017)

  • 52. Festival Borštnikovo srečanje, Maribor (2017)

2014 © Slovensko narodno gledališče Drama Ljubljana Pravila in pogoji uporabe spletnega mesta   Piškotki