Silviu Purcărete po romanu Leva Nikolajeviča Tolstoja

Vojna in mir

Naslov izvirnika:Война и миръ

Krstna uprizoritev dramatizacije

Režiser

Silviu Purcărete

  • Koproducenta
    Mestno gledališče ljubljansko, Cankarjev dom
  • Prevajalka dramatizacije z uporabo prevoda Vladimirja Levstika
    Jana Pavlič
  • Avtor dramatizacije
    Silviu Purcărete
  • Scenograf, kostumograf in oblikovalec luči
    Dragoş Buhagiar
  • Skladatelj
    Vasile Șirli
  • Dramaturginja
    Eva Mahkovic
  • Lektorica
    Tatjana Stanič
  • Oblikovalec videa
    Matej Šmuc
  • Oblikovalka maske
    Špela Ema Veble
  • Svetovalka za francoščino
    Jana Pavlič
  • Svetovalka za ruščino
    Tatjana Stanič
  • Koreografinja
    Nataša Berce
  • Asistenta režiserja
    Tin Grabnar, Dorian Šilec Petek
  • Asistentki dramaturginje (študijsko)
    Nataša Berce, Katja Markič
  • Asistentke scenografa in kostumografa
    Gordana Bobojević, Sara Slivnik, Anja Pirnat
  • Korepetitor
    Ernest Kokot

Igrajo

  • Viktorija Bencik Emeršič Nataša Iljinišna Rostova druga, Negovalka, Vojak, Mrtvec
  • Petra Govc Marja Lvovna Karagina, Obupana ženska, Vojak, Mrtvec
  • Eva Jesenovec Sonja Rostova, Vojak, Mrtvec
  • Mirjam Korbar Žlajpah Ana Mihajlovna Drubeckaja, Vojak, Mrtvec
  • Jette Ostan Vejrup Katerina Semjonovna Mamont – Catiche, Kondratjeva, Zdravnik Métivier, Vojak, Mrtvec
  • Ajda Smrekar Nataša Iljinišna Rostova prva, Mavruša, Vojak, Mrtvec
  • Miranda Trnjanin Vera Iljinišna Rostova, Anuška, Vojak, Mrtvec
  • Nina Valič Marja Nikolajevna Bolkonska, Negovalka, Vojak, Mrtvec
  • Pia Zemljič Amélie Bourienne, Igralka, Vojak, Mrtvec
  • Judita Zidar Natalija Rostova, Vojak, Mrtvec
  • Jana Zupančič Jelena Vasiljevna Kuragina – Hélène, Nataša Iljinišna Rostova tretja, Negovalka, Vojak, Mrtvec
  • Sebastian Cavazza Fjodor Ivanovič Dolohov, Delavec, Francoski vojak, Vojak, Mrtvec
  • Blaž Dolenc Glasbenik, Norec, Vereščagin, Vojak, Mrtvec
  • Bojan Emeršič Ilja Andrejevič Rostov, Makar Aleksejevič Bazdejev, Opazovalec goreče Moskve, Vojak, Mrtvec
  • Gregor Gruden Boris Drubeckoj, Francoski vojak, Vojak, Mrtvec
  • Jure Henigman Anatol Vasiljevič Kuragin, Car Aleksander glas, Volk, Vojak, Mrtvec
  • Aljaž Jovanović Nikolaj Iljič Rostov, Vojak, Mrtvec
  • Marko Mandić Andrej Nikolajevič Bolkonski, Glasbenik, Črnec, Vojak, Mrtvec
  • Boris Ostan Nikolaj Andrejevič Bolkonski, Napoleon Bonaparte glas, Pjotr Nikolajevič Šinšin, Opazovalec goreče Moskve, Vojak, Mrtvec
  • Matej Puc Pierre Kirilovič Bezuhov, Vojak, Mrtvec
  • Janez Škof Vasilij Sergejevič Kuragin, Lev Nikolajevič Tolstoj, Vojak, Mrtvec
  • Tines Špik Vasilij Dmitrič Denisov, Glasbenik, Edvard Karlovič, Kapuška, Vojak, Mrtvec
  • Jernej Šugman Marja Dmitrijevna Ahrosimova – Apraksina, Nastasja Ivanovna, Francoski veleposlanik, Mihail Ilarionovič Kutuzov glas, Fjodor Vasiljevič Rastopčin, Vojak, Mrtvec
  • Matej Zemljič Pjotr Iljič Rostov – Petja, Vojak, Mrtvec
  • Vojko Zidar Kiril Vladimirovič Bezuhov, Mužik, Danila, Alpatič, Holandski veleposlanik, Nikola, Tajnik, Opazovalec goreče Moskve, Francoski vojak, Vojak, Mrtvec

Vojna in mir (prva knjižna objava 1869) Leva N. Tolstoja je s svojimi impresivnimi tisoč petsto stranmi tako rekoč pojem vsakršne obsežnosti. In čeprav je obdobje, v katero je umeščeno dogajanje, razmeroma kratko (1805–1812, v epilogu še 1820), je vtis epske širine neizpodbiten. Kljub natančno določenemu zgodovinskemu okviru in kljub opisom realnih dogodkov, podprtim z množico avtentičnega dokumentarnega gradiva, pa delo Vojna in mir ni le kronika nekega časa, ni zgodovinski roman, temveč je roman o zgodovini ali, natančneje, roman o vprašanju, kdo ustvarja zgodovino ter kakšna je v tem neobvladljivem in neustavljivem toku posameznikova odgovornost. Tej temi se je avtor zlasti v drugi polovici romana posvetil neposredno in izrecno v smislu filozofije zgodovine, v zgodbi o treh široko razvejenih aristokratskih družinah pa jo je obdelal tudi povsem konkretno. Iz ozadja razkošno zajetega konteksta izstopajo značajsko markantne osebe, katerih dejanja, razmisleki, dvomi in spoznanja zrcalijo vso kompleksnost, celo anarhičnost dinamičnega časa, in ob velikopoteznem zamahu, ki poskrbi za konsistentnost celote, se avtorju z nezmotljivim čutom za dramatično posreči ustvariti serijo razgibanih, prepričljivih prizorov, katerih občečloveška vsebina nas nagovarja še danes. Mir, ki ni nikoli zares mir, bitke, ki besnijo na oddaljenem ozemlju, zlovešči kremplji vojne, ki se stegujejo vse do odmaknjenih podeželskih posestev in velemestnih salonov … Zveni znano?

Kratka obnova romana

Družinsko drevo

Velika dela fascinirajo. Ta fascinacija je nevarna, saj zaradi nje sanjamo o nemogočem. Kako na odru v samo nekaj urah poustvariti tako bogato in prostrano delo, kot je Tolstojev roman? Roman, pri katerem je njegova dolžina celo vir njegove lepote, bogastva in resnice. Roman, ki ga je nemogoče povzeti. Roman, poln nežnosti in krutosti, ki na ozadju velikanske zgodovinske freske prinaša izvirno in cinično meditacijo o tragičnosti zgodovine. Na odru ne bomo videli natančne kronologije tragičnih usod Bolkonskih, Rostovih, Bezuhovih in drugih ruskih aristokratov znotraj vrveža napoleonskih vojn. Niti vseh zapletenih ljubezenskih zgodb v primežu časa in nesreč. Niti vseh političnih kombinacij, ki vznikajo in se obnavljajo v neprestano trgajoči se Evropi. Uprizoritev ne bo nikakor mogla nadomestiti branja romana. Vabim vas torej, da ste priča, kako lahko v domišljiji skupine umetnikov danes odzvanjajo nekatere figure in dogodki Evrope, kot jo je pred 150 leti opisal veliki pisatelj. Njegovo sporočilo ni preveč spodbudno: vojna in mir, o katerih govorimo, sta iz iste snovi. Prve ni brez drugega. Mir se rodi iz vojne in tako že tudi sam vsebuje njene zasevke.
Silviu Purcărete

Iz gledališkega lista

Tolstojeva drama je tisto, kar si gledališče lahko samo želi; bralci ostalega, diskurzivnega v romanu morajo vložiti precejšen napor, tako kot pri branju Aristotela, da jadrajo na mehkih valovih razumskega užitka ob skrbni navigaciji med ostrimi stenami vraževerja, predvsem o ženskah. Z ločitvijo bralskih svetov drama le pridobi na dinamiki, nujni arbitrarnosti odnosov in se logično konča pri Andrejevem odkritju in sprejemanju ljubezni in smrti obenem. Izenačena v popolni odsotnosti razumevanja, možnosti analize in dojemanja posledic, sta ljubezen in smrt isto, dostopna samo človekovemu mirnemu sprejemanju. In oba pripadata vojni, edino smrt še lahko ustvari nekaj miru, če se z njo sprijaznimo ... Vsečloveška ljubezen, poskus Pierrovega duhovnega vzleta, se konča s pristankom v vsakdanjiku. In s tem se konča tudi Andrejeva zahteva po »lepem in visokem« v moškem življenju. Ne eno ne drugo ni več del drame: vse, kar se zgodi po Andrejevi smrti, je samo še zamišljen napis na njegovem grobu, opomba, opomin; Andrejeva misel je pravi epilog romana, zgodovinski pogled z refleksijami in orisom družbenega načrtovanja – za dramo nepomemben, za tiste druge bralce pa ključen vpogled v misel avtorja, ki je živel dolgo in ki je izkoriščal usihanje moškosti tako, kot je to zahteval njegov junak.
Svetlana Slapšak: Vojna in mir: osvobajanje drame, zajete v romanu (odlomek)

Iz medijev

citymagazine.si, december 2016
Predstava - Lev Nikolajevič Tolstoj: Vojna in mir

travel.over.net, 31. december 2016
Vojna in mir z odlično igralsko zasedbo

dnevnik.si, 14. januar 2017, Gregor Butala
Gledališka predstava Vojna in mir: To ne bo uprizoritev za lenuhe

delo.si, 14. januar 2017, Patricija Maličev
Vojna in mir kot del božanske ekonomije

vecer.com, 17. januar 2017, Melita Forstnerič Hajnšek
Nikakor nisem hotel narediti politične predstave

rtvslo.si, 20. januar 2017, Lejla Švabič
Vojna in mir – veliki roman z veliko priredbami

sta.si, 20. januar 2017
Koprodukcijska Vojna in mir o večnih fenomenih, ki se ne spreminjajo

delo.si, 20. januar 2017, Ženja Leiler
Nocoj uvertura v Vojno in mir

TV Slovenija 1, Odmevi, 20. januar 2017
Vojna in mir

Radio Slovenija 2, Kulturnice, 20. januar 2017
Vojna in mir

Radio Slovenija 3, Svet kulture, 20. januar 2017
Vojna in mir

mladina.si, 20. januar 2017, Petra Tihole
Vojna in mir

dnevnik.si, 21. januar 2017, Gregor Butala
Vojna in mir, Cankarjev dom, Ljubljana

rtvslo.si, 21. januar 2017, Lejla Švabič
Velikopotezna širina Vojne in miru ujeta na odru Cankarjevega doma

TV Slovenija 1, Dnevnik, 21. januar 2017
Vojna in mir na odru Cankarjevega doma

Radio Slovenija 1, Dogodki in odmevi, 21. januar 2017
Vojna in mir

veza.sigledal.org, 21. januar 2017, Eva Mahkovic
Apraksina vodi vojsko na plenjenje pekla - Vojna in mir kot vizualni spisek

24ur.com, 22. januar 2017, Alma Rahne
Vojna in mir: 'To je bil en tak zelo, zelo, zelo težek maraton, ampak smo ga pretekli'

vecer.com, 22. januar 2017
Premiera Vojne in mira minila mirno

vecer.com, 23. januar 2017, Melita Forstnerič Hajnšek
Vojne in mir(i) med človeškim in nečloveškim

TV Slovenija 1, Umetnost igre, 23. januar 2017, Marjana Ravnjak
Purcaretejeva Vojna in mir

TV Slovenija 1, Odmevi, 23. januar 2017
Vojna in mir

svetkapitala.delo.si, 23. januar 2017
Vojna in mir in vojna in mir

delo.si, 24. januar 2017, Vesna Milek
Dobro jutro: Razpršenost

mladina.si, 27. januar 2017, Vesna Teržan
Ruska Iliada

radiostudent.si, 27. januar 2017, Rok Bozovičar
Nepomembnost števil

Premiera

21. januar 2017 Gallusova dvorana Cankarjevega doma

Trajanje:

200 minut, z odmorom

2014 © Slovensko narodno gledališče Drama Ljubljana Pravila in pogoji uporabe spletnega mesta   Politika varovanja osebnih podatkov