Dorota Masłowska

Pri nas je vse v redu

Naslov izvirnika:Między nami dobrze jest

Prva slovenska uprizoritev
Koproducentka Familija
O krizi identitete »prikrajšanega« človeka, ki ne more biti potrošnik.

Režiserka

Ivana Djilas

  • Prevajalka
    Darja Dominkuš
  • Dramaturginja
    Darja Dominkuš
  • Scenograf
    Branko Hojnik
  • Kostumografinja
    Jelena Proković
  • Avtor glasbe
    Boštjan Gombač
  • Lektorica
    Tatjana Stanič
  • Avtorica videa
    Vesna Krebs
  • Oblikovalec luči
    Milan Podlogar
  • Asistentka kostumografije
    Katja Magister
  • Asistent dramaturginje
    Sandi Jesenik

Igrajo

Na posnetku
Tina Vrbnjak in Jure Longyka

Mlada poljska avtorica Dorota Masłowska, ki je že ob vstopu na literarno prizorišče vzbudila zanimanje doma in v tujini, je napisala igro Pri nas je vse v redu (2008) na povabilo berlinskega gledališča Schaubühne in tam so jo z uspehom uprizorili marca 2009. Govori o treh generacijah žensk, deklici, materi in babici, ki živijo v skromnem stanovanju in si večine tistega, kar se dandanes ponuja kot samoumevno, ne morejo privoščiti. Skozi njihove omejene svetove se sestavlja podoba življenja, ki je »reciklirano« iz spominov in iz odvrženih stvari, iz nesmiselnih reklamnih gesel, iz neupoštevanja nasvetov za zdravo življenje in iz bogate ponudbe vsega, kar ni dosegljivo. Masłowska je pronicljiva, ostra in neizmerno zabavna opazovalka družbenih
absurdov in sodobne odtujenosti, ki jo »lifestyle«- nasveti na vsakem koraku samo še stopnjujejo. O krizi identitete »prikrajšanega« človeka, ki ne more biti potrošnik, spregovori igra Pri nas je vse v redu radikalno in nadvse
duhovito obenem.

Iz medijev

Končni učinek uprizoritve Pri nas je vse v redu je streznitev skozi smeh.

Pri nas je vse v redu

O krizi identitete »prikrajšanega« človeka, ki ne more biti potrošnik.

Pri nas je vse v redu

Deloskop napoveduje: Pri nas je vse v redu

Pri nas je vse v redu

Sedanjost, kondicijsko taborišče

O krizi identitete v hiperpotrošniški družbi

Iz gledališkega lista

»Deset let po izidu prvenca, romana Poljsko-ruska vojna pod belo-rdečo zastavo, je Dorota Masłowska še zmeraj enfant terrible poljske literature.«
»Največkrat si tako ustvarjalci kot gledalci skozi tragične zgodbe lajšajo samo lastno vest in se sebično ukvarjajo s svojimi čustvi, ki se sprožajo ob žalostnih pojavih tega sveta. Ko bi bilo vendar potrebno tako malo, da bi se nesrečne usode obrnile čisto drugače, je vsem znan komentar, odraz nekakšnega nagonskega optimizma, ki pomaga skozi življenje. Pri Masłowski je to »malo« najprej samo sprememba frizure in make upa, a se stopnjuje do presaditve celega telesa in zamenjave prednikov štiri rodove nazaj. Drastičnost njenih neobrzdanih domislic je v sorazmerju z zablodo, da je na svetu in pri nas tako rekoč ‘vse v redu’.«
Darja Dominkuš: Mala kovinska Evropejka

»Teh desetih razlogov ni moč najti v nobeni reviji, ki je trenutno naprodaj. Optimistična in pozitivno naravnana poved, ki osuplja s svojo pogumno, po oksimoronu dišečo logiko, je pred nekaj leti iz trafik mamila naključne mimoidoče kot eden osrednjih naslovov na platnicah slovenskega Cosmopolitana.«
»Včasih pa katera od tovrstnih revij konča v rokah netipičnega uporabnika, bolje rečeno nekoga, ki sploh ni predviden kot uporabnik njenih vsebin. Natanko to se v drami Pri nas je vse v redu Poljakinje Dorote Masłowske zgodi elitni in glamurozni reviji Ni zate, ki jo iz zabojnika za star papir obudi k življenju 'specialistka za premikanje palet po prodajnem prostoru s klasično fizično metodo' Halina. […">.«
Tatjana Stanič: 10 razlogov, zakaj je recesija koristna

»Zadnjih dvajset let se Poljaki vozijo na vrtiljaku ekonomskih sprememb in vseh sprememb navad in načina razmišljanja, ki gredo zraven. […">
Med kaotičnimi sivimi stolpnicami in s smodnikom ožganimi stanovanjskimi bloki so se začeli pojavljati novi bloki sladolednih barv – čisti, skrbno ograjeni, prijetni. Nova stvarnost se je začela plaziti v prodajne hale, potem v trgovine, potem v verige trgovin. Supermarketi in hipermarketi so se množili, dokler niso trgovski centri postali urbana središča. Zunaj pa je bilo vse nastlano s cenenimi ovojnim papirjem. Vsak delček ograje je postal reklamna tabla. Zunanjemu opazovalcu bi se teh prvih dvajset let postkomunistične Poljske lahko zdelo kot raznobarvna plesen, ki se bliskovito razrašča na kosu kruha.«
Dorota Masłowska: Spoznavanje drugačnosti

»Berlin, 20. marca. Svetovna premiera igre Pri nas je vse v redu Dorote Masłowske v Schaubühne, najpomembnejšem nemškem gledališču. Igro je naročil Thomas Ostermeier, ki uprizarja najboljše evropske mlade dramatike. Režiser je Grzegorz Jarzyna. V dvorani izbruh skupinskih emocij. Poljaki se smejejo poljskim absurdom in pretirani martirologiji. Nemci tudi. Smeh zastane v grlu, ko spoznajo, da se smejejo sami sebi. […">
Dolg aplavz. In tako štiri večere. Masłowska stoji pred teatrom v skupini znancev. Sprejema čestitke. Vprašam, ali lahko naredim intervju z njo. […">«
Jacek Cieślak: Masłowska. Ena med mnogimi

Premiera

7. november 2012

Trajanje:

90 minut

Nagrade

  • Aljaž Jovanović

    priznanje Združenja dramskih umetnikov Slovenije za umetniške dosežke za leto 2012 /tudi/ za vlogo Igralca v uprizoritvi Pri nas je vse v redu Dorote Masłowske v režiji Ivane Djilas

Festivali

  • Farna dvorana, Šentjakob v Rožu, Avstrija

2014 © Slovensko narodno gledališče Drama Ljubljana Pravila in pogoji uporabe spletnega mesta   Politika varovanja osebnih podatkov