Novice

Janez Škof je letošnji dobitnik Borštnikovega prstana

»Ko na odru gledamo Janeza Škofa, se zdi, kakor da igra z neverjetno lahkostjo, hkrati pa z energijo in prezenco napolnjuje ves prostor. Enkrat nas navdušuje z minimalizmom v izrazu, drugič z ludizmom, pa s presenetljivo komiko in drobnimi, preprostimi, a izvirnimi in neskončno duhovitimi domislicami. Njegova igra je skrajno domišljena in analitična, pa vendar se zdi, kot da prihaja iz notranjega impulza, izčiščenega instinkta. Res je, Janez Škof ima ,igro v krviʻ. Zato ni presenetljivo, da je v svoji karieri zasnoval številne like, ki danes veljajo za antologijske in se jih po dvajsetih, tridesetih ali več letih še vedno živo spominjamo. Ob tem ohranja in nadgrajuje svežino svojega igralskega izraza – kot igralec je še zmeraj radoveden, iskateljski in igriv.« (Iz utemeljitve, ki jo je pripravila mag. Tea Rogelj)

Osrednjo nagrado za igralsko ustvarjalnost v slovenskem prostoru bo prejel ob zaključku 52. Festivala Borštnikovo srečanje, ki ga Maribor gosti med 15. in 28. oktobrom 2018.

Po 120 letih Drama ponovno uprizarja Lessingovo Emilio Galotti

Na današnji novinarski konferenci pred premiero Emilie Galotti, ki jo je na svojem sedežu prijazno omogočil Goethe Institut v Ljubljani, smo predstavili drugo uprizoritev repertoarja sezone 2018/19 na velikem odru. Prva in doslej edina postavitev tega pomembnega dela na slovenskih odrih je bila davnega leta 1898 v Deželnem gledališču v Ljubljani v režiji Rudolfa Inemanna. Novo uprizoritev znamenite drame velikega nemškega književnika in pripadnika razsvetljenstva Gottholda Ephraima Lessinga v prevodu Mojce Kranjc je režiral beograjski režiser Igor Vuk Torbica, ki prvič ustvarja v Drami. Z naslovno vlogo v Emilii Galotti se kot nova članica igralskega ansambla prvič predstavlja Maruša Majer in ob njej igralski kolegi iz ansambla Aljaž Jovanović, Janez Škof, Matjaž Tribušon, Petra Govc, Maša Derganc, Nik Škrlec in Tadej Toš ter gost Benjamin Krnetić. Dramaturginja je Katarina Pejović, scenograf Branko Hojnik, kostumografinja Bjanka Adžić Ursulov, skladatelja Alen Sinkauz in Nenad Sinkauz, oblikovalec svetlobe Pascal Mérat, lektor Arko in asistentka dramaturginje Gaja Pöschl. Predpremiera bo na sporedu v petek, 5. oktobra, ob 19.30, premiera pa v soboto, 6. oktobra, ob 20.00. 

Lessingova žaloigra Emilia Galotti govori o dekletu, ki se – ukleščeno med ponotranjenimi patriarhalnimi konvencijami ultrakatoliške italijanske družbe 18. stoletja in izsiljenim razkrivanjem lastnih prepovedanih nagonov – odloči, da bo povzročilo svojo smrt. Emilia doživlja velik razkol med vrednotami očeta Odoarda Galottija (Matjaž Tribušon), ki jih je tudi sama družbeno ponotranjila, in privlačnim, drugim in drugačnim svetom, ki ga predstavlja zapeljivi Hettore Gonzaga, princ Guastalski (Aljaž Jovanović). Zatiranje strasti je Emilijina velika vrlina in hkrati moč, saj se naslovna junakinja, da ne bi pod pritiski lažne meščanske morale oskrunila očetove časti, pa tudi zato ker ugotovi, da ji kot ženski v obstoječem družbenem sistemu niti očetov niti prinčev svet ne omogočata pozitivnega izhoda, raje odloči za tragičen konec.

Preživite najdaljši večer v letu v gledališču

Letos si boste 31. decembra lahko ogledali predstavo Ta veseli dan ai Matiček se ženi ob 19.00 na velikem odru ali  Preklete kadilce ob 18.00 in 21.00 v Mali drami. Vstopnice so na voljo pri blagajni in na spletnih straneh drama.kupikarto.si in eventim.si.

Vabilo na predstavitev uprizoritve Emilia Galotti (4. 10. ob 9.30)

Gledališko sezono Intima 2018/19 na velikem odru nadaljujemo z uprizoritvijo znamenite drame Gottholda Ephraima Lessinga Emilia Galotti v režiji priznanega beograjskega režiserja Igorja Vuka Torbice, ki prvič ustvarja v Drami.

Vljudno vas vabimo, da se v četrtek, 4. oktobra, ob 9.30 udeležite pogovora z ustvarjalci uprizoritve, ki ga pripravljamo na Goethe-Institutu Ljubljana, na naslovu Mirje 12.

S krstno uprizoritvijo sodobne dramske opere Deklica s strunami se nova sezona 2018/19 začenja tudi v Mali drami

Avtorja Deklice s strunami, prve sodobne dramske opere v koprodukciji ljubljanske Drame in gledališča Moving Music Theatre iz Bitole, sta priznani makedonski glasbenik in gledališki ustvarjalec Marjan Nečak ter uveljavljena hrvaška pisateljica in dramatičarka Maja Hrgović. Znamenita makedonska pesnica Ana Bunteska pa je za to priložnost napisala pesmi, ki jih v predstavi v živo pojeta prvaka igralskega ansambla Drame Barbara Cerar in Uroš Fürst. S krstno uprizoritvijo sodobne in aktualne igre o glasbenici, ki potuje z vlakom po današnji Evropi in išče svoj prostor v njej, se Marjan Nečak slovenskemu občinstvu prvič predstavlja v vlogi režiserja, hkrati pa tudi kot skladatelj, scenograf in oblikovalec luči. Dramaturginja in prevajalka je Darja Dominkuš, kostumografinja Nataša Filipović, lektorica Tatjana Stanič, avtor videa Marin Lukanović, koreograf pa Žigan Krajnčan. Premiera bo v petek, 28. septembra, ob 20.00 na odru Male drame. Današnja novinarska konferenca je potekala na vlaku, kar so prijazno omogočile Slovenske železnice. 

Deklico s strunami avtor in režiser Marjan Nečak opisuje kot »metaforično dramsko-glasbeno partituro, ki z lahkoto plava v glasbenih slogih od roka, popa, elektronske glasbe z globinskim občutjem cirkuškega zvoka do opere kot kulminacijske točke čustev in interpretacije obeh solistov«. Uprizoritev skozi formo sodobne dramske opere, ki povezuje dramsko gledališče, video in glasbena izrazna sredstva, slika življenjsko pot violinistke; od deklice, ki je hotela postati vrhunska glasbenica, pa je oče zapravil denar za njeno šolanje, do starke, ki še zmeraj išče svoj prostor pod evropskim nebom, potem ko je vse življenje preživela kot ulična glasbenica. Igra jo Barbara Cerar. Težka ekonomska situacija, zapleten odnos s propadlim očetom – igra ga Uroš Fürst –, iskanje prostora v današnji Evropi, ki je vse bolj izključujoča, prepredena z žicami, zidovi in vsakršnimi omejitvami, vse to spominja na položaj številnih nadarjenih posameznikov, ki ta hip iščejo zavetje, v katerem bi lahko razvili svoje potenciale. Violinske strune v predstavi simbolizirajo kažipot, hkrati pa postajajo bodeče žice, ki glasbenico ovirajo na poti do želenega cilja.

Vabilo na predstavitev sodobne dramske opere Deklica s strunami v režiji Marjana Nečaka (27. 9. ob 9.30)

Gledališko sezono 2018/19, ki smo jo poimenovali Intima, začenjamo tudi v Mali drami, in sicer s krstno uprizoritvijo sodobne dramske opere Deklica s strunami. Premiera bo v petek, 28. septembra, ob 20.00. Besedilo za uprizoritev, ki je nastala v koprodukciji z Moving Music Theatrom iz Bitole, sta napisala Maja Hrgović in Marjan Nečak, ki je uprizoritev tudi režiral. Avtorica pesmi je Ana Bunteska. 

Vljudno vas vabimo na pogovor z ustvarjalci uprizoritve, ki ga v četrtek, 27. septembra, ob 9.30 pripravljamo na vlaku Slovenskih železnic. Ob 9.15 vas bomo pričakali na prvem peronu Železniške postaje Ljubljana, pod tablo, ki označuje prihode in odhode vlakov, in vas pospremili do "Dekličinega vagona".

V novo sezono vstopamo s prvo slovensko uprizoritvijo Tatov slovite avtorice Dee Loher

Krstni uprizoritvi Tatov v berlinskem Deutsches Theatru so sledile mnoge širom po svetu, s predpremiero v petek, 21. septembra, ter premiero 22. septembra pa Tatovi prihajajo na veliki oder. To bo otvoritvena uprizoritev sezone 2018/19, ki nosi naslov Intima in obravnava posameznika in njegovo intimno doživljanje sveta in družbe. Igra Tatovi je preplet zgodb dvanajstih posameznikov, ki jih v uprizoritvi režiserke Ivane Djilas igrajo Jurij Zrnec, Nina Valič, Aleš Valič, Rok Vihar, Vanja Plut, Bojan Emeršič, Saša Pavček, Gregor Baković, Eva Jesenovec, Saša Mihelčič, Boris Mihalj in Silva Čušin. Tatove je v slovenščino prevedla Mojca Kranjc. Pri nastanku uprizoritve so sodelovali scenograf Branko Hojnik, kostumografinja Jelena Proković, skladatelj Boštjan Gombač, oblikovalka giba in asistentka režiserke Maša Kagao Knez, gledališka lektorica Tatjana Stanič, oblikovalka videa Vesna Krebs, oblikovalca luči Branko Hojnik in Mojca Sarjaš ter asistentka kostumografinje Katarina Šavs.

Dea Loher se v svojih delih pogosto dotika vprašanja, kako živeti, na katero je skoraj nemogoče odgovoriti. To velja tudi za Tatove, kjer se Loherjeva s humorjem, ki meji že na absurd, loteva tem, kot so kriza identitete, osamljenost, medsebojni odnosi in smisel življenja. V igri in uprizoritvi spremljamo zgodbe krhkih usod, nerazložljivih dejanj in kompleksne mešanice čustev na meji razuma, ki odpirajo premislek o vsakdanu sodobnega posameznika. Tatovi so tako, kot avtorica zapiše v igri, metafora za ljudi, »ki se kradejo skozi lastno življenje, previdno in plaho, kot da nič od tega ni njihovo, kot da nimajo pravice, da bi se zadržali v njem«. Tatovi so ljudje, ki živijo, ne da bi zares živeli.

Vpis abonmaja podaljšan do 21. 9.

Podaljšali smo vpis abonmaja za sezono 2018/19: abonma lahko vpišete še do petka, 21. septembra, od 10.00 do 13.00 in od 14.00 do 18.00 pri blagajni. Dodatne informacije: 01 426 43 05 ali abonma@drama.si.

2014 © Slovensko narodno gledališče Drama Ljubljana Pravila in pogoji uporabe spletnega mesta   Politika varovanja osebnih podatkov