William Shakespeare

Macbeth

Velika Shakespearova klasika na intimnem prizorišču

Naslov izvirnika:The Tragedy of Macbeth

Režiser

Igor Pison

  • Prevajalec
    Oton Župančič
  • Dramaturginja
    Eva Kraševec
  • Lektorica
    Tatjana Stanič
  • Scenografinja
    Petra Veber
  • Kostumografinja
    Belinda Radulović
  • Oblikovalka luči
    Petra Veber
  • Avtor glasbenega izbora in videa
    Igor Pison
  • Asistentka režiserja
    Mojca Madon
  • Asistentka dramaturginje
    Lea Kukovičič
  • Asistentka kostumografije
    Helena Černej

Igrajo

Shakespearov Macbeth (1606) je ena tistih iger, ki posegajo v najgloblje človekove temine in razgaljajo motive najokrutnejših dejanj. Gre za spektakel strasti, ki botruje realizaciji radikalnega zla in ga lahko interpretiramo kot raziskavo anatomije najtemnejših zločinov. Zlo je v Macbethu srhljivo, a čudno privlačno, z njim je prepojen ves svet, od intime med naslovnim junakom in njegovo »nedolžno« soprogo do državniških zadev kot tudi dogodkov v naravi.
Tokratno uprizoritev bo zaznamoval prav pogled prek intimnega; s postavitvijo dogajanja v zasebnost dnevne sobe ali kuhinje in s koncentratom protagonistov predstavlja Macbeth z vsemi okrutnostmi in paradoksi vivisekcijo današnjih odnosov in spektakel zla prek najmanjše družbene celice.

Iz gledališkega lista

Komentatorji so Macbethu že v osemnajstem stoletju dodelili status »najbolj poučne tragedije na svetu«, »filozofsko ambiciozne igre, bolj fantastične in imaginativne od ostalih tragedij« in »tragedije z najbolj izrazito atmosfero zla od vseh Shakespearovih iger«; Macbeth je pogosto interpretiran kot igra, v kateri je tematizirano zlo v njegovi najčistejši pojavnosti, od samega vznika do usodnih in nepovratnih posledic, vendar ga v vseh razvojnih fazah spremljamo iz perspektive tistega, ki ga povzroča.
Eva Kraševec: Labirinti Macbethove psihe ali ko črne želje ne ostanejo skrite (odlomek)

Pokrovitelja gostovanja v Minsku na 6. Mednarodnem gledališkem forumu Teart oktobra 2016: skupina Bisol v sodelovanju s slovenskim častnim konzulom v Minsku g. Sergejem Vladimirovičem Baduljo in podjetje Riko

Iz medijev

citymagazine.si, 18. april 2016, Lucija Marko
Shakespearova tragedija Macbeth v SNG Drama Ljubljana

sta.si, 21. april 2016
V ljubljanski Drami Macbeth - igra o večni želji po oblasti

Radio Slovenija 3, Svet kulture, 22. april 2016
Macbeth

TV Slovenija 1, Odmevi, 22. april 2016
Shakespearov dan in Macbeth

delo.si, 23. april 2016
Deloskop izpostavlja: Shakespearov Macbeth v Drami

24ur.com, 24. april 2016, Teja Pelko
Bojan Emeršič odkril nov talent

Radio Slovenija 1, Dogodki in odmevi, 24. april 2016
Macbeth

delo.si,7. maj 2016, Nika Arhar
Ocenjujemo: Macbeth

rtvslo.si, 11. maj 2016, Lejla Švabič
Macbeth v Mali drami: izmuzljivost deloma posodobljene tragedije

lokalne-ajdovscina.si, 16. maj 2016, Nejc Furlan
Macbeth za vse večne čase

dnevnik.si, 24. maj 2016, Tamara Krivec
Barbara Cerar: Veliko zanimiveje je igrati hudobce kot zapuščene, trpeče ženske

govori.se, 2. junij 2016, Nika Arsovski
Barbara Cerar in Bojan Emeršič: “Pravzaprav se še ne poznava zelo dobro”

morel.si, 13. oktober 2016
Belorusija: Ljubljanska Drama v Minsku z Macbethom

sta.si, 14. oktober 2016
Ljubljanska Drama s Shakespearovim Macbethom v Belorusiji

delo.si, 17. oktober 2016, Igor Bratož
Ljubljanski Macbeth očaral Minsk

Premiera

23. april 2016 Mala drama

Trajanje:

130 minut, z odmorom

Festivali

  • 6. Mednarodni gledališki forum Teart, Minsk, Belorusija (2016)

2014 © Slovensko narodno gledališče Drama Ljubljana Pravila in pogoji uporabe spletnega mesta   Piškotki