Sofokles

Antigona

»Iz modrih ust izvira slavni rek: kogar je bog udaril s slepoto, vidi večkrat dobro v tem, kar je zlo.«

Naslov izvirnika:Αντιγόνη

Režiser

Eduard Miler

  • Prevajalec
    Kajetan Gantar
  • Avtorica priredbe in dramaturginja
    Žanina Mirčevska
  • Scenograf
    Branko Hojnik
  • Kostumografinja
    Jelena Proković
  • Skladatelj
    Damir Avdić
  • Glasbeni opremljevalec
    Eduard Miler
  • Oblikovalec luči
    Andrej Hajdinjak
  • Oblikovalec videa
    Atej Tutta
  • Lektor
    Jože Faganel
  • Asistentka kostumografinje
    Neli Štrukelj

Igrajo

Antigona je poleg Kralja Ojdipa najpomembnejša med sedmimi ohranjenimi Sofoklovimi tragedijami, zmeraj znova in v vsakem zgodovinskem trenutku drugače vredna uprizarjanja. Tako rekoč večno jo delajo njeni dramski liki z naslovnim na čelu, klasična zgradba, vprašanja, ki jih postavlja, in odgovori, ki jih daje sama, še bolj pa tisti, ki jih poišče vsakokratna dramaturško-režijska postavitev: razmerje med napisanimi in nenapisanimi zakoni, obseg človekovih (tudi mrličevih) temeljnih pravic, moč argumenta in argument moči …

Antigona kot upornica demonstrira svojo osebno voljo nad državnim ukazom. Popolnoma se zaveda, kaj pomeni njeno dejanje in kaj tvega z njim. Je spodbuda za njeno dejanje res pravica mrtvega brata do pokopa? Če gre Antigoni samo za to, da opravi obred za umrlim bratom, da bo šla lahko njegova duša onkraj, zakaj izvede pokop dvakrat? Dejstvo, da opravi obred dvakrat, odpira druge možne interpretacije.
Kreontov argument, da Polinejk ne zasluži pokopa, ker je izdajalec, morda ni povsem prepričljiv, vendar tudi Antigonin argument, da je mrtve treba pokopati, ker to zahtevajo starodavni (božji) zakoni, vzbuja pomisleke. Verjetno gre za nekaj več kot pokop mrtveca ali posmrtno kazen. Živi so tisti, ki spoštujejo zakone ali jih ne spoštujejo. Pri tem je morda pomembnejše, kdo se mora komu podrediti. Čigavi zakoni so veljavni in kdo ima zadnjo besedo.
Eduard Miler

Iz gledališkega lista

Antigona je inteligentno bitje, čuteče in občutljivo, ki dobro pozna zgodovino človeštva in se zaveda, da ne more ničesar spremeniti … Skratka, njena gesta je avtodestrukcija z namenom, da ustavi krog nenehnih, cikličnih, verižnih destrukcij. Njena gesta je samoukinitev … Antigona se zaveda, da je prekleta, in verjetno dobro ve, da bo – če ga bo imela – prekleto tudi potomstvo. V tovrstni interpretaciji Antigone se skrivajo vsa skrajna dejanja kot odgovor na skrajno skrb vzbujajoče stanje sveta! Njena dejanja niso le upor zoper ustroj družbe in vladavine, temveč obračun s človeštvom in svetom, ki je ena sama klavnica.
Žanina Mirčevska: Ko se nič več ne da spremeniti (odlomek)

V uprizoritvi uporabljena luč lahko vznemiri svetlobno občutljive gledalce.

Na sporedu

  • maj
    20
    Veliki oder
    IZVEN in KONTO
    Nakup vstopnic
  • maj
    22
    Veliki oder
    Zaključena za Gimnazijo Jožeta Plečnika
  • maj
    23
    Veliki oder
    Za Gimnazijo Jožeta Plečnika, Srednjo trgovsko šolo Ljubljana, IZVEN in KONTO
    Nakup vstopnic
  • maj
    23
    Veliki oder
    IZVEN in KONTO
    Nakup vstopnic
  • jun
    8
    Veliki oder
    Abonma ŠTUDENTSKI PRVI, IZVEN in KONTO
    Nakup vstopnic
  • jun
    9
    Veliki oder
    IZVEN in KONTO
    Nakup vstopnic

Iz medijev

sta.si, 25. januar 2017
V Mali Drami sodobno Vilčnikovo delo, na Velikem odru antična Antigona

TV Slovenija 1, Dobro jutro, 25. januar 2017
Ljudski demokratični cirkus Sakešvili in Antigona

rtvslo.si, 27. januar 2017
Sakešvili in Antigona: dvakratno vprašanje antiutopije

Radio Slovenija 3, Svet kulture, 27. januar 2017
Sakešvili in Antigona

Radio Slovenija 2, Kulturnice, 27. januar 2017
Sakešvili in Antigona

delo.si, 28. januar 2017, Igor Bratož
Premiera v Drami: Ne sprave, delitve zdaj so časi

TV Slovenija 1, Odmevi, 28. januar 2017
V ljubljansko dramo se vrača Antigona

Radio Slovenija 1, Dogodki in odmevi, 28. januar 2017, Dušan Rogelj
Antigona

24ur.com, 28. januar 2017, Alma Rahne
'Upam, da smo zadostili Antigoni in njeni veličini'

koridor-ku.si, 28. januar 2017, Benjamin Zajc
Sofokles: Antigona

svet24.si, 30. januar 2017, Teja Pelko
Jurij Zrnec komaj dočakal premiero

delo.si, 30. januar 2017, Nika Arhar
Ocenjujemo: Antigona

delo.si, 30. januar 2017, Marko Crnkovič
Ave, Avdić! in apolitična post-punk Antigona z državljanom Zrncem

dnevnik.si, 31. januar 2017, Zala Dobovšek
Kritika predstave Antigona: Svet, ki izgublja barve

TV Slovenija 1, Odmevi, Kultura, 31. januar 2017
Sofoklejeva Antigona v ljubljanski Drami

urbani.si, 4. februar 2017, Jaša Lorenčič
Jebemumaaaajku, Antigona!

govori.se, 5. februar 2017, Nika Arsovski
Igralka Nina Ivanišin: "Antigona bi morda z menoj fizično obračunala."

vecer.com, 10. februar 2017, Melita Forstnerič Hajnšek
Rezek odzven resničnosti

rtvslo.si, 13. februar 2017, Lejla Švabič
Antigona v SNG Drami: (post)revolucionarka v rdečem

govori.se, 19. februar 2017
Sofoklejeva Antigona sedaj tudi v ljubljanski Drami

delo.si, 25. februar 2017, Irena Štaudohar
Neuklonljiva in neupogljiva

lokalne-ajdovscina.si, 27. marec 2017, Nejc Furlan
Antigona zdaj

Premiera

28. januar 2017 veliki oder

Trajanje:

70 minut, brez odmora

2014 © Slovensko narodno gledališče Drama Ljubljana Pravila in pogoji uporabe spletnega mesta   Piškotki